• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • pco

Jag hade oxå tänkt sätta på henne fleeceoverall men damen vill vara så mkt på marken och vi fick fodrade byxor från mina syster barn just i hennes storlek så det fick bli så.
    När tänker ni sätta på vårskor o överdragsbyxor o så?

Förresten, någon frågade om den torkade frukten. Det är torkade fruktstänger.
    Samt att det finns torkade fruktpuré som är mjuka o smälter i mun (dock långsamt) men de heter 'smutties' passion fruit, mango och banan. Det är små papperspåsar med en apa på o så står det 'chunky melty bubbly bites'
    Det är typ bara detta hon äter hon gillar inte russin o inte majskrokar elr sånna med olika former o aa allt som finns, endast dessa funkar :/

• pco

Oj det skulle inte stå torkad fruktpuré utan torkade fruktbitar.

O fruktstängerna är oxå mjuka o säljs i 5 pack på Ica maxi, o även torkade fruktbitarna oxå.

• summa21

Tack igen för era svar. Känns skönt att ni ändå tycker att det låter normalt. Sen får vi ju se hur det blir.

Tycker också det är lite knepigt med kläder ute. Vi har fortfarande vinteroverall. Men den är lite klumpig så när det har varit lite varmare har vi kört med extra tjock kofta och dubbla byxor. Men då har hon inre suttit ner. Har funderat på om det är värt att skaffa skaloverall.

• Blicka

Skalbyxor är perfekt! Har föredragit det före skaloverall. Kommer ha det på lillan när det är lite varmare ute. Skor blir det när hon går mer upprätt än kryper.

• Blicka

Pco - vad kul med fruktstängerna mm. Får kika om jag är på ica!

Malle - jag har hittat galontossor idag på en lite mindre barnklädes/barnvagnsbutik. Celavie heter märket, är fleecefodrade o kostade 129 kr. Kanske finns det ngn sådan butik kring där du bor?

• Serah
    pco skrev 2016-03-09 22:41:08 följande:

Jag tror din lille bara har fått för sig att använda långfingret istället för pekfingret, ibland får de för sig vissa saker bara o det rättar till sig med tiden :)

Så kan det ju vara :)
    pco skrev 2016-03-10 08:42:04 följande:

Jag hade oxå tänkt sätta på henne fleeceoverall men damen vill vara så mkt på marken och vi fick fodrade byxor från mina syster barn just i hennes storlek så det fick bli så.

När tänker ni sätta på vårskor o överdragsbyxor o så?

Förresten, någon frågade om den torkade frukten. Det är torkade fruktstänger.

Samt att det finns torkade fruktpuré som är mjuka o smälter i mun (dock långsamt) men de heter 'smutties' passion fruit, mango och banan. Det är små papperspåsar med en apa på o så står det 'chunky melty bubbly bites'

Det är typ bara detta hon äter hon gillar inte russin o inte majskrokar elr sånna med olika former o aa allt som finns, endast dessa funkar :/

Tack för tipsen! Får kolla upp dom :)

Ang ytterkläder så har vi fortfarande vinteroverallen. Det är fortfarande lite för kallt att endast ha fleeceoverall. Men bäst ändå att köpa på sig så man har när det börjar bli varmare.

Vi är inte heller ute och leker på det sättet än.
  • Serah

Har ni nåt tips på hur man slutar amma på natten? Just namnad han bara en gång och ibland känns det ändå inte som det hjälper honom att somna. Hur gjorde ni när ni slutade amma nattetid?

• Blicka
    Serah skrev 2016-03-10 13:51:45 följande:

Har ni nåt tips på hur man slutar amma på natten? Just namnad han bara en gång och ibland känns det ändå inte som det hjälper honom att somna. Hur gjorde ni när ni slutade amma nattetid?

Jag slutade då lillan inte längre somnade om vid bröstet o bara sög lite ofokuserat, bet o släppte taget. Jag bestämde mig o sen höll jag fast vid det trots att söva om kunde ta låååång tid. Det rättade ju till sig o nu somnar hon ofta om snabbt. Så mitt tips - bestäm dig o följ beslutet så kommer det att gå bra!
  • Serah
    Blicka skrev 2016-03-10 17:41:13 följande:

Jag slutade då lillan inte längre somnade om vid bröstet o bara sög lite ofokuserat, bet o släppte taget. Jag bestämde mig o sen höll jag fast vid det trots att söva om kunde ta låååång tid. Det rättade ju till sig o nu somnar hon ofta om snabbt. Så mitt tips - bestäm dig o följ beslutet så kommer det att gå bra!

Det är väl lite så det är nu här. Det känns som om jag är en napp åt honom och ger honom närhet.

Och det är väl det jag får göra, bara bestämma och köra på det. Med de äldre så slutade de av sig själva. Helt plötsligt sov de hela nätter och de var mycket yngre än minstingen är nu. Så då behövde jag aldrig tänka på det.

Tog det många nätter att få henne att acceptera?
Svar på tråden Majbebisar 2015