• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-21 13:05:03 följande:
    Håller med! Vad gör du mitt i natten då? Vår lilla sover i eget rum så jag går in till henne, sätter mig på stolen bredvid sängen och klappar på ryggen ner mot korsryggen om och om igen.... Tar jag upp henne blir det ännu värre, likadant om jag tar in henne till vår säng. Några tips? :)
    Lillan sover ännu i vårt sovrum i spjälsäng bredvid vår säng så ofta kan jag ligga kvar men sticka in en hand o lägga handen på ryggen. Brukar också styrka på ryggen som du om det inte räcker med att lägga handen på. Annars är jag så tråkig som möjligt o låtsas sova även om jag hänger över spjälsängen! Haha :)
  • Blicka

Tjej78 - lillan vaknade kl tre som vanligt men somnade om på en kvart i natt! Tjoho! Höll däremot låda mellan 5.40-6.10 istället innan hon somnade igen. Erbjöd bröstet imorse men det ville hon inte ha så nu är vi nere på amning innan läggdags verkar det som! Hur har er natt varit?

• Tjej78
    Blicka skrev 2016-01-22 06:56:53 följande:

Tjej78 - lillan vaknade kl tre som vanligt men somnade om på en kvart i natt! Tjoho! Höll däremot låda mellan 5.40-6.10 istället innan hon somnade igen. Erbjöd bröstet imorse men det ville hon inte ha så nu är vi nere på amning innan läggdags verkar det som! Hur har er natt varit?

Samma här fast olika tider. Vakna 1.40 och somna om på typ 10 min men var sen vaken mellan 3-4.15 sen gav jag upp och gav henne mat och då somna hon på 5 min....
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-22 06:56:53 följande:

Vad skönt för er! Och för dig som kan ta dina mediciner och bli frisk igen :)

Jag vet inte vad vi ska göra med våra nätter, men nåt måste vi göra. Hon vaknar hela tiden, precis hela tiden. Jag hinner inte somna innan hon vaknar. Tänkte dra ner på nattamningen efter denna närhetsfasen men kanske får prova ändå. Om vi orkar ^^
  • malle88

Lillan har upptäckt hundarnas vattenskål. Finns det något roligare? De senaste dagarna har det badat både tofflor, strumpor och leksaker där. Även bokhyllan är väldigt intressant. Hon kryper riktigt fort :)

Sen till nåt helt annat. När kan de börja äta själva? Lillan vill gärna ta skeden själv men det blir inte så bra :)

• Blicka
    malle88 skrev 2016-01-22 08:53:26 följande:
    Vad skönt för er! Och för dig som kan ta dina mediciner och bli frisk igen :)

Jag vet inte vad vi ska göra med våra nätter, men nåt måste vi göra. Hon vaknar hela tiden, precis hela tiden. Jag hinner inte somna innan hon vaknar. Tänkte dra ner på nattamningen efter denna närhetsfasen men kanske får prova ändå. Om vi orkar ^^
    Ja nu vill jag bli frisk! Finns en risk att jag måste öka medicinen ytterligare för jag är inte helt ok än!

Jobbigt för er med nätterna :( att sluta nattamma måste man känna sig redo för. Kan ju bli jobbigt, men behöver ju inte bli det. Tycker inte lillan varit så besvärlig men det är klart hon hade ju somnat om fortare med bröstet men nu vill hon ju inte ha det så då är det bara att gilla läget!
  • malle88

Första dagen på jobbet igår, gick galant både där och hemma. Jag smet iväg igår när hon hade roligt med pappa. Sen hade hon bara gråtit när pappan skulle lägga henne. Fast det kändes att jag verkligen behövde amma när jag kom hem, så fick väcka henne

• malle88

Hur går det för er Tjej78? Är hon bättre?

Hur går det för Serah? Längesedan jag såg henne.

• malle88
    Blicka skrev 2016-01-22 09:05:28 följande:

Ja nu vill jag bli frisk! Finns en risk att jag måste öka medicinen ytterligare för jag är inte helt ok än!

Jobbigt för er med nätterna :( att sluta nattamma måste man känna sig redo för. Kan ju bli jobbigt, men behöver ju inte bli det. Tycker inte lillan varit så besvärlig men det är klart hon hade ju somnat om fortare med bröstet men nu vill hon ju inte ha det så då är det bara att gilla läget!

Hon har börjat själv vända bort huvudet när hon ätit så tänker att hon snart är redo.

Vad skönt att det gick så smidigt för er. Det måste kännas bra för dig!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-24 06:54:51 följande:

Första dagen på jobbet igår, gick galant både där och hemma. Jag smet iväg igår när hon hade roligt med pappa. Sen hade hon bara gråtit när pappan skulle lägga henne. Fast det kändes att jag verkligen behövde amma när jag kom hem, så fick väcka henne

Vad roligt att det gick bra med första jobbtillfället! Känns väldigt avlägset för egen del... Börjar ngn gång i augusti/september.
Svar på tråden Majbebisar 2015