• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    pco skrev 2016-01-29 21:29:35 följande:
    Woohow, vad duktigt :) :) min har inte börjat krypa än, hon drar sig lite fram i sittläge endast.
    Din lilla var ganska tidig o ta sig fram om jag inte minns fel? Med julkulan va? :)
    Idag när jag kom in när hon sovit (10min själv :p ..framsteg) hehe så hade hon satt sig upp o höll om ninisen i famnen :) lilla snuttan så glad hon blev :)
    Julkulan- det stämmer! Det går iaf i rasande fart. Var tar tiden vägen?!
  • malle88
    jessica81 skrev 2016-01-29 20:59:09 följande:

Tack. Jag vet inte va vi ska hitta på för att få honom att somna för natten och inte vakna efter 2 timmar o vara pigg.

Han sover 1.5 tim på fm och 1 timme mellan 14-15 på em så tycker att han borde sova för natten när vi lägger honom vid 19.

Någon som har nåt tips på vad vi kan testa?

Vad gör ni nu? När vår lilla gör så (vilket inte händer så ofta peppar peppar ) så får hon sitta mellan oss i dubbelsängen i nedsläckt rum och med nån leksak. Vi är också tråkiga, pratar inte utan läser eller så. Hon härjar ett tag men tröttnar och vill sova sen. Det funkar här iallafall :)
  • malle88
    jessica81 skrev 2016-01-29 20:59:09 följande:

Tack. Jag vet inte va vi ska hitta på för att få honom att somna för natten och inte vakna efter 2 timmar o vara pigg.

Han sover 1.5 tim på fm och 1 timme mellan 14-15 på em så tycker att han borde sova för natten när vi lägger honom vid 19.

Någon som har nåt tips på vad vi kan testa?

Vad gör ni nu? När vår lilla gör så (vilket inte händer så ofta peppar peppar ) så får hon sitta mellan oss i dubbelsängen i nedsläckt rum och med nån leksak. Vi är också tråkiga, pratar inte utan läser eller så. Hon härjar ett tag men tröttnar och vill sova sen. Det funkar här iallafall :)
  • malle88
    pco skrev 2016-01-29 21:09:57 följande:

Tack för att du frågar, ja det är tungt med astman tyvärr :( lilla plutten väsnas o hostar till hon spyr då och då.

Absolut, köper ingen ny till förskolan. Riktigt bra vagnar du har :) funderar på att sälja min Emmaljunga och köpa kronan istället o sen köpa en liten slit o släng vagn till förskolan.

Tack för tipsen :)

Stackars liten :(

Mb köpte vi till halva priset på rean i höstas :) kronan är från 09 och är rätt klumpig. Och helt omöjlig att få in i bilen ;)
  • malle88

Hur har ni det vid blöjbyten och påklädning? Här är det ju helt omöjligt! Lillan snurrar som en propeller och kryper iväg. Skaffade up and go och det går bättre iallafall ^^

• Blicka
    malle88 skrev 2016-01-30 07:27:57 följande:

Hur har ni det vid blöjbyten och påklädning? Här är det ju helt omöjligt! Lillan snurrar som en propeller och kryper iväg. Skaffade up and go och det går bättre iallafall ^^

Ja du - här får man också vara snabb o hitta ngt som distraherar.
  • Serah
    malle88 skrev 2016-01-30 07:27:57 följande:

Här snurras det också vid blöjbyte. Han kryper som tur är inte iväg än. Men funderar ändå på att testa up&go. När jag ska tvätta hobom om tumpan försöker kag hitta nåt som prasslar som han kan bita och pilla på. Det älskar han.

Nu har han äntligen börjat försöka åla sig fram. Inte så ofta. Men om jag sitter framför så ålar han sig framåt med klagosång :D
  • Blicka
    Serah skrev 2016-01-30 09:08:26 följande:
    Här snurras det också vid blöjbyte. Han kryper som tur är inte iväg än. Men funderar ändå på att testa up&go. När jag ska tvätta hobom om tumpan försöker kag hitta nåt som prasslar som han kan bita och pilla på. Det älskar han.

Nu har han äntligen börjat försöka åla sig fram. Inte så ofta. Men om jag sitter framför så ålar han sig framåt med klagosång :D
    Vad roligt med ålning! Heja heja!
  • pco

Blicka: ja men det va ju smart att göra så med vagnen :)
    Ja du, tiden bara rinner väg :p

• pco
    malle88 skrev 2016-01-30 07:19:45 följande:
    Stackars liten :(

Mb köpte vi till halva priset på rean i höstas :) kronan är från 09 och är rätt klumpig. Och helt omöjlig att få in i bilen ;)
    Hmm okej, tänkte köpa den nya kronan sulkyn, är det samma klumpighet på den du har tro?
    Är så sugen på en sån o sälja min Emmaljunga.
    Men som någon sa. Kanske det va blicka?
    Men iaf att ha möjlighet att vända beroende på hur bebis är o det finns ju inte på kronan :/
Svar på tråden Majbebisar 2015