• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-02-10 15:46:50 följande:
    Hon verkar klara sig än så länge. Håller tummarna :)

Tack! Att jag inte tänkte på det själv. Klart hon kan få vatten i mugg om hon vill! Hitills har det räckt med att lyfta upp henne och vagga lite. Hoppas det fortsätter så

Haha är du säker på att det är ett friskhetstecken? Städa är så tråkigt :P

Vi (dvs svärmor) panerar själv. Jag köper färdig men tar bort paneringen, inbillar mig att den innehåller mest salt och sånt :)
    Jo städa är ju tråkigt men är ngt jag inte orkat på flera veckor mer än på ytan! En befrielse med städat badrum :)
  • Tjej78
    Serah skrev 2016-02-10 08:10:23 följande:
    Vad mysigt det låter! :) hur lång är bilturen för er?
    Blir väldigt långt för oss att köra, vi bor ju i Skåne och har ca 126 mil. Hade inte kört hela sträckan med två små och om vi skulle köra med två övernattningar på hotell (en upp och en ner) blev det ungefär samma pris som flyget så därför flyger vi.
  • pco

Skönt att astman är bättre blicka :) vet hur det känns, det är super jobbigt.
    Vi äter lax o sätter i Abbas sås i o in i ugn o potatis, elr torsk o lägger i morötter o gröna ärtor o häller grädde över o in i ugn med pasta elr ris. Elr bara fusk o potatis o smör i så det inte blir så torrt :)

• Blicka
    pco skrev 2016-02-10 20:24:08 följande:

Skönt att astman är bättre blicka :) vet hur det känns, det är super jobbigt.
    Vi äter lax o sätter i Abbas sås i o in i ugn o potatis, elr torsk o lägger i morötter o gröna ärtor o häller grädde över o in i ugn med pasta elr ris. Elr bara fusk o potatis o smör i så det inte blir så torrt :)

Tack för mattips!
  • Blicka

Idag har jag lite träningsvärk... Känns att det var längesedan jag tränade. Mage, rumpa o lår...körde mammamage-appen idag, första gången sen jul så nu hoppas jag vara igång lite igen. Kul!

• pco
    Blicka skrev 2016-02-11 09:11:11 följande:

Idag har jag lite träningsvärk... Känns att det var längesedan jag tränade. Mage, rumpa o lår...körde mammamage-appen idag, första gången sen jul så nu hoppas jag vara igång lite igen. Kul!

Åh vad var det för app? För mig du nämt något om det tidigare.
    Är det remente?
  • Blicka
    pco skrev 2016-02-11 23:20:00 följande:
    Åh vad var det för app? För mig du nämt något om det tidigare.
    Är det remente?
    Appen heter mammamage kort o gott. Kika in den, den kostar en liten summa men är värt det tycker jag. Har hjälpt mkt för mina delade magmuskler!
  • pco
    Blicka skrev 2016-02-12 08:48:08 följande:
    Appen heter mammamage kort o gott. Kika in den, den kostar en liten summa men är värt det tycker jag. Har hjälpt mkt för mina delade magmuskler!
    Okej ja det ska jag göra. Det låter ju toppen :)
  • Blicka

Jaha idag sitter jag på öronakuten på sjukhuset med lillan. Var på koll på vårdcentralen imorse o örat ser inte helt bra ut ännu... Så drygt. Nu har vi väntat 1 1/2 timme, blir nog lika länge till... Blev även ny kur antibiotika för egen del då febern visade sig igår igen, sänkan på väg upp o lungröntgen inte visade att allt var helt läkt. Suck...

• pco
    Blicka skrev 2016-02-12 12:57:48 följande:

Jaha idag sitter jag på öronakuten på sjukhuset med lillan. Var på koll på vårdcentralen imorse o örat ser inte helt bra ut ännu... Så drygt. Nu har vi väntat 1 1/2 timme, blir nog lika länge till... Blev även ny kur antibiotika för egen del då febern visade sig igår igen, sänkan på väg upp o lungröntgen inte visade att allt var helt läkt. Suck...

Neej men ursch!! Hoppas att det blir bättre snart!
Svar på tråden Majbebisar 2015