• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Serah
    Blicka skrev 2016-01-31 23:39:21 följande:

Usch för hosta :( vi har ju tyvärr hostat mer eller mindre i två månader så har inga bra tips men googla på lök, huskurer o hosta (ja jag var desperat häromdagen - haha) men vet inte om det funkar.

Åh jobbigt med hosta! :( de får krya på sig. Hoppas husmorsknepen funkar!
  • Serah

Hur känns era små på nätterna? Vår lilla kille känns så kall. Då har han ändå pyjamas och vårt tjocka täcke på sig. Han känns kall på nacke och mage.

Just inatt har han sovit väldigt oroligt. Vilket resulterat i en gnällig bebis idag. Bara nöjd i famnen.

• Blicka
    Serah skrev 2016-02-01 14:20:00 följande:

Hur känns era små på nätterna? Vår lilla kille känns så kall. Då har han ändå pyjamas och vårt tjocka täcke på sig. Han känns kall på nacke och mage.

Just inatt har han sovit väldigt oroligt. Vilket resulterat i en gnällig bebis idag. Bara nöjd i famnen.

Vår lilla sover i pyjamas. Täcke ibland men hon snurrar så! Ligger inte kvar. Ibland är hon lite sval om fötter men hon verkar inte sova oroligt för det.

Jobbigt med gnällig bebis.
  • Blicka

Serah - vad kör ni för bil förresten? Ni har ju också tre barn. Vi har fått erbjudande att köpa en Chrysler Grand Voyager men är lite osäker. Läser så mkt negativt om den...

• Serah
    Blicka skrev 2016-02-01 14:41:55 följande:

Vår lilla sover i pyjamas. Täcke ibland men hon snurrar så! Ligger inte kvar. Ibland är hon lite sval om fötter men hon verkar inte sova oroligt för det.

Jobbigt med gnällig bebis.

Men betyder det att han fryser om han är kall på nacke och mage? Det är det som oroar mig mest :/

Vi har en Volvo V40 just nu. Får se vad det blir för bil sen. Vi har inte funderat på det riktigt än. Blir väl efter rul om allt ser bra ut. Kub om några veckor men vågar knappt tänka eller tro nåt just nu. Rädd att det lilla livet inte mår bea eftersom jag blödit till och från.
  • Blicka
    Serah skrev 2016-02-01 15:22:42 följande:
    Men betyder det att han fryser om han är kall på nacke och mage? Det är det som oroar mig mest :/

Vi har en Volvo V40 just nu. Får se vad det blir för bil sen. Vi har inte funderat på det riktigt än. Blir väl efter rul om allt ser bra ut. Kub om några veckor men vågar knappt tänka eller tro nåt just nu. Rädd att det lilla livet inte mår bea eftersom jag blödit till och från.
    Nacken brukar ju vara bra att känna på men samtidigt låter det ju som att han borde vara varm om ni har täcke på!

Bil är ett projekt... Vi behöver ju egentligen inte byta men då erbjudandet dök upp måste vi iaf undersöka saken.

Håller tummar det är bra med lilla livet i magen! Har du haft mer blödningar? Hur mår du i övrigt?
  • malle88
    Serah skrev 2016-02-01 14:20:00 följande:

Hon har pyjamas med fötter och täcke. Tycker det verkar varmare med fötter men jag inbillar mig nog bara ;) hon ligger alltid helt stilla så hon tar aldrig av sig täcket. Har ni provat sovpåse?
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-02-01 18:00:05 följande:
    Hon har pyjamas med fötter och täcke. Tycker det verkar varmare med fötter men jag inbillar mig nog bara ;) hon ligger alltid helt stilla så hon tar aldrig av sig täcket. Har ni provat sovpåse?
    Imponerad att hon ligger stilla! Alla mina är som små propellrar! Täcke har vi knappt haft första året just av den anledningen...
  • Serah
    Blicka skrev 2016-02-01 16:31:26 följande:

Nacken brukar ju vara bra att känna på men samtidigt låter det ju som att han borde vara varm om ni har täcke på!

Bil är ett projekt... Vi behöver ju egentligen inte byta men då erbjudandet dök upp måste vi iaf undersöka saken.

Håller tummar det är bra med lilla livet i magen! Har du haft mer blödningar? Hur mår du i övrigt?

Tycker det jag med... Kanske skulle testa med strumpor också.

Verkligen! Vi är inte ett dugg bilkunniga så jag fasar lite för den dagen vi behöver kika efter ny bil. Förstår att det känns frestande när ni fått ett erbjudande. Vad har ni för bil nu?

Inga mer blödningar. Vilket är skönt. Men jag känner inte så mycket. Det enda jag känner är trötthet och kissnödig. Och att min mage är mer svullen. Jag intalar mig att det är bra så länge jag märker av dom tecknen :)
  • Serah
    malle88 skrev 2016-02-01 18:00:05 följande:

Vår ligger också stilla. Han är bara en propeller när han har svårt att sova.

Nä sovpåse har vi inte testat. Han sover mellan mig och maken så det borde ju värma honom tillräckligt. Och med sovpåse blir det nog för varmt.

Nr 2 sov alltid med blöja, han var för varm och svettades alldeles för lätt. Det här kändes lite svårare :p men pyjamas med fötter eller strumpor ska jag nog testa.
Svar på tråden Majbebisar 2015