• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88

Hur är era nu i humöret? Lillan har börjat få riktiga raseriutbrott när hon inte får som hon vill eller är frustrerad. Inte roligt att se henne så men det kanske hör till utvecklingen?

• Blicka
    malle88 skrev 2016-03-22 09:37:19 följande:

Hur är era nu i humöret? Lillan har börjat få riktiga raseriutbrott när hon inte får som hon vill eller är frustrerad. Inte roligt att se henne så men det kanske hör till utvecklingen?

Vi har så också! Tänker att det hör till.
  • Blicka

BVC o tio månaders kontroll. Vi har då en liten tunnis... 8430 gram o 72 cm lång. Ska börja tillsätta mera fett i maten.

Själv har jag en deppdag... Uselt väder, lite för ont för att vara ute o gå långt, i behov av lite umgänge men med ögoninflammation hos lillan blir det inget sånt. Suck. Är lite trött på att heller inte få så mkt bekräftelse på allt jag gör hemma... Tas för givet känns det som! Nu har jag slagit mig ner i soffan medan lillan sover o ska ta fram ngt att pyssla med.

• summa21
    Blicka skrev 2016-03-22 12:33:26 följande:

BVC o tio månaders kontroll. Vi har då en liten tunnis... 8430 gram o 72 cm lång. Ska börja tillsätta mera fett i maten.

Själv har jag en deppdag... Uselt väder, lite för ont för att vara ute o gå långt, i behov av lite umgänge men med ögoninflammation hos lillan blir det inget sånt. Suck. Är lite trött på att heller inte få så mkt bekräftelse på allt jag gör hemma... Tas för givet känns det som! Nu har jag slagit mig ner i soffan medan lillan sover o ska ta fram ngt att pyssla med.

Tyckte de att hon var för liten. Vår var 69,5 och vägde 8385 men de sa inget om det trots att hon har legat på en högre kurva innan. Upplever henne som kort snarare än tunn.

Tråkigt med deppdag. Har också en sådan. Trött på min kroniska sjukdom.
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-03-22 13:46:46 följande:
    Tyckte de att hon var för liten. Vår var 69,5 och vägde 8385 men de sa inget om det trots att hon har legat på en högre kurva innan. Upplever henne som kort snarare än tunn.

Tråkigt med deppdag. Har också en sådan. Trött på min kroniska sjukdom.
    Nej de sa inte mer än tillsätt fett i maten. Hon följer en kurva så bara jag som tycker hon är liten. Jämför med mina äldre...

Trist att du också är deppig. Får jag fråga vad du har för sjukdom? Har själv astma som strulat rejält under början av året. Aldrig varit så dålig förut. När jag mår bra med astman märker jag inte av den men då var det otroligt jobbigt.
  • Tjej78

Vi var också på 10-månaders kontroll idag, 74cm och 9740g :)
    Allt bra förutom att jag är dunderförkyld, håller tummarna för att jag inte ska smitta barnen.

• Blicka
    Tjej78 skrev 2016-03-22 20:24:17 följande:

Vi var också på 10-månaders kontroll idag, 74cm och 9740g :)
    Allt bra förutom att jag är dunderförkyld, håller tummarna för att jag inte ska smitta barnen.

Härligt men trist med förkylning, håller tummar att barnen inte smittas.
  • Blicka

Hur har alla det?

Idag har jag lagat mat till lillan medan hon svishar fram i min gamla gåstol! Hon gillar det verkligen. Igår beställde jag en joggingvagn så planen är att försöka komma ut o jogga två ggr i veckan med lillan i vagnen. Får se om det lyckas... Känner ett behov att komma igång o röra mig mer.

• summa21
    Blicka skrev 2016-03-22 13:51:15 följande:

Nej de sa inte mer än tillsätt fett i maten. Hon följer en kurva så bara jag som tycker hon är liten. Jämför med mina äldre...

Trist att du också är deppig. Får jag fråga vad du har för sjukdom? Har själv astma som strulat rejält under början av året. Aldrig varit så dålig förut. När jag mår bra med astman märker jag inte av den men då var det otroligt jobbigt.

Besvärligt med astman. Är det svårt att få det rätt med mediciner och så?

Jag har me och har tyvärr blivit väldigt begränsad av den. Min man är därför föräldraledig.

Hur mycket upplever ni att era små förstår? Är svårt att veta tycker jag men hon reagerar på en del ord.
  • pco

Vi var för ett par dagar sen på BVC lilla va 72cm och 9230 tung :)

Lillan ändrar lite mat tider beroende på när hon vaknar men oftast
    07.30 gröt
    9.30 ibland något litet då hon vill ha
    11.30 lunch
    14-14.30 mellis
    16.30 middag
    19.00 gröt

Vad ska ni göra i påsk? :) o hur o vad isf hör ni med påskägg till de små? Påskpresent kanske? Jag tycker det är så svårt då vi ska till min mamma i Sthlm o kusinerna får ju påskägg o såklart vill hon oxå ha när hon ser de äta.

Svar på tråden Majbebisar 2015