• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-24 12:15:33 följande:
    Jag är socionom o jobbar med barn som misstänks fara illa. Jättespännande jobb!
    Det låter spännande men svårt. Det är säkert fler än man tror som far illa. Men det är säkert skönt när man löst problemen för ert barn
  • malle88
    malle88 skrev 2016-01-25 09:28:19 följande:
    Det låter spännande men svårt. Det är säkert fler än man tror som far illa. Men det är säkert skönt när man löst problemen för ert barn
    *ett barn
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-01-24 18:05:31 följande:
    Då är det kanske dig jag ska vända mig till om tips och råd för att slippa fler njurbäcksinflammationer ;)
    Jag jobbar som redovisningskonsult på en revisionsbyrå. Det låter kanske inte så kul och spännande för er andra men för mig som brinner för siffror och matematik är det ett toppenyrke :)
    Haha kan inte mycket om barn, vi har en medelålder på 88 år ;)

Har du eget företag, om du är konsult?
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-25 09:06:30 följande:

Inatt sov lillan till 5.20 i ett svep! Tjoho! Dessutom somnade hon om själv när hon vaknade (dock efter blöjbyte eftersom blöjan läckt) men inte mamma ;) nåja så kan det vara! Ikväll måste vi sänka spjälsängen igen, för nu drar sig lillan upp till stående på knä så bara en tidsfråga innan hon står på benen! Idag står tvätt o lite vila på schemat. Borde fixa fotoböcker för 2014 o 2015, kanske lagom ansträngande aktiviteter när man inte är helt kry (åkte på förkylning i lördags...)

Gött, hoppas hon fortsätter så :)

Sängen måste vi med sänka, även om hon typ aldrig sover där ;)

Vi har också hemmadag idag, borde väl städa och tvätta lite med :)
  • Tjej78
    Blicka skrev 2016-01-25 09:06:30 följande:

Inatt sov lillan till 5.20 i ett svep! Tjoho! Dessutom somnade hon om själv när hon vaknade (dock efter blöjbyte eftersom blöjan läckt) men inte mamma ;) nåja så kan det vara! Ikväll måste vi sänka spjälsängen igen, för nu drar sig lillan upp till stående på knä så bara en tidsfråga innan hon står på benen! Idag står tvätt o lite vila på schemat. Borde fixa fotoböcker för 2014 o 2015, kanske lagom ansträngande aktiviteter när man inte är helt kry (åkte på förkylning i lördags...)

Så roligt för er och hoppas det håller i sig men måste erkänna att jag blir lite avundsjuk. Lillan har vaknat 3 gånger i natt men somna om på 5-10 minuter, första gången räckte det med napp men de andra gångerna krävde mat och det är ju det vi inte vill....
    Vi ska också sänka spjälsäng ikväll :)
    Hemma dag här också, tvätt och strykning på mitt schema.
  • Tjej78
    malle88 skrev 2016-01-25 09:31:51 följande:
    Haha kan inte mycket om barn, vi har en medelålder på 88 år ;)

Har du eget företag, om du är konsult?
    Ja det va lite väl hög medelålder för att få råd :)
    Nä, inget eget företag utan anställd på revisionsbyrån men jobbar med flera olika klienter både på kontoret och ute hos dom så därför får man titeln konsult.
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-25 10:23:09 följande:
    Så roligt för er och hoppas det håller i sig men måste erkänna att jag blir lite avundsjuk. Lillan har vaknat 3 gånger i natt men somna om på 5-10 minuter, första gången räckte det med napp men de andra gångerna krävde mat och det är ju det vi inte vill....
    Vi ska också sänka spjälsäng ikväll :)
    Hemma dag här också, tvätt och strykning på mitt schema.
    Men det är väl ett framsteg att hon somnade om så fort o med napp första gången?!

Har ni testat att ge vatten istället för mat?
  • Blicka

Hemmadagar är skönt men nu längtar vi ut bland folk igen! Bara vi blir friska ngn gång... Har mamma-barnträff på onsdag men vi får se om vi är tillräckligt krya för gå. *hoppas hoppas*

• Blicka

Ringde kommunen idag ang fskplats. Ska lämna in senast sista februari. Vi har syskonförtur o det lät inte som om det skulle vara några problem att få plats på samma fsk. Vi siktar på att lillan ska börja vid terminsstart i augusti. När tänker ni att era små ska börja?

• malle88
    Blicka skrev 2016-01-25 12:46:07 följande:

Ringde kommunen idag ang fskplats. Ska lämna in senast sista februari. Vi har syskonförtur o det lät inte som om det skulle vara några problem att få plats på samma fsk. Vi siktar på att lillan ska börja vid terminsstart i augusti. När tänker ni att era små ska börja?

Det var tur att du sa det, har inte tänkt på att man måste söka plats :o vi har tänkt hon ska börja i augusti. Måste bara bestämma oss var hon ska gå, i stan eller närmast hem. Ska kolla om man kan få komma och titta på lokalerna...
Svar på tråden Majbebisar 2015