Pixie99 skrev 2023-08-04 09:44:17 följande:
Jag har faktiskt aldrig tänkt på det där som du beskriver som distansiering - om han uppfattar att han har gjort något som jag tycker är "äckligt", så förstår jag naturligtvis att det för med sig en känsla av skam som då tar bort lite av helhetsupplevelsen. Det ska jag definitivt ta med mig.
Jag får kanske ta upp en annan sak till här, vilket är att jag verkligen uppskattar att han alltid frågar om det är okej att han kommer i min mun innan han faktiskt gör det. Jag gillar för det mesta om han håller händerna om mitt bakhuvud och styr mina rörelser, och det är då viktigt att jag ändå känner att jag själv gör ett aktivt val att låta komma inuti mig.
Med det sagt så måste man ju inte svälja satsen för att skapa en förhöjd känsla av intimitet. Men för mig är det en bidragande komponent. Och jag uppskattar generellt efterspel efter en avsugning, vilket också kan bestå av kyssar, beröring och ord. Hon som helst spottade försvann ofta in i badrummet direkt för att spotta, skölja munnen och kanske ta en dusch, vilket skapade en lite tråkig distans.
Jag frågar aldrig om lov att komma i min partners mun, men vi har varit tillsammans länge och jag vet var hennes gränser går. Har sällan frågat andra heller (tycker en sådan fråga lätt tar udden av hettan, de flesta kvinnor jag varit med har också uppskattat ett självklart och direkt handlande från min sida i sängen, vilket inte inbegriper frågor), snarare har jag undvikit det om det inte är läge eller att jag kommunicerat att ?jag kommer?, antingen rent konkret genom att säga det eller genom att tydligt indikera det. De flesta har ju varit med förr, vet vad som är på gång och kan bedöma själva. Men jag brukar heller inte trycka ner huvudet såsom du beskriver.