• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88
    pco skrev 2016-04-08 13:56:55 följande:

Åååh vad duktigt :) :)

Här vägrar lillan ställa sug vid gåvagnen men ställer sig mot andra saker. Hon ställde sig i soffan med händerna på mina ben o backade upp sen med händerna i soffan o bara stod utan mot något :p hoppas det går frammåt här oxå :p

Så gjorde lillan också, sen tog hon gåvagnen en f

dag och gick :) jag fick lossa skruvarna igår för det gick tydligen för långsamt ;)

Låter ju som hon småtränar lite så hon är nog snart på g :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-04-08 18:55:53 följande:

Nu har en framtand uppe börjat spricka igenom! Äntligen. Hoppas de andra följer smärtfritt.

Äldsta gjorde hörseltest på vdc idag (vi funderar om han hör dåligt). Undersköterskan som gjorde testet sa att det var bra men jag blev inte lugnad. Dels sa hon jättemkt "hörde du inte det" till sonen när han uppenbart missade ett ljud o stod heller inte för när hon tryckte på knappen för att göra ljudet. Vet inte hur tillförlitligt det är, känns som sagt så där.

Nåja nu fredagkväll! Härligt!

Vad kul med fler tänder :) vi ska till tandhygienisten med lillan på onsdag, funderar på att ringa och tala om att hon inte har tänder. Men jag tror de mest ska tala om vikten av tandborstning och att inte äta socker så vi kan nog gå ändå :)

Låter väldigt oseriöst, borde han inte göra det på bvc? Eller hos en audiolog? Antar att nån doktor kollar på svaret? Hoppas det iallafall.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-04-09 09:05:44 följande:
    Vad kul med fler tänder :) vi ska till tandhygienisten med lillan på onsdag, funderar på att ringa och tala om att hon inte har tänder. Men jag tror de mest ska tala om vikten av tandborstning och att inte äta socker så vi kan nog gå ändå :)

Låter väldigt oseriöst, borde han inte göra det på bvc? Eller hos en audiolog? Antar att nån doktor kollar på svaret? Hoppas det iallafall.
    BVC är han för stor för tyvärr. Skolhälsovården är ett alternativ men de har nyss fått en ny sköterska o det kan dröja. Vi vill ha remiss vidare känns det som.

Lillan tog ett steg till idag! Kul!
  • Blicka

Serah - tankar till dig o din familj. Hoppas allt gått bra trots tråkiga omständigheter.

• Blicka

Vilken natt vi hade härom natten! Lillan var vaken 2 1/2 timme... Lagom slut igår! Denna natt bättre iaf men nu har jag åkt på en förkylning :( trist såhär en vecka in i löpträningen. Hoppas på snabbt tillfrisknande. Hur mår ni andra? Haft en bra helg?

• malle88
    Blicka skrev 2016-04-11 06:58:11 följande:

Vilken natt vi hade härom natten! Lillan var vaken 2 1/2 timme... Lagom slut igår! Denna natt bättre iaf men nu har jag åkt på en förkylning :( trist såhär en vecka in i löpträningen. Hoppas på snabbt tillfrisknande. Hur mår ni andra? Haft en bra helg?

Hoppas hon sov bättre inatt! Inte kul när det blir så :(

Trist med förkylning, hoppas du blir frisk snart. Maken hade en mansförkylning i helgen, så nån avlastning blev det inte direkt. Åkte till den lokala 4Hgården och tittade på djuren iallafall. Lillan vart mest intresserad av alla hundarna som folk hade med sig ;)

Vi är allergiska här hemma nu vilket påverkar vårt humör bägge två, hoppas verkligen lillan slipper ärva våra allergier
  • malle88

Måste fråga hur mycket era äter nu? Lillan äter väl en burk mat, en hel smörgås eller en frukt beroende på om det är måltid eller mellanmål men det är så många som påpekar att hon äter så mycket och blir tjock, att vi borde inte ge henne så mycket. Tycker inte hon är tjock alls, hon rör sig hela tiden. Men det är tråkigt att det påpekas nu när hon verkligen äter :(

• summa21
    malle88 skrev 2016-04-12 19:56:15 följande:

Måste fråga hur mycket era äter nu? Lillan äter väl en burk mat, en hel smörgås eller en frukt beroende på om det är måltid eller mellanmål men det är så många som påpekar att hon äter så mycket och blir tjock, att vi borde inte ge henne så mycket. Tycker inte hon är tjock alls, hon rör sig hela tiden. Men det är tråkigt att det påpekas nu när hon verkligen äter :(

Men oj, vilja är det som säger så? Det låter väl positivt att hon äter. Vi kämpar fortfarande väldigt med att få i henne mat då hon helst vill amma så jag hade med glädje sett henne äta så mycket.

Nu har hon verkligen börjat klättra på allt, upp på ikea-pallen, upp på fåtöljen , upp i storebrors säng. Hon älskar det men vi kan ju inte lämna henne tre sekunder. Någon som har något tips. Hon blir ju förstås väldigt arg med när vi tar bort henne men det är väl inte så mycket att göra åt det.

Hoppas ni mår bättre, blicka! Även jag och den lilla är rejält förkylda. Blir skönt nu när våren kommer och vi förhoppningsvis inte ska få hem så mycket sånt.
  • Blicka

Nätterna har varit bättre tack o lov! Våra förkylningar är under kontroll. Siktar på mammaträning imorgon.

Ang mat äter lillan lite mindre just nu än vanligt. Inte fullt en burk med hemlagad mat, men en burk köpemat. Hon kräks en del, men viker sig typ dubbel också så påverkar säkert just det iaf.

Annars är det balansträning för hela slanten o hon försöker krypa under saker. Vi har en lektunnel som hon kan krypa i men hon törs inte riktigt ännu.

• Blicka

Malle - trist kommentar med maten! Tycker inte det låter konstigt men för ngn utomstående kan det ju tyckas som om barnen äter hela tiden. Min mormor säger alltid "ska h*n äta nu igen?", har gjort det med alla mina tre. Ngt som bara kommer o jag tror att jämför man hur det såg ut förut med tex amning var fjärde timme så kanske det kan tyckas att det blir mkt mera mat nu?!

Svar på tråden Majbebisar 2015