Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Äntligen hemma! Även om vi haft ett toppenlov med mormor o morfar. Lillan har som sagt börjat gå med stöd o så ska det vara hela hela tiden... Mellan har hoppat över dagsömnen hela veckan o stått superbra på ståbräda när vi varit ute med vagnen. Äldsta har busat i snön o tränat längskidor. En annan har faktiskt hunnit med lite egentid också. Det enda som fattades var sambon som var kvar hemma. Känns kul att vara samlade igen!
Hur har ni andra det?
Hur står det till med alla? Ni kansle har fullt upp med lov osv? Hoppas bara ni är friska :)
Har en liten fråga. Vi var på 10 mån kollen igår. Han kunde knappt hälften av det BVC tanten frågade om. Han kan inte slå klossar mot varandra, verkar inte förstå innebörden av det vi säger, går inte längs med möbler (ställer sig upp på knä, ibland ställer han sig), säger direkt inga ljud som påminner om riktiga ord (om inte baba, papapa osv räknas). Känner ibland att man får sån prestationsångest av att gå på BVC. Man börjar ju fundera om lillen är sen, och hur dåligt det är.
Klarar era småttingar allt det där?
Äntligen hemma! Även om vi haft ett toppenlov med mormor o morfar. Lillan har som sagt börjat gå med stöd o så ska det vara hela hela tiden... Mellan har hoppat över dagsömnen hela veckan o stått superbra på ståbräda när vi varit ute med vagnen. Äldsta har busat i snön o tränat längskidor. En annan har faktiskt hunnit med lite egentid också. Det enda som fattades var sambon som var kvar hemma. Känns kul att vara samlade igen!
Hur har ni andra det?
Jag förstår hur du tänker. Min lilla ställer sig inte alls upp, hon bara sätter sig o när man höjer henne i händerna framför för att hon ska ta ett par steg till mig så lutar hon sig bara o gnäller. Men är detta något hon ska kunna på 10mån kollen?
Det med att slå med klossar, om du ger något annat gör han det då?., för min lilla började med att slå ihop hennes nappar o sen med allt annat o sen klappa händerna. Hon har lixom tagit det i olika steg.
Vad menar de med pinceppgreppet??är det på något speciellt sätt de ska börja plocka? För min lilla plockar maten bara så med handen.
Så mysigt :)