• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Serah
    Pyssilullan skrev 2016-02-21 08:48:30 följande:

Hej!

Kikar in igen - då åkte även vi på magsjukan - hemska sjukdom, verkligen min skräck!

Vår son som blir 9 mån den sista feb blev jättedålig

Började i onsdags natt o har varit dålig torsdag fredag lördag kräkts första dygnet sen vattnig diarre.. Usch

Å matvägrar ... Han bara kniper ihop munnen så fort jag försöker mata han.

Men - idag känner jag mig dålig, fast de va 3 dagar sedan han var sjuk. Trodde jag skulle klara mig. Usch o fy!

Mår lite illa och noll matlust jag med. Hoppas jag slipper!!

Usch då! Krya på er! Hoppas det stannat vid illamående och dålig matlust för din del.

Magsjuka är verkligen en vidrig sjukdom :(
  • Serah
    Blicka skrev 2016-02-21 14:12:53 följande:

Åh Serah vad roligt att få se den lill* på kub! Att du inte har så mkt symtom ska du ju inte lägga så mkt vikt vid. Inte helt ovanligt i dom veckorna där du är!

Trist med magsjuka - fy...

Roligt att lillen tar sig framåt! Lillan blir 9 månader idag o hon ställde sig i matstolen imorse! Tur jag var nära. Puh! Hon går längs med möbler också så fullt ös här hemma. Mellan dessutom i ngn utvecklingsperiod, han är intensiv!

Ja, nu känns det mer verkligt!! Det var inte en liten bönformad sak med tickande hjärta, utan en liten människa med händer och fötter, som gapade och hickade! Det känns alltid lika otroligt att ha en liten människa växande i sig. Har dock inte berättar för nån än. Håller på att spricka av glädje just nu men vill nog ändå hålla mig till rul. Men kollar på de små filmerna som vi fick från ul :)

Oj! Vilken tur att du var nära! De är bra snabba när de väl lärt sig något! Vad roligt att hon börjar sig på att gå! :D heja heja! Så ingen vila nu för dig med en upptäcktsglad tjej och en som hittat sin egen vilja lite mer ^^
  • malle88

Serah - vad trist med magsjuka? Så himla tråkig sjukdom :(

Vad roligt med ultraljud. Så spännande och skönt att allt var ok! Blev riktigt sugen på att göra ett till fast jag ska inte ha någon mer bebis just nu ^^

Blicka - vad otäckt att hon ställer sig i matstolen :o du måste verkligen ha koll hela tiden.

Lillan har ställer sig mot allt. Hon stod och sög på toastolen häromdagen, ganska äckligt :( vi har två trappsteg mellan vardagsrummet och köket och ägnar mycket tid åt trappträning och nu tar hon sig upp och ner. Jätteduktig.

• malle88

Lillan har börjat vakna ordentligt på nätterna och vill upp och leka. Varje natt är en kamp att få henne att somna om :(

Jag funderar på om hon sover för mycket eller för lite på dagen. Hon sover mellan 10-10.45 och 14.30-15.15. Kanske sover hon för lite så första sovpasset bara är en vila. Hur sover era?

• Blicka
    malle88 skrev 2016-02-22 09:34:19 följande:

Lillan har börjat vakna ordentligt på nätterna och vill upp och leka. Varje natt är en kamp att få henne att somna om :(

Jag funderar på om hon sover för mycket eller för lite på dagen. Hon sover mellan 10-10.45 och 14.30-15.15. Kanske sover hon för lite så första sovpasset bara är en vila. Hur sover era?

Lillan sover 8.45/9.00 o ca 1 timme o sen 12.30-13.30/14.00 så det är ju inte så stor skillnad från er. Tror nätterna är allmänt stökiga nu tyvärr... Inatt hade vi bara två uppvak - mkt bättre än fem!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-02-22 09:31:40 följande:

Serah - vad trist med magsjuka? Så himla tråkig sjukdom :(

Vad roligt med ultraljud. Så spännande och skönt att allt var ok! Blev riktigt sugen på att göra ett till fast jag ska inte ha någon mer bebis just nu ^^

Blicka - vad otäckt att hon ställer sig i matstolen :o du måste verkligen ha koll hela tiden.

Lillan har ställer sig mot allt. Hon stod och sög på toastolen häromdagen, ganska äckligt :( vi har två trappsteg mellan vardagsrummet och köket och ägnar mycket tid åt trappträning och nu tar hon sig upp och ner. Jätteduktig.

Jajemen - koll hela tiden!

Trappträning är bra - vi har två steg innan grinden upp kommer så där kommer det bli träning framöver! Än har hon bara hittat första steget o är nöjd med det.
  • Serah

Här är det sisådär med sömnen också. Inatt var det vak med skrik :/ Så knappt nån sömn alls -_-

Han sover ungefär som era små också under dagen.

Måste bara fråga, vilken hand använder era små mest?

Min kille använder vänsterhanden mest. Ska bli intressant o se om det fortsätter eller om han börjar använda höger snart också

• Blicka
    Serah skrev 2016-02-22 10:10:40 följande:

Här är det sisådär med sömnen också. Inatt var det vak med skrik :/ Så knappt nån sömn alls -_-

Han sover ungefär som era små också under dagen.

Måste bara fråga, vilken hand använder era små mest?

Min kille använder vänsterhanden mest. Ska bli intressant o se om det fortsätter eller om han börjar använda höger snart också

Min äldsta är vänsterhänt, det märktes tidigt! Mellan kan jag fortfarande inte säga om han är vänster eller höger, växlar hand ofta. Lillan har jag inte ens tänkt på vilken hand som brukas mest. Jag är själv vänsterhänt o det finns anlag för det både på min o sambons sida så att iaf ngn av våra skulle bli det känns inte främmande.
  • Serah
    Blicka skrev 2016-02-22 16:35:30 följande:

Min äldsta är vänsterhänt, det märktes tidigt! Mellan kan jag fortfarande inte säga om han är vänster eller höger, växlar hand ofta. Lillan har jag inte ens tänkt på vilken hand som brukas mest. Jag är själv vänsterhänt o det finns anlag för det både på min o sambons sida så att iaf ngn av våra skulle bli det känns inte främmande.

Kul! Spännande att se om denna krabat blir vänsterhänt :) min man är vänsterhänt. Alla vänsterhänta jag känner är otroligt kreativa. Visserligen är min äldsta högerhänt och otroligt kreativ så vilken hand man använder spelar ju ingen roll :p

En rolig sak min bm sa när jag väntade trean var att jag inte fick lyssna på hjärtat i v14 för barnet kan få en hjärnskada.... Nämligen vänsterhänt! (Ve och fasa!) tyckte det var så larvigt motargument för att stilla min oro ifall han mådde bra i magen eller inte...
  • Blicka
    Serah skrev 2016-02-22 17:06:52 följande:
    Kul! Spännande att se om denna krabat blir vänsterhänt :) min man är vänsterhänt. Alla vänsterhänta jag känner är otroligt kreativa. Visserligen är min äldsta högerhänt och otroligt kreativ så vilken hand man använder spelar ju ingen roll :p

En rolig sak min bm sa när jag väntade trean var att jag inte fick lyssna på hjärtat i v14 för barnet kan få en hjärnskada.... Nämligen vänsterhänt! (Ve och fasa!) tyckte det var så larvigt motargument för att stilla min oro ifall han mådde bra i magen eller inte...
    Va?! Sa bm så? Låter ju lite konstigt... Vänsterhänthet är ju inget man direkt lider av! Har alltid gillat att vara det själv. :)
Svar på tråden Majbebisar 2015