• gbgumman

Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.

Hej
    I morgon skriver vi kontrakt på vår tomt. Nu ska vi börja bygga hus. Vi kommer välja totalentreprenad nyckerfärdigt hus. Vi kollar mäst på Myresjöhus men är inte helt låsta. Skulle vara kul och se vad andra har valt för hus modeller och vad kostnaden har blivit.

Är det någon som vet vilka husfirmor som verkar vara de med bäst kvalité. När man googlar hittar man både solskenshistorier och varingar på alla firmor.  

• Svar på tråden Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.
  • gbgumman
    tystlängtan skrev 2016-01-04 14:28:19 följande:

Vi har precis lagt ut vår lägenhet till försäljning. Hoppas vi också får bra betalt för den. Skulle vara så skönt.

Hur länge har ni haft lägenheten gbgumman för att lyckas göra en så bra vinst?

Du får berätta hur det går med visning och så.
  • tystlängtan
    gbgumman skrev 2016-01-08 15:06:07 följande:

Du får berätta hur det går med visning och så.

Absolut, har visning nästa vecka. Har lite ångest över allt som måste fixas till här innan dess.
  • gbgumman
    tystlängtan skrev 2016-01-08 15:32:00 följande:
    Absolut, har visning nästa vecka. Har lite ångest över allt som måste fixas till här innan dess.
    Förstår det. Är glad att jag slapp. Fick stressproblem bara vid tanken. Har en del problem med stress så detta gjorde inte saken bättre. Men nu är det över. Pust!
  • tystlängtan
    gbgumman skrev 2016-01-08 15:57:02 följande:

Förstår det. Är glad att jag slapp. Fick stressproblem bara vid tanken. Har en del problem med stress så detta gjorde inte saken bättre. Men nu är det över. Pust!

Mm, förstår det. Jag längtar också tills allt är klart. Först med lägenheten och sen med huset. Är gravid också och har verkligen noll energi.
  • Nincompoop
    theemi skrev 2016-01-12 12:38:54 följande:

Vårt bygglov är också godkänt nu! Så skönt! :D

Grattis!
  • tystlängtan

Har nu fåt sålt lägenheten. Tyvärr inte riktigt till det pris vi ha önskat, men ändå acceptabel nivå. För ett halvår sedan hade vi varit nöjda, får försöka tänka så.

I måndags började de med markarbetet på tomten, har inte varit där och kikat än, men ska dit på fredag. Ska bli spännande att följa hur snabbt det går. Undrar om de klarar att hålla datumet som är satt trots snökaoset, är ju bara lite drygt en månad kvar dit (25 feb).

• gbgumman
    tystlängtan skrev 2016-01-20 16:19:47 följande:

Har nu fåt sålt lägenheten. Tyvärr inte riktigt till det pris vi ha önskat, men ändå acceptabel nivå. För ett halvår sedan hade vi varit nöjda, får försöka tänka så.

I måndags började de med markarbetet på tomten, har inte varit där och kikat än, men ska dit på fredag. Ska bli spännande att följa hur snabbt det går. Undrar om de klarar att hålla datumet som är satt trots snökaoset, är ju bara lite drygt en månad kvar dit (25 feb).

Skönt att det är över iaf. Vi hade haft möjlighet att få mer för våran men våga i te chansa. Sköt att nu ha en riktig budget som inge bygger på antaganden. Hos oss har det inte kommit så långt. Men vi har bokat möte för köks och badrums planering. Kul.
  • Magnus40

Hej!

Jag har tagit mig igenom hela processen med arkitekt bygglov tagit in offerter från byggföretag och bygger.

Vi gick till Myrsjö, Fiskarheted, Götene osv men fastnade helt för Rosento i Åkersberga. Du får gärna läsa min blogg om hur allt ser ut och jag berättar gärna alla våra kostander. Vi bygger långt mycket mer exklusivt än vanliga husföretag i prefab men avsevärt mycket billigare. Du kan följa mig på byggaegethus.blogg.se

• gbgumman

Åh nu har jag hittat mitt drömkök. Hoppas ni ser bilden. Det jag vill ha påminner om detta. Nordisk inredning som är helt min smak.

Svar på tråden Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.