Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Hej! Undrar om jag får vara med i tråden. Vi har en liten tjej som precis blivit tio månader. Jag kan känna mig lite smått orolig för henne och undrar om någon känner igen sig. Hon ät otroligt aktiv och klarar I stort sett inte av att vara stilla. Sömnen har alltid varit svår och hon har alltid varit spänd i famnen. Svårt att komma till ro. Hon härmas inte och det är svårt att få hennes uppmärksamhet en längre stund. När jag läser om era barn tycker jag att hon låter annorlunda men kanske någon kan relatera lite? Motoriskt är hon tidig, gått sen hon var åtta månader och även finmotoriskt duktig. Hon blir glad av att se oss och är blyg inför främmande.
I em fick lillan premiärkrypa på barmark! Galonisar på o även galonhandskar. Kul men jobbigt skulle hon nog säga själv! Imorgon ska jag köpa galontossor till fötterna då stövlar känns för klumpigt. Hon har väntat på att leka ute som bröderna o bara blivit arg i vagnen när hon sett dom springa runt.
Vad har ni på era små ute nu? Min lilla har fortfarande fodrade byxor o vinterjacka o vinter skor, känner att Hon rör sig inte så mkt än ute utan mest gungar, pillar lite i sanden o små kryper runt.
Men samtidigt så mitt på dagen, som idag var det sol o 10 grader, så svårt tycker jag :/
Blicka: din hade galonisar sa du? Vad hade hon mer på sig, något fodrat på fötterna? Något under galonisarna?
Min lilla vill ju inte ens gå när vi håller i henne som din, så hon sitter ju mest bara på marken, så vill ju inte att hon ska bli kall lixom.
Vad har ni på era små ute nu? Min lilla har fortfarande fodrade byxor o vinterjacka o vinter skor, känner att Hon rör sig inte så mkt än ute utan mest gungar, pillar lite i sanden o små kryper runt.
Men samtidigt så mitt på dagen, som idag var det sol o 10 grader, så svårt tycker jag :/
Blicka: din hade galonisar sa du? Vad hade hon mer på sig, något fodrat på fötterna? Något under galonisarna?
Min lilla vill ju inte ens gå när vi håller i henne som din, så hon sitter ju mest bara på marken, så vill ju inte att hon ska bli kall lixom.
Ngn här som joggar med barnvagn? Lite sugen... Har aldrig joggat men skulle vilja komma igång. Ser så härligt ut att springa!
quote=76421631][quote-nick]summa21 skrev 2016-03-09 10:06:23 följande:[/quote-nick]Hej! Undrar om jag får vara med i tråden. Vi har en liten tjej som precis blivit tio månader. Jag kan känna mig lite smått orolig för henne och undrar om någon känner igen sig. Hon ät otroligt aktiv och klarar I stort sett inte av att vara stilla. Sömnen har alltid varit svår och hon har alltid varit spänd i famnen. Svårt att komma till ro. Hon härmas inte och det är svårt att få hennes uppmärksamhet en längre stund. När jag läser om era barn tycker jag att hon låter annorlunda men kanske någon kan relatera lite? Motoriskt är hon tidig, gått sen hon var åtta månader och även finmotoriskt duktig. Hon blir glad av att se oss och är blyg inför främmande.[/quote]
Välkommen :)
Inget jag känner igen hos dottern men jag var också väldigt motoriskt tidig men pratade knappt inte förrän jag var över två år. Alla barn är olika men jag förstår att du tänker på storebror.
Min lilla blir så glad när hon ser oss att hon sprätter i hela kroppen. Jättegulligt
I em fick lillan premiärkrypa på barmark! Galonisar på o även galonhandskar. Kul men jobbigt skulle hon nog säga själv! Imorgon ska jag köpa galontossor till fötterna då stövlar känns för klumpigt. Hon har väntat på att leka ute som bröderna o bara blivit arg i vagnen när hon sett dom springa runt.
Fleeceoverall, skalbyxor och ett par gamla ärvda uggs har hon. Alt. stickade ullstrumpor. Sen vantar, halsduk och mössa såklart. Vi är ju inte ute länge om det är för kallt eller vått :(