Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Åååh vad duktigt :) :)
Här vägrar lillan ställa sug vid gåvagnen men ställer sig mot andra saker. Hon ställde sig i soffan med händerna på mina ben o backade upp sen med händerna i soffan o bara stod utan mot något :p hoppas det går frammåt här oxå :p
Nu har en framtand uppe börjat spricka igenom! Äntligen. Hoppas de andra följer smärtfritt.
Äldsta gjorde hörseltest på vdc idag (vi funderar om han hör dåligt). Undersköterskan som gjorde testet sa att det var bra men jag blev inte lugnad. Dels sa hon jättemkt "hörde du inte det" till sonen när han uppenbart missade ett ljud o stod heller inte för när hon tryckte på knappen för att göra ljudet. Vet inte hur tillförlitligt det är, känns som sagt så där.
Nåja nu fredagkväll! Härligt!
Serah - tankar till dig o din familj. Hoppas allt gått bra trots tråkiga omständigheter.
Vilken natt vi hade härom natten! Lillan var vaken 2 1/2 timme... Lagom slut igår! Denna natt bättre iaf men nu har jag åkt på en förkylning :( trist såhär en vecka in i löpträningen. Hoppas på snabbt tillfrisknande. Hur mår ni andra? Haft en bra helg?
Vilken natt vi hade härom natten! Lillan var vaken 2 1/2 timme... Lagom slut igår! Denna natt bättre iaf men nu har jag åkt på en förkylning :( trist såhär en vecka in i löpträningen. Hoppas på snabbt tillfrisknande. Hur mår ni andra? Haft en bra helg?
Måste fråga hur mycket era äter nu? Lillan äter väl en burk mat, en hel smörgås eller en frukt beroende på om det är måltid eller mellanmål men det är så många som påpekar att hon äter så mycket och blir tjock, att vi borde inte ge henne så mycket. Tycker inte hon är tjock alls, hon rör sig hela tiden. Men det är tråkigt att det påpekas nu när hon verkligen äter :(
Måste fråga hur mycket era äter nu? Lillan äter väl en burk mat, en hel smörgås eller en frukt beroende på om det är måltid eller mellanmål men det är så många som påpekar att hon äter så mycket och blir tjock, att vi borde inte ge henne så mycket. Tycker inte hon är tjock alls, hon rör sig hela tiden. Men det är tråkigt att det påpekas nu när hon verkligen äter :(
Nätterna har varit bättre tack o lov! Våra förkylningar är under kontroll. Siktar på mammaträning imorgon.
Ang mat äter lillan lite mindre just nu än vanligt. Inte fullt en burk med hemlagad mat, men en burk köpemat. Hon kräks en del, men viker sig typ dubbel också så påverkar säkert just det iaf.
Annars är det balansträning för hela slanten o hon försöker krypa under saker. Vi har en lektunnel som hon kan krypa i men hon törs inte riktigt ännu.
Malle - trist kommentar med maten! Tycker inte det låter konstigt men för ngn utomstående kan det ju tyckas som om barnen äter hela tiden. Min mormor säger alltid "ska h*n äta nu igen?", har gjort det med alla mina tre. Ngt som bara kommer o jag tror att jämför man hur det såg ut förut med tex amning var fjärde timme så kanske det kan tyckas att det blir mkt mera mat nu?!