Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Ja herregud, alla är sjuka överallt känns det som. Ja tack :) hoppas ni med håller friska nu. Var det din lilla som hade problem med örat? Hur har det gått? O med astman och allt?
Ja, va kul :) de växer så det knakar. Här har lillan börjat skaka på huvet när hon tex. Inte vill ha mer mat. Säger även ibland 'nänänänä' haha de är för roliga ibland. Pekar gör hon oxå mkt o säger vissa gånger 'titta' men nästan viskar fram det. Hon är inne i en pratperiod men kan inte klappa händerna riktigt än, men vi försöker. Samt att hon inte förrens nu har blivit lite mer intresserad av att ta sig någonstans då hon alltid vart nöjd där hon sitter, tagit sig fram lite lätt bara men nu har hon börjat spira i väg.
Hon ramla ur vår säng igår oxå :( fy så hemskt det va, hon blötte tom. Ur näsan. Klarade sig bra men fick en rejäl blå bula i pannan :(
Ja herregud, alla är sjuka överallt känns det som. Ja tack :) hoppas ni med håller friska nu. Var det din lilla som hade problem med örat? Hur har det gått? O med astman och allt?
Ja, va kul :) de växer så det knakar. Här har lillan börjat skaka på huvet när hon tex. Inte vill ha mer mat. Säger även ibland 'nänänänä' haha de är för roliga ibland. Pekar gör hon oxå mkt o säger vissa gånger 'titta' men nästan viskar fram det. Hon är inne i en pratperiod men kan inte klappa händerna riktigt än, men vi försöker. Samt att hon inte förrens nu har blivit lite mer intresserad av att ta sig någonstans då hon alltid vart nöjd där hon sitter, tagit sig fram lite lätt bara men nu har hon börjat spira i väg.
Hon ramla ur vår säng igår oxå :( fy så hemskt det va, hon blötte tom. Ur näsan. Klarade sig bra men fick en rejäl blå bula i pannan :(
Det är nog jätteolika - tycker ingen av mina barn har varit så drabbade av smärta på nätterna när tänderna kommit. Lillan har ju inte fått så många än så det kan ju ändras!
Ang våra större - kompisval är ju svårt att styra... De bästa kombinationerna brukar ju inte alla gånger locka varandra. Bara försöka stödja sitt barn i att inte hänga med utan stå för sitt eget tänker jag. Lättare sagt än gjort bara...
Här äter vi lite mer just nu så jag undrar om vi är i nån tillväxtfas. Mellanmål är fortfarande jobbiga då hon inte vill ha det jag erbjuder. Hon rata keso, ägg (i alla former) och plättar :( Fråga på mat till ni som både ger burkmat och hemlagat. Blir ert barn mätt på mindre mat när det är hemlagat?
Till er med magsjuka säger jag blä, fy vad jobbigt. Hoppas ni blir bättre snart!
Lillan slukar mängder med mat också men brukar tänka att de nästan aldrig är stilla längre då de är vakna. Förstå om vi skulle göra precis som dom - vore väldigt jobbigt! (Iaf för mig...)