Seven Costanza skrev 2017-05-14 18:39:36 följande:
Åååh va underbart, stort grattis gb! Kan verkligen föreställa mig och hoppas att vi också kommer att känna så
. Vi har ju inte ens börjat ännu, men är glada för vår del ändå för vi har räknat ut att i augusti kommer vi ha sparat ihop det vi behöver för att kunna gå till banken och prata byggkreditiv, och äntligen kunna komma igång. Känns jättebra att gneta på tills dess, och sedan göra som ni och gneta på under byggtiden också för möbler och trädgårdsgrejer.
Hur lång var er väntetid dels från beställning av huset till husleverans och dels från husleverans till inflyttning? Jag känner att man blir så otålig när man väl bestämt sig och så har vissa företag så långa väntetider. Kändes processen långsam när ni var inne i den eller helt okej?
Minns inte hur lång tid att tog. Minns inte när vi hade avrop men jag tror det var för ca ett år sedan. Sedan så tog det några månader i kö på fabriken. Många som beställer hus. Vid lucia kom huset till tomten och den 12 maj var det dax för slutbesikting. Det är värt allt slit. är på jobbet nu men vill helst vara hemma. Nästa vecka är jag ledig bara för att få vara i ett hem.
tystlängtan skrev 2017-05-15 12:32:50 följande:
Grattis gbgumman!
Här varade lyckan inte så länge. Vi har bott här i bara drygt ett år och för ett par veckor sedan meddelande min man att han vill skiljas. Vi har inte hunnit bygga upp tillräckligt med kapital för att någon av oss ska ha råd att bo kvar (troligtvis), så blir väl till att sälja (troligtvis med en ganska rejäl förlust) och gå tillbaka till lägenhet och inte en fin i ett bra område som vi hade förut, utan något skruttigt i något område jag egentligen inte vill bo. Inte så jag tänkte att mina barn skulle växa upp. I 8 månader (sedan minstingen föddes) hade jag allt jag kunnat drömma om; två underbara barn, fantastisk man, ett hus jag älskar i ett område jag älskar, bra ekonomi och ett jobb som också är min hobby. Nu bara rasar allt.
Fy vad jobbigt. Du som har varit så glad. Vet du varför detta kom nu. Livskris? Mycket kan man försäkra sig emot (dämpa )men inte skilsmässa. Måste kännas ruttet. Stort lycka till i framtiden. Kanske blir det inte så kasst som du målar upp det. Kram