• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • pco
    malle88 skrev 2016-01-30 07:27:57 följande:

Hur har ni det vid blöjbyten och påklädning? Här är det ju helt omöjligt! Lillan snurrar som en propeller och kryper iväg. Skaffade up and go och det går bättre iallafall ^^

Samma här! Herregud va det snurras o river i allt hon kommer åt. Har oxå börjat med up&go, funkar bättre men det ska fortfarande hållas på ändå. Igår kväll höll hon på o blev hysterisk o kasta sin tandborste bakom skötbordet,suck! Men men, det är väl en del av utvecklingen :p

Idag vid lunchen så blev hon hysterisk för att jag tig bort vattenflaskan för hon hade druckit massor o dessutom skulle hon bara leka o hälla ut det sen ändå.
    Köpte en mugg med sånt stopp i så om hon håller den upp o ner så rinner det inte ut, dock förstod hon inte att hon måste suga ut vattnet. På vanliga flaskan suger hon men då kommer det ju bara hon håller den upp o ner.
  • Blicka
    pco skrev 2016-01-30 14:39:48 följande:
    Hmm okej, tänkte köpa den nya kronan sulkyn, är det samma klumpighet på den du har tro?
    Är så sugen på en sån o sälja min Emmaljunga.
    Men som någon sa. Kanske det va blicka?
    Men iaf att ha möjlighet att vända beroende på hur bebis är o det finns ju inte på kronan :/
    Den här hade vi nog valt om vi skulle ha köpt en singelvagn.

www.britax.se/barnvagnar/britax-go-next/
  • malle88

Idag trillade lillan ner från sängen :( maken låg bredvid och sov och jag vände ryggen till en sekund och så slog hon i golvet. Smällen nät huvudet slog i golvet var inte rolig. 1177 tyckte vi kunde stanna hemma och observera henne. Så har hon två hökar över sig, haha

• Blicka
    malle88 skrev 2016-01-30 16:46:17 följande:

Idag trillade lillan ner från sängen :( maken låg bredvid och sov och jag vände ryggen till en sekund och så slog hon i golvet. Smällen nät huvudet slog i golvet var inte rolig. 1177 tyckte vi kunde stanna hemma och observera henne. Så har hon två hökar över sig, haha

Usch nej :( det går ju verkligen superfort nu som dom far fram. Tror säkert det gick bra men bra ni har koll.
  • pco
    malle88 skrev 2016-01-30 16:46:17 följande:

Åh nej nej ursch! Tror också att det gick bra, annars hade hon nog sagt till på ett elr annat sätt.
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-30 17:00:31 följande:

Usch nej :( det går ju verkligen superfort nu som dom far fram. Tror säkert det gick bra men bra ni har koll.

pco skrev 2016-01-30 23:37:37 följande:

Åh nej nej ursch! Tror också att det gick bra, annars hade hon nog sagt till på ett elr annat sätt.

Tack det har gått bra. Har fått gå upp varje timme inatt och kittla hennes fötter men det verkar gått bra. Tur att vi var bortbjudna igår så vi fick lite distraktion, annars hade hon nog inte fått röra sig igår ;)
  • malle88
    pco skrev 2016-01-30 14:39:48 följande:

Hmm okej, tänkte köpa den nya kronan sulkyn, är det samma klumpighet på den du har tro?

Är så sugen på en sån o sälja min Emmaljunga.

Men som någon sa. Kanske det va blicka?

Men iaf att ha möjlighet att vända beroende på hur bebis är o det finns ju inte på kronan :/

Acta graco, cresent och easy walker går att vända så dem kan du kika på :) kompisen är väldigt nöjd med easy walker, den är liten och smidig :)
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-31 07:42:48 följande:
    pco skrev 2016-01-30 23:37:37 följande:

Tack det har gått bra. Har fått gå upp varje timme inatt och kittla hennes fötter men det verkar gått bra. Tur att vi var bortbjudna igår så vi fick lite distraktion, annars hade hon nog inte fått röra sig igår ;)
    Vad skönt att höra! Att kittla under fötterna var det tips från 1177?

Lillan har var i örat fortfarande så även jag måste ringa sjukvården idag igen. Kpvepeninkuren är nu slut o man kan tycka att varet borde ha gett med sig om det hjälpt men vad vet jag?!
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-31 08:24:01 följande:

Vad skönt att höra! Att kittla under fötterna var det tips från 1177?

Lillan har var i örat fortfarande så även jag måste ringa sjukvården idag igen. Kpvepeninkuren är nu slut o man kan tycka att varet borde ha gett med sig om det hjälpt men vad vet jag?!

Ja det var 1177! Barn flyttar fötterna om man kittlar dem. Gör dem inte det kan de ha sänkt medvetande och då skulle man reagera. Var ett bra tips, så slipper man väcka henne :)

Men stackarn :( Hoppas de kan hjälpa er på telefon. Hur går det för dig?
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-31 09:02:14 följande:
    Ja det var 1177! Barn flyttar fötterna om man kittlar dem. Gör dem inte det kan de ha sänkt medvetande och då skulle man reagera. Var ett bra tips, så slipper man väcka henne :)

Men stackarn :( Hoppas de kan hjälpa er på telefon. Hur går det för dig?
    Det var ett bra tips!

1177 hänvisade till vår närakut så väntar på att de ska ringa upp. Hoppas på tid i em o att de även kan kolla i äldstas öron då jag tycker han hör lite dåligt. Kanske ngt för honom med?!

Ja jag har ingen feber iaf o hostar kanske lite mindre men är helt färdig! Orkar inte mkt kan jag säga... Känns yttepytte bättre. Nu vila i soffan med mellan som har feber medan lillan sover.
Svar på tråden Majbebisar 2015