• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-29 07:04:03 följande:

Vi drömmer om större bil men nu är det denna vi har. Väldigt skönt att alla får plats iaf! Förstår att det kan vara svårt för er med, har ni stora hundar?

Det blev en maxi cosi. Vi har en stor och en liten hund. Tack och lov :)
    Blicka skrev 2016-01-29 19:29:15 följande:

Just det - lillan har idag dragit upp sig stående på fötter längs med soffan!

Vad duktig hon är! Ingen vila när du har henne ;)

Lillan försöker upp hon men lyckas inte riktigt. Men snart så! Just nu går hon under namnet Röjar-Ralf, hon drar fram allt :/

Hon gillade sin nattlampa. Att klättra på, dra i, peta på och härja med! Hoppas nyhetens behag går över snart. Mamman rycker den är ganska ska sövande iallafall :)
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-29 19:47:34 följande:
    Det blev en maxi cosi. Vi har en stor och en liten hund. Tack och lov :)

Vad duktig hon är! Ingen vila när du har henne ;)

Lillan försöker upp hon men lyckas inte riktigt. Men snart så! Just nu går hon under namnet Röjar-Ralf, hon drar fram allt :/

Hon gillade sin nattlampa. Att klättra på, dra i, peta på och härja med! Hoppas nyhetens behag går över snart. Mamman rycker den är ganska ska sövande iallafall :)
    Vad skönt att ni hittade en stol som passar!

Lillan upptäcker allt så nej ingen vila men så är det. Vara sjuk o ta hand om sig själv blir ngn annan gång!
  • jessica81
    Serah skrev 2016-01-29 15:17:13 följande:

Grattis till er lilla kille och Välkommen in hit :)

Kan tyvärr inte svara på din fråga :/ då vår lilla sover väldigt bra just nu (peppar peppar)

Men som ett förslag ovan så kansle ni kan se över hur han sover under dagtid?

• jessica81

Tack. Jag vet inte va vi ska hitta på för att få honom att somna för natten och inte vakna efter 2 timmar o vara pigg.

Han sover 1.5 tim på fm och 1 timme mellan 14-15 på em så tycker att han borde sova för natten när vi lägger honom vid 19.

Någon som har nåt tips på vad vi kan testa?

• Blicka
    jessica81 skrev 2016-01-29 20:59:09 följande:

Tack. Jag vet inte va vi ska hitta på för att få honom att somna för natten och inte vakna efter 2 timmar o vara pigg.

Han sover 1.5 tim på fm och 1 timme mellan 14-15 på em så tycker att han borde sova för natten när vi lägger honom vid 19.

När vaknar han på morgonen? Hur äter han över dagen? Kan han vara hungrig? Vad händer om ni lägger senare? Många frågor - förstår att det måste vara jobbigt då han vaknar upp. Just det - har ni försökt att vara hos honom innan han vaknar, stryka på ryggen o visa att ni är där? Då kanske han vaknar lite men kan somna om?
  • pco
    malle88 skrev 2016-01-29 06:16:25 följande:
    Usch är ni med sjuka :( hur går det med lillans astma? Kan inte vara roligt!

Funderar med på ytterkläder, men vårkollektionerna verkar inte ha kommit än :)

Skulle rekommendera att du köper en vagn på blocket om den ska stå på förskolan, har hört att de är ganska oförsiktiga med dem. Vi har en sulky från monuntain buggy och en begagnad kronan duo. Är nöjd med båda men kronan är rymligare att sova i, så den får hon ha på förskolan.

Krya på er!
    Tack för att du frågar, ja det är tungt med astman tyvärr :( lilla plutten väsnas o hostar till hon spyr då och då.

Absolut, köper ingen ny till förskolan. Riktigt bra vagnar du har :) funderar på att sälja min Emmaljunga och köpa kronan istället o sen köpa en liten slit o släng vagn till förskolan.
    Tack för tipsen :)
  • pco
    Blicka skrev 2016-01-29 07:01:57 följande:

Åkpåse o begagnad vagn på förskolan skulle jag ha! Då kanske det räcker med fleeceställ att sova i vår o höst?! Skönt att ni sökt plats iaf.

Tråkigt med sjuka även hos er... Hoppas det vänder för er. Är själv lomhörd idag på ett öra så jag hoppas att det inte blir öroninflammation för egen del också. :(

Ang vagn o framåtvänt, jag brukar vilja ha mina mot mig så länge det går. Mysigt att se varandra då man pratar. Min mellan på 2 1/2 väljer väg själv (kan byta håll på vagnen) o han varierar sig!

Just det, det va smart, åkpåse så hon kan ev ha fleeceställ :) det låter ju bra :)

Nej nej ursch! Stackars er! Tycker att det räcker med sjukdomar nu för oss allihopa!
    Ja jag tycker oxå om att se henne när vi är ute så vi kan prata o så.
    Kanske ska ha kvar min Emmaljunga som jag oxå kan vända, men aa får se hur hon är framöver för känner annars att vagnen är tung (in o ut ur bilen) har edgen. O vi bor i hus men har trappar upp från uppfart till huset s vagnen förblir oftast i bilen o tänker sen när hon börjar förskolan att ta ut vagnen o gå med henne dit, hem o lämna vagnen, ut för o hämta o sen in igen när jag hämtat.
    Vad har du för vagn? Jag är lite sugen på kronan som malle88 har :)
  • pco
    jessica81 skrev 2016-01-29 20:59:09 följande:

Hur är er lilla under kvällen innan läggdags? Leker han o är glad? Elr trött och mest vill vara i famn?
    Tänker att han kanske är redo för att sova 1 gång om dagen? Efter lunch?
    Vi provade det för ett tag sen o funka ett tag men märkte att det inte gick efter ett tag så vi gick tillbaka att dova ungefär som din. Kanske vört o prova?
    Min kompis har en dotter som är 1mån äldre än våra o hon började med 1gång o funkade bra :)
  • pco

Woohow, vad duktigt :) :) min har inte börjat krypa än, hon drar sig lite fram i sittläge endast.
    Din lilla var ganska tidig o ta sig fram om jag inte minns fel? Med julkulan va? :)
    Idag när jag kom in när hon sovit (10min själv :p ..framsteg) hehe så hade hon satt sig upp o höll om ninisen i famnen :) lilla snuttan så glad hon blev :)
  • Blicka
    pco skrev 2016-01-29 21:17:51 följande:
    Just det, det va smart, åkpåse så hon kan ev ha fleeceställ :) det låter ju bra :)

Nej nej ursch! Stackars er! Tycker att det räcker med sjukdomar nu för oss allihopa!
    Ja jag tycker oxå om att se henne när vi är ute så vi kan prata o så.
    Kanske ska ha kvar min Emmaljunga som jag oxå kan vända, men aa får se hur hon är framöver för känner annars att vagnen är tung (in o ut ur bilen) har edgen. O vi bor i hus men har trappar upp från uppfart till huset s vagnen förblir oftast i bilen o tänker sen när hon börjar förskolan att ta ut vagnen o gå med henne dit, hem o lämna vagnen, ut för o hämta o sen in igen när jag hämtat.
    Vad har du för vagn? Jag är lite sugen på kronan som malle88 har :)
    Vi har en bugaboo donkey duo då mellan åker fortfarande. Smidig men bred. Kan göras om till enkelvagn också - mkt bra! Lämnar en sittdel på fsk o trycker ihop vagnen. Klart.
Svar på tråden Majbebisar 2015