• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-02-25 19:14:39 följande:
    Det är en gel som man smörjer in och de ska lindra besvären och svullnaden i tandköttet. Ska va 100% naturlig och ofarlig att svälja. Jag tror si så där på det därför undra jag om någon testat :)
    Jaha den har jag missat?!
  • pco
    Tjej78 skrev 2016-02-25 19:14:39 följande:
    Det är en gel som man smörjer in och de ska lindra besvären och svullnaden i tandköttet. Ska va 100% naturlig och ofarlig att svälja. Jag tror si så där på det därför undra jag om någon testat :)
    Vi provade den men det var helt onödigt då hon bara slicka bort det direkt o käka upp det. Vi provade två gånger sen gav vi upp faktiskt.
  • MariaMadeleine

Hoppar in med en kommentar, fick min tredje i maj-15 ???? Oh den gelén är superbra! Jag har testat på mig själv (långsamma visdomständer som spökat i åratal) och den bedövar bra, man måste däremot blanda den lite mellan fingrarna innan annars glider den bara runt och sväljs på de små. Men jag kan verkligen rekommendera den. Multimam babydent heter den ????

• malle88

Jag har nu slutat amma på dagen, till lillans stora missnöje. Nu är det tre dagar sedan så jag hoppas hon fattar nu att det inte blir nåt ;)

Vi verkar ha hamnat i nån ny separationsfas :( nu vaknar hon kl 2 på natten och tjoar och bökar runt och är vaken ca 2 timmar. Jätteroligt :( Har läst lite och det verkar ju inte jätteovanligt, det har varit flera dagar i nu. Någon mer som har det så? Ska man bara stå ut eller ska man göra något? Hon kommer inte till ro med bröstet och bär jag henne till sömns vaknar hon om jag stannar. Tror jag blir tokig. Tänkte först jag kanske skulle sluta nattamma nu då, om det inte funkar ändå, men det känns inte snällt mot henne

• Blicka
    MariaMadeleine skrev 2016-02-26 21:31:44 följande:

Hoppar in med en kommentar, fick min tredje i maj-15 ???? Oh den gelén är superbra! Jag har testat på mig själv (långsamma visdomständer som spökat i åratal) och den bedövar bra, man måste däremot blanda den lite mellan fingrarna innan annars glider den bara runt och sväljs på de små. Men jag kan verkligen rekommendera den. Multimam babydent heter den ????

Tack för tips!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-02-27 07:05:10 följande:

Jag har nu slutat amma på dagen, till lillans stora missnöje. Nu är det tre dagar sedan så jag hoppas hon fattar nu att det inte blir nåt ;)

Vi verkar ha hamnat i nån ny separationsfas :( nu vaknar hon kl 2 på natten och tjoar och bökar runt och är vaken ca 2 timmar. Jätteroligt :( Har läst lite och det verkar ju inte jätteovanligt, det har varit flera dagar i nu. Någon mer som har det så? Ska man bara stå ut eller ska man göra något? Hon kommer inte till ro med bröstet och bär jag henne till sömns vaknar hon om jag stannar. Tror jag blir tokig. Tänkte först jag kanske skulle sluta nattamma nu då, om det inte funkar ändå, men det känns inte snällt mot henne

Vad jobbigt för er... Så hade vi för ett par veckor sedan. Nu är det mkt lugnare. Räcker ofta med att stoppa in nappen.

Med amningen - gör det som känns bäst!
  • mstensson
    Hej på er alla gravida och redan föräldrar 

Under mina graviditeter bloggade jag en del och har fortsatt nu när båda töserna är ute - det är ju så kul! 
    Kika gärna in om ni vill ha tips, inspiration eller bara klicka er runt bland bilderna  !

Kram och lycka till i föräldraskapet! 

http://goteborgsmamman.se
  • Blicka

Hur mår alla? Friska från förkylningar o magsjukor?

Vi är alla lite förkylda men det är under kontroll iaf! Imorgon sticker jag o barnen på sportlov till Norrland. Härligt!

Svar på tråden Majbebisar 2015