Pixie99 skrev 2023-08-06 10:46:26 följande:
Det där är något jag faktiskt aldrig har förstått. En matstrupe är omkring 2 cm i diameter och är inte alls särskilt flexibel som slidan är. En mans erigerade penis är normalt betydligt bredare än så, i alla fall grövre än min handled, så kanske 5 cm i diameter? Har mannen inte fullt stånd om han kan få ner den i kvinnans hals till roten, eller vad? Jag vet att det finns svärdsslukare som kan få ner objekt långt ner i matstrupen, men det är ju dels inte helt ofarligt och dels är der fråga om smala objekt, inte zucchinis eller slanggurkor.
Om jag försöker, så kommer jag till en punkt då det tar stopp. Inte så att jag gaggar eller så, utan det går bara inte mer, oavsett hur avslappnad jag är. Och då har han ju fortfarande en bra bit kvar. Skulle jag försöka pressa mer, så börjar det göra fysiskt ont i halsen.
Det är inte så att han klagar, jag är bara genuint nyfiken på hur det fungerar för andra.
Som jag upplevt det verkar tjejer ha olika storlekar på struparna.
Jag har ingen monsterkuk men genom åren är det en tjej som tagit den till roten i sin hals och det var utan minsta problem.
Jag vett förvisso inte om hon hade lång och trogen träning bakom sin färdighet men jag upplevde det som att hon helt enkelt var skapt så.
Jag har diakuterat saken med tjejkompis och även de som verkligen skulle vilja ta den i halsen säger att den inte får plats, oavsett hur mycket de "tränat".
Så jag antar att deepthroating är för smala kukar eller stora halsar?