• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • pco

Vad tycker ni om nya babyzen yoyo+?
    Är det mer en resevagn än vardagsvagn?
    Är sugen på att sälja min o köpa denna elr kronansylky/s .. Vad tycker ni?

• Tjej78
    malle88 skrev 2016-03-24 06:44:13 följande:
    Så skönt att ni delar på allt så naturligt :) jag ska inte klaga jättemycket. Han gör mycket med hus, städ och bilar och så.

När jag började jobba ringde han och bad mig köpa med mat för han hade inte hunnit äta. Då var klockan tio på kvällen! Sedan dess har jag iallafall fått betydligt större förståelse för att jag inte hinner eller orkar göra saker :) spännande att se hur han får det :) var han hemma med storasyster?
    Ja, det ska bli så intressant att se hur det går ;) Nä han var inte hemma med storasyster och det ångrar han så därför delar vi på ledigheten denna gången.
  • Tjej78
    Blicka skrev 2016-03-24 09:40:04 följande:

Tjej78 - ja hur känns det att börja jobba?

Det känns okej men helt galet att det redan gått 11 månader, jag började min ledighet 1 maj 2015. Jag hade helst velat byta arbetsgivare men de jobben jag sökt har inte gett nått resultat. Jag trivs där jag är så ingen fara att gå tillbaka men jag är lite trött på att jobba på byrå, hade gärna kommit på att större företag med en ekonomiavdelning istället.
    Tycker verkligen att det ska bli kul att sambon är hemma. Se hur hans relation till flickorna blir, hur/om den förändras. Se hur han får allt att gå runt och se/höra om det blir en aha-upplevelse. Samtidigt intressant för mig, hur kommer jag känna när jag jobbar hela dagarna och bara får typ 2,5 timme med barnen?!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-03-24 21:06:41 följande:
    Det känns okej men helt galet att det redan gått 11 månader, jag började min ledighet 1 maj 2015. Jag hade helst velat byta arbetsgivare men de jobben jag sökt har inte gett nått resultat. Jag trivs där jag är så ingen fara att gå tillbaka men jag är lite trött på att jobba på byrå, hade gärna kommit på att större företag med en ekonomiavdelning istället.
    Tycker verkligen att det ska bli kul att sambon är hemma. Se hur hans relation till flickorna blir, hur/om den förändras. Se hur han får allt att gå runt och se/höra om det blir en aha-upplevelse. Samtidigt intressant för mig, hur kommer jag känna när jag jobbar hela dagarna och bara får typ 2,5 timme med barnen?!
    Kommer bli bra för båda förmodligen att ni delar på ledigheten. Sambon har varit föäledig med de äldre men denna gång tar jag hela ledigheten.
  • Blicka
    pco skrev 2016-03-24 19:50:32 följande:

Vad tycker ni om nya babyzen yoyo+?
    Är det mer en resevagn än vardagsvagn?
    Är sugen på att sälja min o köpa denna elr kronansylky/s .. Vad tycker ni?

Svårt att säga utan att ha känt på den i affär. Tror känslan att köra måste avgöra. Vi har tex en chicco liteway o en brio race. Chiccon har ingen fjädring så ingen vardagsvanor enligt mig medan brion funkar fint!
  • Tjej78
    malle88 skrev 2016-03-24 06:53:23 följande:

Hur mår du nu Blicka? Har det läkt? Vad skönt att det gick så bra för mellan att sluta med nappen. I helgen händer nog så mycket annat så han glömmer det :)

Inatt sov lillan hela natten. 19.30-05.30 :D då hade jag verkligen proppat i henne mat hela dagen. Ska jag göra idag med :)

Hon har fortfarande ont i munnen och är jättedålig i magen. Hur länge kan det ta innan tänderna kommer? Tycker så synd om henne :(

Idag får hon jordgubbar och leverpastejsmörgås till frukost. Gröten har hon ratat på morgonen

Måste fråga hur mycket mat du proppat i henne? Jag tror också att min lilla hade sovit hela natten utan 23-målet om hon ätit mer på dagen men har ännu inte lyckats..... Du får återkomma imorgon så vi får höra hur denna natt har varit :)
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-03-24 23:13:57 följande:

Måste fråga hur mycket mat du proppat i henne? Jag tror också att min lilla hade sovit hela natten utan 23-målet om hon ätit mer på dagen men har ännu inte lyckats..... Du får återkomma imorgon så vi får höra hur denna natt har varit :)

Inatt vaknade hon kl 3 och drack vatten men lyckades inte få i henne lika mycket mat igår heller. När hon sov hela natten hade hon ätit 1,5 portioner gröt morgon + kväll, tre mellanmål och två barnmatsburkar. Dessutom hade vi först varit på ÖF och sedan hos en kompis så hon var jättetrött :) Egentligen handlar det väl om att vänja av dem med att vakna för att äta. Är ändå nöjd med att ha gått från tre uppvak/natt till ett :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-03-24 09:38:10 följande:

Härligt med hel natt! Fortsätt ge mkt mat, kan ju tillsätta extra fett också i maten du ger.

Jo men nu känns det bra med såret. Kan röra mig obehindrat igen o ömheten har lagt sig (förutom då lillan kickar en i magen med foten...)! Så skönt att ha det gjort :)

Nu måste jag snart ta itu med packning. Ska hämta de stora barnen redan klockan 12. Lite vila först...

Vart ska ni åka? :)
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-25 06:43:57 följande:
    Vart ska ni åka? :)
    Vi åkte till farmor o farfar nu över påsk. :)
  • Blicka

Glad påsk allihopa! Njuter av tid med alla barn lite på egen hand. Perfekt när det finns fler vuxna omkring oss.

Svar på tråden Majbebisar 2015