Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Jo förresten fruktstänger går bra men inte heller de andra majskrokarna. Hon gillar endast fruktstänger o sånna smutties ibland :/ hon fick russin på ett kalas i godispåsen med en smoothie som hon heller inte pt. Bara om jag oxå tar en, suck haha.
Pco - största problemet nu med astman är att jag har en konstig smak i munnen (inte svamp har kollat) o tror det är medicinen jag la till som gör det. Har nu minskat den efter snack med doktorn o nu hoppas jag att det ska gå över.
Exakt! Varför det vara så? Känner oxå att han ser inte henne som en liten människa ibland utan bara att aa svårt att sätta fingret på vad jag menar.
Ja, en ledig kväll i v vore ju skönt! O i o med detta så är hon väldigt mammig oxå så han funkar inte när hon är ledsen elr vid läggning o det är ju pga att han bemöter inte hennes behov o är lika närvarande.
Samma här med maten, han har aldrig självmant gett henne gröt att han tex tänker 'nu är kl kring 19 o tar henne för kvällsmat' utan alltid jag. Hab har gett henne kvällsmat 1 gång o då bad jag om det för jag hade huvudvärk. Visserligen kan han några gånger gå upp o ge frukost men that's IT! Aldrig lunch elr middag heller.
Och han tror på fullaste allvar att han gör mkt med henne. Pratat med flera omkring som känner samma. Varför lixom?!
Åh va skönt att jag fick det skrivet :p
Ang egentid vill sambon att jag ska ta för mig mer o göra saker på egen hand. Jag är Dick ett hemmadjur...Han är bra på egentid - springer, cyklar mm o sen reser han i jobbet också. Jag vet också att han uppskattar egen tid med barnen utan mig nära o mina rutiner följs då inte utan han kör sitt race då. Lite frustrerande tycker jag men lillan verkar köpa det så då får det vara så. Jag får bita mig i tungan! Jag brukar träffa kompisar ibland på helg/kväll men träning gör jag med lillan dagtid.
Lillan är också mammig. Min kille använde det länge som argument. Men så blev han tvungen och första gången gnällde hon efter mig men efter det har det gått hur bra som helt. Förutsatt att jag inte är hemma ;)
Det är nog bara det att de inte har vanan inne. Jag hör på ett gnäll vad det gäller medans han får försöka sig fram. Det faller sig inte naturligt att tänka på mat eller annat. Men det grymt irriterande! Jag vet när min kille stod och sa att vi (!) höll på att lära henne sova egen säng, ja men eller hur? Vilka vi?
Du får med begära att får gå och shoppa eller nåt. I helgen är ni ju hos dina föräldrar så han kommer kunna får hjälp. Det är nyttigt för honom :)
Mina barn får böcker i påskpresent o ett ägg var. Killarna får lite godis, lillan får majskrokar o en smoothie typ.
Ang egentid vill sambon att jag ska ta för mig mer o göra saker på egen hand. Jag är Dick ett hemmadjur...Han är bra på egentid - springer, cyklar mm o sen reser han i jobbet också. Jag vet också att han uppskattar egen tid med barnen utan mig nära o mina rutiner följs då inte utan han kör sitt race då. Lite frustrerande tycker jag men lillan verkar köpa det så då får det vara så. Jag får bita mig i tungan! Jag brukar träffa kompisar ibland på helg/kväll men träning gör jag med lillan dagtid.
Lillan förstår en del - det märks. Följer lätta instruktioner som klappa, banka, vinka osv. Förstår att hon ska leta efter mig när jag säger var är mamma. Hon älskar när vi gör kattljud o tittar på katter. Men lillan är mer inne på motorik än ljud o tal. Nu först ha mamama kommit o t-ljud.
Boktips om ngn vill ha: "leka tittut" av Nilsson Thore o thore. Lillan älskar den! Det gjorde även mellan. Lillan skrattar så! Finns en om Mio som gungar, den älskade mellan också. Inte läst den för lillan än.
Jag tycker lillan förstår rätt mkt ändå, vet var lampan o de närmsta är typ mamma pappa moster kusiner(2st) mormor o morfar samt farfar men inte farmor hehe.
Pekar på boll o stjärnan o katten i böcker. Håller fram tv kontrollen mot tv när vi säger det. Klappa händer o vinka hej o hejdå
När jag säger 'åh får mamma gosa din ninis' tar hon den o sätter den vid min kind. Osv
Dock har hon inte rest sig upp än, bara på knäna o ena foten i golvet men inte mer.
Går era med grejer elr?