• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-29 06:21:20 följande:
    Vi kommer nog köpa en britax maxway och en maxi cosi har vi bestämt. Ska åka och kolla på dem idag. De måste vara trixigt att få in alla i bilen hos er, har svårt med ett barn och två hundar ;)
    Vi drömmer om större bil men nu är det denna vi har. Väldigt skönt att alla får plats iaf! Förstår att det kan vara svårt för er med, har ni stora hundar?
  • Blicka

Tror ni inte jag måste ta en till kur med penicillin?! Lungröntgen idag då febern kommit tillbaka o jag känner mig åter rejält risig... Nu måste det väl vända?!

• Serah
    Blicka skrev 2016-01-29 14:13:25 följande:

Tror ni inte jag måste ta en till kur med penicillin?! Lungröntgen idag då febern kommit tillbaka o jag känner mig åter rejält risig... Nu måste det väl vända?!

Nämen fy! :( Nu tycker jag ni får ta och bli friska! Massor med krya på er nu!! Sen hoppas jag på att ni slipper allt elände åtminstone ett halvår eller så
  • Serah
    jessica81 skrev 2016-01-28 22:39:03 följande:

Hej allihop?! Jag o min sambo blev föräldrar för första gången i maj till en liten kille. Han är en fantastisk pojk men vi får ingen ordning på sömnen????

Finns det nån som har eller känner igen detta o kan hjälpa oss med tips?

Vi lägger honom mellan 19-20 på kvällarna, sover ca 2 timmar o sen är han klarvaken o vägrar somna om???? känns som han kommit in i en ond cirkel att vakna efter ett par timmar????

Någon som har nåt förslag på hur vi ska kunna bryta detta

Grattis till er lilla kille och Välkommen in hit :)

Kan tyvärr inte svara på din fråga :/ då vår lilla sover väldigt bra just nu (peppar peppar)

Men som ett förslag ovan så kansle ni kan se över hur han sover under dagtid?
  • Blicka
    Serah skrev 2016-01-29 15:14:16 följande:
    Nämen fy! :( Nu tycker jag ni får ta och bli friska! Massor med krya på er nu!! Sen hoppas jag på att ni slipper allt elände åtminstone ett halvår eller så
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta - 37.8 hos mellan o han klagar på ont i benen (verkar bli som jag att han känner av det i leder) o så ledsen. Nu ligger han nerbäddad vid mig framför traktorer på youtube. :( lillplutten
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-29 14:13:25 följande:

Nej men nu får det väl ge med sig hos er :( har du fått lunginflammation? trist att mellan med är sjuk :(
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-29 18:41:05 följande:
    Nej men nu får det väl ge med sig hos er :( har du fått lunginflammation? trist att mellan med är sjuk :(
    Det är det o det hade jag förra omgången med bara det att då var det höger sida - nu vänster. Så första kuren slog inte ut allt o därför ny omgång. Så jag mår skit kan man säga...mellan har däremot fått i sig lite middag o tre glassar så hopp om livet just nu iaf. Nu lägga lillan.
  • Blicka

Just det - lillan har idag dragit upp sig stående på fötter längs med soffan!

• malle88
    Blicka skrev 2016-01-29 19:01:04 följande:

Det är det o det hade jag förra omgången med bara det att då var det höger sida - nu vänster. Så första kuren slog inte ut allt o därför ny omgång. Så jag mår skit kan man säga...mellan har däremot fått i sig lite middag o tre glassar så hopp om livet just nu iaf. Nu lägga lillan.

Usch usch! Håller tummarna för att det funkar nu! Tycker nog du ska låta barnen servera dig mat och glass istället!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-29 19:41:37 följande:
    Usch usch! Håller tummarna för att det funkar nu! Tycker nog du ska låta barnen servera dig mat och glass istället!
    Haha det vore lyxigt! Sambon bjöd på middag o äldsta städade leksaker, mellan kliade mig på ryggen så då får man nog vara ganska nöjd ;) ja nu hoppas jag det funkar. Har en operation inbokad på tisdag för ett navelbråck men det ser ju lite mörkt ut att kunna genomföra den tyvärr...
Svar på tråden Majbebisar 2015