• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    Serah skrev 2016-02-01 19:01:10 följande:
    Tycker det jag med... Kanske skulle testa med strumpor också.

Verkligen! Vi är inte ett dugg bilkunniga så jag fasar lite för den dagen vi behöver kika efter ny bil. Förstår att det känns frestande när ni fått ett erbjudande. Vad har ni för bil nu?

Inga mer blödningar. Vilket är skönt. Men jag känner inte så mycket. Det enda jag känner är trötthet och kissnödig. Och att min mage är mer svullen. Jag intalar mig att det är bra så länge jag märker av dom tecknen :)
    Vi har en Audi A6 nu. Så vi sitter inte i sjön! Lite tveksam till att byta då mkt jag läser om bilen är negativt (Chrysler Grand Voyager) så jag vet inte...kanske bättre då att börja tänka vilken vi vill ha o spara lite till om den kostar mer.

Vad skönt att blödningarna avtagit! Låter som helt normala symtom.
  • Blicka

Nu är det svårt att somna på kvällen... Tvååringen springer mellan olika sängar o vill lillan bara ställer sig upp o vägrar ligga ner! Så nu får hon vara vaken en stund till. Kommer ihåg att det varit såhär även med de äldre en period o det går ju över... Men det är ju såååå jobbigt när man är van att hon somnar själv på några minuter.

• pco
    Serah skrev 2016-02-01 14:20:00 följande:

Hur känns era små på nätterna? Vår lilla kille känns så kall. Då har han ändå pyjamas och vårt tjocka täcke på sig. Han känns kall på nacke och mage.

Just inatt har han sovit väldigt oroligt. Vilket resulterat i en gnällig bebis idag. Bara nöjd i famnen.

Här är lillan oxå sval då hon inte ligger still under natten. Men ni kanske kan prova sovpåse isf? :)
  • pco

Nu när lillan vart sjuk så har hon sovit mkt hos mig och sen mellan oss i sängen men nu när hon är frisk så har jag försökt få henne o sova i egen säng igen men det går inte. Hon somnar hos mig när hon får flaskan och sen sover hon Max 1h i sin säng o vaknar o är ledsen. Tar då upp o hon somnar om o sen lägger ner henne igen men vaknar då o är ledsen igen. Lägger vi oss brevid henne i våran säng o sen går upp så sover hon kvar utan att vakna.
    Hon får gärna sova hos oss men vore ju kul o kunna få egen tid med mannen att kanske prata om dagen elr så för ibland kommer han hem sent o jag redan lagt mig.
    Tänker att vaknar hon på natten så får hon absolut komma o sova med oss men att hon sover ett tag i sin säng så hon känner trygghet även där.
    Vill ju såklart att hon ska få närhet om hon vill ha det.
    Hur hade ni gjort? Låtit det vara såhär så kanske det ordnar sig senare? Tips?

• malle88
    pco skrev 2016-02-01 21:02:11 följande:

Nu när lillan vart sjuk så har hon sovit mkt hos mig och sen mellan oss i sängen men nu när hon är frisk så har jag försökt få henne o sova i egen säng igen men det går inte. Hon somnar hos mig när hon får flaskan och sen sover hon Max 1h i sin säng o vaknar o är ledsen. Tar då upp o hon somnar om o sen lägger ner henne igen men vaknar då o är ledsen igen. Lägger vi oss brevid henne i våran säng o sen går upp så sover hon kvar utan att vakna.

Hon får gärna sova hos oss men vore ju kul o kunna få egen tid med mannen att kanske prata om dagen elr så för ibland kommer han hem sent o jag redan lagt mig.

Tänker att vaknar hon på natten så får hon absolut komma o sova med oss men att hon sover ett tag i sin säng så hon känner trygghet även där.

Om du har möjlighet ställ hennes säng bredvid din så du kan ha handen på henne så kommer hon nog lära sig sova där igen :)
  • Blicka
    pco skrev 2016-02-01 21:02:11 följande:

Vi har sängen nära som malle tipsade om! Supersmidigt. Hjälper inte oss nu med att söva - 21.30 somnade hon efter kämpande in i det sista.
  • Blicka
    Blicka skrev 2016-02-01 21:58:27 följande:
    Vi har sängen nära som malle tipsade om! Supersmidigt. Hjälper inte oss nu med att söva - 21.30 somnade hon efter kämpande in i det sista.
    Kan tillägga att det är toppen på natten när hon vaknar till. In med napp, stryka lite o somna om.
  • Tjej78

Hostan har blivit värre för den stora, var precis inne hos henne, gav alvedon plus hostdämpande. Blir nog att ha henne hemma imorgon men så typiskt för det är imorgon vi ska på ultraljud av njurarna på lillan.... Hoppas på en bra natt men förväntar mig inte det så får vi se hur alla mår imorgon när vi vaknar.

• Blicka
    Tjej78 skrev 2016-02-01 22:58:27 följande:

Hostan har blivit värre för den stora, var precis inne hos henne, gav alvedon plus hostdämpande. Blir nog att ha henne hemma imorgon men så typiskt för det är imorgon vi ska på ultraljud av njurarna på lillan.... Hoppas på en bra natt men förväntar mig inte det så får vi se hur alla mår imorgon när vi vaknar.

Förhoppningsvis blir det inte så illa! Nu godnatt o förhoppningsvis förskola för mellan imorgon! Lycka till med lillan imorgon, du får uppdatera.
Svar på tråden Majbebisar 2015