• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    Serah skrev 2016-03-10 20:56:16 följande:
    Det är väl lite så det är nu här. Det känns som om jag är en napp åt honom och ger honom närhet.

Och det är väl det jag får göra, bara bestämma och köra på det. Med de äldre så slutade de av sig själva. Helt plötsligt sov de hela nätter och de var mycket yngre än minstingen är nu. Så då behövde jag aldrig tänka på det.

Tog det många nätter att få henne att acceptera?
    Nej hon sökte aldrig bröstet på natten efter att jag slutat erbjuda. Lite vatten att dricka fick hon de första dagarna då hon vaknade. Sen tog hon bara tid på sig att somna om... Använder din lille napp? Lillan gör det.
  • malle88
    Blicka skrev 2016-03-10 12:27:14 följande:

Pco - vad kul med fruktstängerna mm. Får kika om jag är på ica!

Malle - jag har hittat galontossor idag på en lite mindre barnklädes/barnvagnsbutik. Celavie heter märket, är fleecefodrade o kostade 129 kr. Kanske finns det ngn sådan butik kring där du bor?

Tack för tipset!
  • malle88

Önskar jag hade nåt bra sluta nattammatips men tyvärr :(

De senast två dagarna har jag ammat henne i sömnen innan jag lägger mig och fått bort två uppvak på natten. Nu vaknar hon bara kl tre. Jättegött :) ska försöka få in vanan och sen se om jag kan peta in välling istället

• Serah
    Blicka skrev 2016-03-10 21:16:51 följande:

Nej hon sökte aldrig bröstet på natten efter att jag slutat erbjuda. Lite vatten att dricka fick hon de första dagarna då hon vaknade. Sen tog hon bara tid på sig att somna om... Använder din lille napp? Lillan gör det.

Ok. Ja vi får se när jag tar tag i det. Just nu är han förkyld och snörvlar så mycket när han sover :(

Och ja :) han har napp. Det brukar funka stt trycka in nappen ibland, och ibland letar han upp den för att ta den i munnen.
  • Tjej78

Nu är vi hemma igen, borta bra men hemma bäst. Vår resa blev tyvärr inte alls bra :( Båda flickorna blev magsjuka och kräktes och fick diarré. Man kan ju aldrig veta när de ska bli sjuka så vi fick göra det bästa av situationen men ändå tråkigt. De två sista dagarna var okej så vi proppa dom fulla med aktiviteter och fick åka pulka, skidor, spark, lekplats mm
    Alla rutiner är upp o ner så nu börjar vi på ruta ett igen men redan efter ett dygn (kom hem igår eftermiddag) känns allt mycket bättre, har tom fått sova hela natten idag fr 19.30-05.20. Hon fick välling i sömnen vid 23 sen igen när hon vakna kl 5.20 och somna om till 6.45 :)
    Idag ställde sig lillan upp, drog sig upp från sittande mot tv-bänken :) Skulle precis fotografera och skicka till hennes pappa men då ramla hon men ramla till sittande igen och var hur glad som helst.

• Blicka
    malle88 skrev 2016-03-11 06:57:50 följande:

Önskar jag hade nåt bra sluta nattammatips men tyvärr :(

De senast två dagarna har jag ammat henne i sömnen innan jag lägger mig och fått bort två uppvak på natten. Nu vaknar hon bara kl tre. Jättegött :) ska försöka få in vanan och sen se om jag kan peta in välling istället

Men det är ju jättebra! :)

Varsågod för tips ang galontossor. Idag satt lillan i sandlådan o kände på sanden. Lycka i dom små ögonen!
  • Blicka
    Serah skrev 2016-03-11 07:25:10 följande:
    Ok. Ja vi får se när jag tar tag i det. Just nu är han förkyld och snörvlar så mycket när han sover :(

Och ja :) han har napp. Det brukar funka stt trycka in nappen ibland, och ibland letar han upp den för att ta den i munnen.
    Kan ju vara klokt att börja nya vanor när han är frisk! Men har för mig att jag började under en förkylning...
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-03-11 09:05:28 följande:

Nu är vi hemma igen, borta bra men hemma bäst. Vår resa blev tyvärr inte alls bra :( Båda flickorna blev magsjuka och kräktes och fick diarré. Man kan ju aldrig veta när de ska bli sjuka så vi fick göra det bästa av situationen men ändå tråkigt. De två sista dagarna var okej så vi proppa dom fulla med aktiviteter och fick åka pulka, skidor, spark, lekplats mm
    Alla rutiner är upp o ner så nu börjar vi på ruta ett igen men redan efter ett dygn (kom hem igår eftermiddag) känns allt mycket bättre, har tom fått sova hela natten idag fr 19.30-05.20. Hon fick välling i sömnen vid 23 sen igen när hon vakna kl 5.20 och somna om till 6.45 :)
    Idag ställde sig lillan upp, drog sig upp från sittande mot tv-bänken :) Skulle precis fotografera och skicka till hennes pappa men då ramla hon men ramla till sittande igen och var hur glad som helst.

Nämen vad tråkigt med sjuka på semestern :( hur gick bilandet? Har för mig ni skulle åka en bit.

Tjoho - framsteg vad kul! Tur hon inte blev ledsen då hon damp ner.
  • Tjej78
    Blicka skrev 2016-03-11 12:48:09 följande:
    Nämen vad tråkigt med sjuka på semestern :( hur gick bilandet? Har för mig ni skulle åka en bit.

Tjoho - framsteg vad kul! Tur hon inte blev ledsen då hon damp ner.
    Vi körde inte, vi tog flyget. Åkte Malmö-Östersund så ska man köra tar det 12-13 timmar och med två barn får man väl stoppa en del så så hade det tagit en hel dag.
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-03-11 19:47:00 följande:
    Vi körde inte, vi tog flyget. Åkte Malmö-Östersund så ska man köra tar det 12-13 timmar och med två barn får man väl stoppa en del så så hade det tagit en hel dag.
    Flyg är bekvämt! Vi har ju dryga mil från Stockholm - Västerbotten. Vi brukar bila på sommaren o flyga på vintern.
Svar på tråden Majbebisar 2015