• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-24 07:07:00 följande:
    Hon har börjat själv vända bort huvudet när hon ätit så tänker att hon snart är redo.

Vad skönt att det gick så smidigt för er. Det måste kännas bra för dig!
    Ja de visar mkt tydligare nu när de är nöjda o det är skönt!
  • Tjej78
    malle88 skrev 2016-01-24 07:04:52 följande:

Hur går det för er Tjej78? Är hon bättre?

Hur går det för Serah? Längesedan jag såg henne.

Det går rätt bra faktiskt :) Sista dagen igår för penicillin och nu blir det urinprov nästa tisdag samt ultraljud på njurarna i början på feb, skönt med bra uppföljning. Maten blir bättre och bättre, har kommit på att hon gillar när där är bitar att tugga på, gillar inte puréer :) Nätterna är dessvärre samma, vaknar och är orolig och kommer inte till ro att somna om förrän efter ca en timme och bara om hon får lite mat. Har däremot kommit på att det kvittar när hon får maten, om hon får den direkt eller efter en liten eller lång stund så tar det nästan alltid runt en timme för henne att somna om samt att det spelar inte så stor roll hur mycket eller lite mat hon får. Jag tror inte hon vaknar pga hunger, kanske mest för att hon är van eller för hon väckts av nått....
  • Tjej78
    malle88 skrev 2016-01-24 06:54:51 följande:

Första dagen på jobbet igår, gick galant både där och hemma. Jag smet iväg igår när hon hade roligt med pappa. Sen hade hon bara gråtit när pappan skulle lägga henne. Fast det kändes att jag verkligen behövde amma när jag kom hem, så fick väcka henne

Vad jobbar du med malle88?
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-01-24 09:50:08 följande:

Vad jobbar du med malle88?

Jag är ssk på en njuravdelning. Perfekt att kunna jobba lite helger nu, så spar vi lite föräldradagar;) vad jobbar ni med? :)
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-24 11:59:12 följande:
    Jag är ssk på en njuravdelning. Perfekt att kunna jobba lite helger nu, så spar vi lite föräldradagar;) vad jobbar ni med? :)
    Jag är socionom o jobbar med barn som misstänks fara illa. Jättespännande jobb!
  • Tjej78
    malle88 skrev 2016-01-24 11:59:12 följande:
    Då är det kanske dig jag ska vända mig till om tips och råd för att slippa fler njurbäcksinflammationer ;)
    Jag jobbar som redovisningskonsult på en revisionsbyrå. Det låter kanske inte så kul och spännande för er andra men för mig som brinner för siffror och matematik är det ett toppenyrke :)
  • Tjej78
    Blicka skrev 2016-01-24 12:15:33 följande:
    Jag är socionom o jobbar med barn som misstänks fara illa. Jättespännande jobb!
    Men det måste samtidigt vara jobbigt och känslomässigt upp och ner när misstankarna bekräftas. Tror inte jag hade klarat av att jobba med det, hade nog engagerat mig alldeles för mycket på ett personligt sätt.
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-24 18:08:38 följande:
    Men det måste samtidigt vara jobbigt och känslomässigt upp och ner när misstankarna bekräftas. Tror inte jag hade klarat av att jobba med det, hade nog engagerat mig alldeles för mycket på ett personligt sätt.
    Visst är det så men väldigt roligt när saker vänder till det bättre! Man lär sig hitta balansen så att man inte tar med dig jobbet hem!
  • Tjej78
    Blicka skrev 2016-01-24 19:25:46 följande:
    Visst är det så men väldigt roligt när saker vänder till det bättre! Man lär sig hitta balansen så att man inte tar med dig jobbet hem!
    Ja, det håller jag med om!
  • Blicka

Inatt sov lillan till 5.20 i ett svep! Tjoho! Dessutom somnade hon om själv när hon vaknade (dock efter blöjbyte eftersom blöjan läckt) men inte mamma ;) nåja så kan det vara! Ikväll måste vi sänka spjälsängen igen, för nu drar sig lillan upp till stående på knä så bara en tidsfråga innan hon står på benen! Idag står tvätt o lite vila på schemat. Borde fixa fotoböcker för 2014 o 2015, kanske lagom ansträngande aktiviteter när man inte är helt kry (åkte på förkylning i lördags...)

Svar på tråden Majbebisar 2015