• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    pco skrev 2016-03-15 20:55:25 följande:
    Okej va bra :) då får det nog bli den.

Ja jag funderar oxå på dessa som dagisvagn men känner att jag då vill hitta någon som säljer för en billig peng. Elr om jag ska lämna vår Emmaljunga på förskolan, vill bara inte att hon ska ha suttit i typ lera o sånt för att sen lägga sig i denna vagnen då jag funderar på o sälja denna framöver. Tänker att hittar man en Emmaljunga som kanske har några år på nacken som någon säljer för en billig peng så vore det bäst.
    Har ni förskolevagn? Vilken isf? Det är en Emmaljunga edge som vi köpte ny när lillan kom som vi har som vardagsvagn.
    Du borde ju kunna hitta en billig vagn på blocket. Kolla där!
  • pco
    Blicka skrev 2016-03-15 21:16:46 följande:
    Du borde ju kunna hitta en billig vagn på blocket. Kolla där!
    Jo jag har gjort det, de går åt som smör, men det löser väl sig.
    Ska er lilla börja förskola?
  • Blicka
    pco skrev 2016-03-15 22:27:28 följande:
    Jo jag har gjort det, de går åt som smör, men det löser väl sig.
    Ska er lilla börja förskola?
    Lägg in bevakning med notiser så kanske du hinner vara först nästa gång.

Jo lillan ska börja fsk i augusti. Fått plats men inte avdelning. Blir nog bra men trivs väldigt bra hemma med henne så det är konstigt också. Tur att det är ett par månader kvar!

Nyss vaknade äldsta o grät pga ont i örat stackarn. Efter en alvedon sussar han gott här bredvid mig. Sambon somnade snabbt om o här ligger jag vaken... Suck! Hoppas kunna somna snart igen.
  • malle88
    Blicka skrev 2016-03-15 19:16:43 följande:

Hur går det med alla små som vill ut o gå? Lillan har ganska hög fart med gåvagnen! Kul!

Känner mig öm o lite svullen efter op igår. Trött på det så ska lägga mig o vila när barnen gått i säng. Men tog bort förbandet i em o kunde se att jag numera har en navel som går inåt :) tänk vad lite dom kan göra en glad! Svärföä sköter det mesta med barnen vilket jag är så glad över. Har dock ritat i nästan en timme med mellan - så kul!

Hon vill fortfarande inte gå men ställer sig och släpper :)

Bra att du inte har längre :) nu kan du spendera tid med barnen och slippa det tråkiga :) måste ju kännas jättebra :)
  • malle88
    pco skrev 2016-03-15 20:17:03 följande:

Va duktiga era är som börjat ta några steg. Här står vi fortfarande stilla på den fronten. Hon vill knappt ta ett steg när jag håller i henne. Hon tycker dock det är kul att stå ibland, annars drar hon upp benen o inte ens vill stå heller.

Men det kommer väl antar jag.

Nu har vi fått svar om förskola och hon kom in där vi ville oxå :) hur ska ni göra?

Har ni bra tips på en billig slit o släng vagn till förskolan? Hon kommer sova ute nämligen. Vill såklart att den ska vara ombordnad, fullt liggläge och gärna för en billig slant :)

Lillan håller på att få sina två tänder där uppe nu oxå :) sylvassa som tusan hehe.

Vad tycker ni om chicco liteway förresten som resevagn? Tänker annars att man kan köpa en akta graco plus solo?

Båda är fullt liggläge vilket är viktigt och sen får man ändå köpa till förlängd sufflett men gracon har matbricka oxå. Vad tycker ni?

Vad bra att ni fick plats där ni ville. Fick vi med :) håll utsikt på blocket, jag skulle inte vilja ställa en ny vagn där. Tror inte de är så försiktiga med dem. Kronan, Emmaljunga eller cresent borde ju funka. Både sulky och duovagn :)vi kommer ha vår kronanvagn, köpte den för en tusenlapp på blocket. Jag funderar på vad hon ska ha i. Vi kan ju få jättekallt. Dunåkpåse kanske...

Vi är fortfarande tandlösa, fast känner dem innanför tandköttet. Där verkar de stanna ;)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-03-16 00:00:52 följande:

Lägg in bevakning med notiser så kanske du hinner vara först nästa gång.

Jo lillan ska börja fsk i augusti. Fått plats men inte avdelning. Blir nog bra men trivs väldigt bra hemma med henne så det är konstigt också. Tur att det är ett par månader kvar!

Nyss vaknade äldsta o grät pga ont i örat stackarn. Efter en alvedon sussar han gott här bredvid mig. Sambon somnade snabbt om o här ligger jag vaken... Suck! Hoppas kunna somna snart igen.

Vi börjar med i augusti :)

Haha typiskt män. Lillan gallskrek i flera minuter igår natt i sovrummet och han vaknade och påstod att hon sovit hela natten :)
  • malle88

Det verkar gå ok att sluta amma för lillan. På dagarna försöker hon få till det men på natten nöjer hon sig med vatten. Gnäller och somnar om. Igårkväll tog det bara 20 minuter allt lägga henne. Imorse låg hon ett tag och kvittrade i sängen. Har aldrig hänt förut. Jag tycker hon verkar mer utvilad de två senaste dagarna, kanske för att hon inte ligger och halvsover med tutten I munnen.

Jag har däremot jätteont i brösten. Försöker handmjölka men det går inte så bra. Hoppas det försvinner snart

• Blicka
    malle88 skrev 2016-03-16 07:00:53 följande:

Det verkar gå ok att sluta amma för lillan. På dagarna försöker hon få till det men på natten nöjer hon sig med vatten. Gnäller och somnar om. Igårkväll tog det bara 20 minuter allt lägga henne. Imorse låg hon ett tag och kvittrade i sängen. Har aldrig hänt förut. Jag tycker hon verkar mer utvilad de två senaste dagarna, kanske för att hon inte ligger och halvsover med tutten I munnen.

Jag har däremot jätteont i brösten. Försöker handmjölka men det går inte så bra. Hoppas det försvinner snart

Heja heja! Vad bra det går! Pumpa så du inte får mjölkstockning - eller som jag värsta knölen i bröstet av mjölk som klumpat sig i gångarna. Provat att handmjölka medan du duschar? Tycker det varit lättare själv.

Haha våra män låter lika - min kan prata o sen sekunden senare snarkar han! Hör inte heller gråt från barnen om jag inte knuffar på honom att det är hans tur att gå upp.

Har nu tagit promenad till skola o fsk. Kändes i såret så hoppas svärföä kan stanna några dagar till.
  • summa21

Hej. Ser att det är fler som vill sluta med amningen. Jag har en kronisk sjukdom och vill gärna tests ny medicin efter att ha slutat amma men oj vad svårt det är. Ammade storebror så länge han ville. Vår lilla ammar fortfarande mycket och vi får kämpa med att få henne mätt på vanlig mat. Har ni något tips?

Annars ska vi på tiomånaderskontroll idag. Funderar på att ta upp mina funderingar kring autism.

• Blicka
    summa21 skrev 2016-03-16 10:30:22 följande:

Hej. Ser att det är fler som vill sluta med amningen. Jag har en kronisk sjukdom och vill gärna tests ny medicin efter att ha slutat amma men oj vad svårt det är. Ammade storebror så länge han ville. Vår lilla ammar fortfarande mycket och vi får kämpa med att få henne mätt på vanlig mat. Har ni något tips?

Annars ska vi på tiomånaderskontroll idag. Funderar på att ta upp mina funderingar kring autism.

Jag slutade amma i samband med att jag skulle lägga till ny astmamedicin o det gick smärtfritt. Lillan har visserligen alltid varit glad i mat o då ammade vi fm, em o läggning. På två veckor hade jag fasat ut.

Hur mkt ammar ni nu? Har ni ersatt några mål så att de bara består av mat? När jag trappade ner amningen med mina barn hade jag full frukost, lunch, middag o kvällsmål innan läggdags o ammade fm o em. Sen var de amningsmålen lätta att byta ut mot frukt eller annat mellanmål. Byt ut ett mål i taget är mitt tips.

Lycka till på kontrollen idag! Uppdatera gärna.
Svar på tråden Majbebisar 2015