• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-03-29 20:00:09 följande:

Nån fler som har problem med nattningen nu när vi ändrat till sommartid?

Här gör vi stora framsteg, lillan ställer sig upp mot allt hela tiden och går längs allt som finns. Hon ställer sig upp mot briovagnen och tar en tur utan problem, byter till sin stol eller pall som glider lätt över hela köksgolvet och sen längs köksskåpen bort mot briovagnen igen :) Har även här två tänder på gång, framtänderna uppe. Verkar ha lite ont för det äts mindre men humöret är ändå uppe.

Det är nog mest jag som har problem med sommartiden, eftersom allt blev förskjutet och inga av våra tider stämde ;) satte upp mörkläggningsgardiner för att hon skulle sova längre, men den enda som sov längre var maken

;) nu har vi återhämtat oss och hon sover 20-06! Inatt sov hon för första gången i eget rum och det gick toppen :)
  • malle88

Ang. Läggningsrutin kör vi (bad ), gröt, pyjamas, lugn lek liten stund, 2 pekböcker och en sång. Sen släcker vi och låg bredvid tills hon somnade i vår säng. Nu måste jag fundera på hur vi ska göra när hon har eget rum. Lägger jag henne i hennes säng kommer hon gallskrika :(

• malle88
    pco skrev 2016-03-29 23:54:49 följande:

Förresten någon här inne tipsa om mariekex o jag var/är lite feg då jag är orolig för att sätta i halsen. Men, det har gått jätte bra. Hon älskar det :) tack för tipset!

Och någon tipsa om egen dag typ shopping när jag var i Sthlm hos min mamma och .. Jag gjorde det :p kändes skönt att vara lite själv men läskigt att vara i från henne ändå.

Tack för tipset!

Bravo! :) hur gick det för sambon? ;)

Lillan älskar mariekex och tuggar glatt utan sina tänder :)
  • pco
    malle88 skrev 2016-03-30 08:03:32 följande:
    Bravo! :) hur gick det för sambon? ;)

Lillan älskar mariekex och tuggar glatt utan sina tänder :)
    :) jo det gick bra förutom att han lagt henne två ggr under dagen för att hon verkat trött sa han. Hmm ja klart hon är trött men då fick jag ta en fight på 2h oxå på kvällen :/
    Men ja annars hade det gått bra iaf :)
    O skönt va det men tanken kring henne fanns hela tiden. Men så är det nog? Elr? :p
  • pco
    malle88 skrev 2016-03-30 07:55:31 följande:

Ang. Läggningsrutin kör vi (bad ), gröt, pyjamas, lugn lek liten stund, 2 pekböcker och en sång. Sen släcker vi och låg bredvid tills hon somnade i vår säng. Nu måste jag fundera på hur vi ska göra när hon har eget rum. Lägger jag henne i hennes säng kommer hon gallskrika :(

Funkar det om du lägger dig brevid fast i din säng o klappar o stryker på henne?
    I början va det jobbigt här oxå men gallskrek hon tig vi upp o trösta o sen la ner henne igen o höll på så ett tag o sen blivit bättre. Sen somna hon bara vi strök på ryggen o nu behövs det inte ens. Ligger fortfarande brevid om hon behöver mig vilket är ibland då hon sätter elr ställer sig upp men då säger jag 'lägg dig ner' lägger ner då o stryker lite och i början fick vi hålla på så mer o nu knappt något 1-3 ggr o sen sover hon. Vissa gånger domnar hon bara själv.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-30 07:45:37 följande:

Usch hoppas det hjälper och inte fler får den! Det är ju tyvärr smittsamt som attan :(

Mkt bättre redan idag :) så det verkar hjälpa.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-30 07:55:31 följande:

Men en bra tid att starta nya rutiner när hon flyttat till eget rum! Du kan inte ha en liten pall bredvid sängen o stryka på rygg genom spjälorna?

Vet att när mina äldre tjorvat har suttit på låg pall eller på golvet o då har de lurats att hänga med ner o sen somnat... ;)
  • Blicka
    pco skrev 2016-03-30 14:37:48 följande:
    :) jo det gick bra förutom att han lagt henne två ggr under dagen för att hon verkat trött sa han. Hmm ja klart hon är trött men då fick jag ta en fight på 2h oxå på kvällen :/
    Men ja annars hade det gått bra iaf :)
    O skönt va det men tanken kring henne fanns hela tiden. Men så är det nog? Elr? :p
    Klart man tänker på dom små när man inte är hemma!
  • Blicka

Idag har lillan visat förbättrad balans o stått själv mkt längre än tidigare! Hon har även visat att hon kan kliva i o ur en låda med låg kant o krypa under saker är jättekul! Skaka på huvudet är också en ny grej :) vad det händer saker!

• summa21
    Blicka skrev 2016-03-30 19:23:38 följande:

Idag har lillan visat förbättrad balans o stått själv mkt längre än tidigare! Hon har även visat att hon kan kliva i o ur en låda med låg kant o krypa under saker är jättekul! Skaka på huvudet är också en ny grej :) vad det händer saker!

Vad kul! Det är så häftigt med allt nytt som händer.

Vår lilla blir så glad när vi sätter på musik och börjar dansa. Ser så roligt ut.
Svar på tråden Majbebisar 2015