Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Blicka: avokado har jag testatmen tyvärr ingen hit. Har även mixat med banan och försökt med henne och storebror men det har slutat med att jag har fått äts upp det själv. Jag tyckte i alla fall att det var gott ? men nyss åt hon för första gången ur barnmatsburk. Min man hade köpt en för ettåringar och det gick mycket bättre.
Uppdatera gärna hur det går med napparna? Vi måste få den store att sluta men han är i stort sett fixerad vid dem. Gråter hysteriskt.
Serah: vad skönt att ni har pratat. Om han blir fl sen får han nog en rejäl aha-upplevelse. Dregla gör inte vår lilla men storebror gjorde väldigt mycket.
Tjej78: ja tyvärr har vår son också slagit tillbaka och puttat ner henne. Oftast blir det dock hysteriska tjut. Han är känslig och blir väldigt stressad av lillasyster.
Jag blir hemma till fsk-start. Vi har fått plats på fsk vi sökte till mitten av augusti.
Jag har varit jättenojig under mina graviditeter. Tre veckor känns jättelänge förstår jag men det kommer gå fort. Tänk snart rul! Har ni kollat kön med de övriga? Ska ni kolla nu. Men att det var så sent med hjärtslag, att lyssna alltså?! Jag har lyssnat tidigt alla ggr.
Såret läker bra men är blåslagen runt om eller snarare gul ;) mer rörlig men vilar nu medan barnen sover.
Serah, förstår att det inte är så lätt att ändra nu men låter klokt att han kommer vara hemma en del med nästa. Det är nig väldigt svårt att föreställa sig hur det är när man inte själv har varit hemma.
Jag har förresten också varit väldigt orolig under mina graviditeter.
Vår tjej har egentligen ätit bäst av våra egna grytor och soppor. Brukar plocka ut bitar från maten med. BVC sa att det inte var så farligt med saltet även om vi såklart inte ska överdriva det. Tycker det kändes skönt att bm inte tog det så hårt. Vad äter din nu när det inte går med burkmat?
Hoppas det går bra utan nappen ikväll, blicka!
Sunma21 vår BVC sa också att vi tex kan ge falukorv så länge tillbehör inte är saltat. Så fiskpinnar brukar lillan också få plocka med. Blodpudding har vi inte testat men det skulle säkert gillas det med.
Serah - tror det kommer gå bra med fskstart. Hoppas på den avdelning där mellan går. Vi känner ju pedagogerna o lillan träffar ju dom ofta.
Första kvällen utan napp o det var en stundvis mkt ledsen kille :( men han somnade utan tårar o med glimten i ögat så vi hoppas natten blir bra o morgondagen går bättre! Nu ska jag snart sova själv, är ingen kvällsmänniska direkt...
Ingen större skillnad på när lillan vaknade idag. Kl 6 mot 5.30... Ska väl egentligen inte klaga, vet ju de vars barn vaknar kl 5. Nåja - imorgon ska jag paxa sovmorgon! Mellan har förresten sovit hela natten o sover än utan napp. Det är bra jobbat det tycker jag!
Roligt att höra att det gick så bra utan napp! Hur gammal är mellan? Vår lilla sov rätt ok i natt men stora vaken mellan två och halv fem. Sen vaknade lilla kl se. Puh