• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-04-13 22:03:39 följande:

Det här med klättradet börjar bli riktigt jobbigt. Det räcker att vi tittar bort några sekunder för att hon ska vara på något. Storebror var inte alls så här. Känns så farligt. Vi säkrar så mycket vi kan man allt går ju inte.

Tufft. Är nog bara att fortsätta som ni gör o hoppas det ger sig snart!
  • Tjej78

Jobbet flyter på som vanligt, kommit tillbaka in alla rutiner men jag saknar min familj och undrar hela tiden vad dom sysslar med :( Sambon har inte sagt nått rakt ut men man märker att det redan nu blivit en liten aha-upplevelse. Alla rutiner här hemma funkar bra just nu, sover bra och äter bra :) Utvecklingen går framåt, lillan går nu riktigt fort med briovagnen men utan hjälp stapplar hon fortfarande väldigt försiktigt. En framtand ute och halvvägs och den andra spricker igenom vilken dag som helst så snart 4 tänder totalt.

• Blicka
    Tjej78 skrev 2016-04-14 20:22:43 följande:

Jobbet flyter på som vanligt, kommit tillbaka in alla rutiner men jag saknar min familj och undrar hela tiden vad dom sysslar med :( Sambon har inte sagt nått rakt ut men man märker att det redan nu blivit en liten aha-upplevelse. Alla rutiner här hemma funkar bra just nu, sover bra och äter bra :) Utvecklingen går framåt, lillan går nu riktigt fort med briovagnen men utan hjälp stapplar hon fortfarande väldigt försiktigt. En framtand ute och halvvägs och den andra spricker igenom vilken dag som helst så snart 4 tänder totalt.

Härligt att du är inne i jobbet igen men förstår att du saknar familjen!

Kul med fortsatt utveckling hos lillan. Att hon går för egen maskin om än stappligt är häftigt. Har har det bara blivit något/några steg. Med gåvagnen däremot går det undan! Även här spricker snart tand 4 igenom. Lillan har upptäckt tjusningen att äta på hela äpplen/päron. Kan hålla på hur länge som helst!
  • malle88
    Blicka skrev 2016-04-13 21:36:14 följande:

Malle - hur har det gått för sambon?

Han fick komma hem igår efter ett antal undersökningar, prover och ett dygns observation. De hittade ingenting men det är skönt att han är hemma :)

Vi var hos tandhygienisten i onsdags pratade om tandskötsel. Hon kände efter och tydligen ligger lillans tänder precis under tandköttet och borde komma när som helst. Förhoppningsvis blir hon mindre grinig då :)
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-04-14 20:22:43 följande:

Skönt att jobbet funkar bra, måste vara en jätteförändring mot att vara hemma. Hoppas gången släpper i helgen så du får se det :)
  • pco

Här är vi sjuka igen vet dock inte riktigt vad det är. Trodde först att hon fått magsjuka då hon börja spy lite i måndags natt och sen bajsade hon ner sig, vilket hon gör varje morgon vid lunch sen dess samt spytt varje natt sen i måndags. Men hon är som vanlig annars leker o äter som vanligt (förutom att hon börjat hoppa över middagen vilket jag ej förstår, vad gör man åt det?)
    Undrar även om detta verkligen är magsjuka? Bara nattetid? O bajs på fm 1gång? Allergi? Ingen annan är dålig, det bara kom från ingenstans.
    Dessutom har lillan börjat vägra sova utan mig både på dagen o till natten. Vilket innebär att jag inte kan göra några sysslor elr bara sitta för mig själv en stund alls. För jag måste ligga brevid henne i vår säng, kan ej flytta över sen då hon vaknar o är ledsen och kan ej lämna henne i vår säng som är hög, trots att vi satt upp på sidorna för hon sätter sig upp flera gånger när hon sover o bara kastar sig åt något håll :/ hjääälp, what to do?!

Hur mår ni andra? Hur går Det med allt?

• Blicka
    malle88 skrev 2016-04-15 06:55:18 följande:
    Han fick komma hem igår efter ett antal undersökningar, prover och ett dygns observation. De hittade ingenting men det är skönt att han är hemma :)

Vi var hos tandhygienisten i onsdags pratade om tandskötsel. Hon kände efter och tydligen ligger lillans tänder precis under tandköttet och borde komma när som helst. Förhoppningsvis blir hon mindre grinig då :)
    Vad skönt att sambon är hemma igen. Hoppas symtomen inte kommer tillbaka!
  • Blicka
    pco skrev 2016-04-15 21:44:42 följande:

Här är vi sjuka igen vet dock inte riktigt vad det är. Trodde först att hon fått magsjuka då hon börja spy lite i måndags natt och sen bajsade hon ner sig, vilket hon gör varje morgon vid lunch sen dess samt spytt varje natt sen i måndags. Men hon är som vanlig annars leker o äter som vanligt (förutom att hon börjat hoppa över middagen vilket jag ej förstår, vad gör man åt det?)
    Undrar även om detta verkligen är magsjuka? Bara nattetid? O bajs på fm 1gång? Allergi? Ingen annan är dålig, det bara kom från ingenstans.
    Dessutom har lillan börjat vägra sova utan mig både på dagen o till natten. Vilket innebär att jag inte kan göra några sysslor elr bara sitta för mig själv en stund alls. För jag måste ligga brevid henne i vår säng, kan ej flytta över sen då hon vaknar o är ledsen och kan ej lämna henne i vår säng som är hög, trots att vi satt upp på sidorna för hon sätter sig upp flera gånger när hon sover o bara kastar sig åt något håll :/ hjääälp, what to do?!

Svårt att veta orsaken. Har ingen teori... Hoppas det löser sig snart iaf. Även detta med sömnen!
  • Blicka

Rullar på här, lillan härmar jättemkt o är så himla go. Hon ska ofta mysa! Vi har lite syskongnabb vilket är jobbigt men det ska väl rätta till sig det med!

• summa21
    pco skrev 2016-04-15 21:44:42 följande:

Så jobbigt! Vår lilla hade diarré i över två veckor för ett par månader sedan. Det var också grönt som alger. Troligtvis var det något virus. Kanske det kan vara något sådant? Vår tjej var också pigg i övrigt.
Svar på tråden Majbebisar 2015