• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • vår sommar
    Maalon skrev 2015-07-22 12:23:27 följande:

Har tagit äl-tester igår och idag och fått ungefär samma utslag som det jag la upp bild på, så räknar med att mina standardutslag är relativt starka. Bara att tro på appen jag har och sikta på äl 13/8 :) 

Ni som äter bidrottninggele. Om jag beställer det cirka nu, är det för sent att börja ta det för den här cykeln då? När ska man börja liksom?

Man ska börja på mensens första dag. Och sen sluta när äl är. Så jag hade väntat till nästa månad om det inte tar sig nu
  • Maalon
    vår sommar skrev 2015-07-22 13:32:15 följande:

Man ska börja på mensens första dag. Och sen sluta när äl är. Så jag hade väntat till nästa månad om det inte tar sig nu

Tack! Får beställa hem så jag är redo om mensen kommer då.
  • Mammabertil

Idag är det 7 dagar sedan missfallet kom igång, inte blött på två dagar. Jag testa blankt på gravtest för 8 dagar sedan. Hade Bim för 11 dagar sedan. Frågan är nu hur reagera kroppen på det tidiga missfallet. Kommer äl 14 dagar efter mitt Bim, eller 14 dagar efter jag började blöda? Eller däremellan?

• Murvel82
    Mammabertil skrev 2015-07-22 14:17:59 följande:

Idag är det 7 dagar sedan missfallet kom igång, inte blött på två dagar. Jag testa blankt på gravtest för 8 dagar sedan. Hade Bim för 11 dagar sedan. Frågan är nu hur reagera kroppen på det tidiga missfallet. Kommer äl 14 dagar efter mitt Bim, eller 14 dagar efter jag började blöda? Eller däremellan?

Tråkigt med missfallet :(
    Hoppas kroppen återgår till det normala så fort som möjligt!
  • Elyssa81
    Murvel82 skrev 2015-07-22 12:21:30 följande:
    Ok, tack Elyssa81! Bra att veta?. Och stort grattis till plusset Skrattande 
    Vet du om du blev gravid när smileyn var fast eller medan den fortfarande blinkade?
    Nä vi hade sex rätt ofta runt den tiden så svårt att veta. Fick tidigt missfall så inget grattis tyvärr, men vi hoppas på denna månaden istället!
  • Elyssa81
    Mammabertil skrev 2015-07-22 14:17:59 följande:

Du ska räkna första blödningsdagen som första mensdag, men det kan bli lite senare ändå sa se på gyn när jag frågade. Det har gått 13 dagar sen första blödningsdag och jag känner att det snart är på gång, inom några dagar antagligen.
  • Fsake
    Murvel82 skrev (null) följande:

Plockade ut kopparspiral i maj och är nu på vårt 2:a försök med första barnet! Verkar ha oregelbunden cykel, så kör för första gången med CB ÄL-stickor. 
    Hade senaste mensen den 14/7-17/7 och redan idag fick jag blinkande smiley..!! Glad Det var ju tur att jag har kollat denna månad, annars hade jag missat detta helt.. Är det nån mer här som kör med CB ÄL-stickor? 

Jag använde cb digital denna cykel. Hade blinkande smiley i 7 dagar men sen tog testen slut och har ingen möjlighet att köpa nya nu på semestern.. Blir det inget testar jag igen nästa cykel och då ser jag till att ha tillräckligt med test
  • Solstrålen1988

Hakar på här. Mensen kom denna månad också på bmi -3 redan. Siktar redan på nästa bmi nu som borde bli runt 19/8 tror jag.

• Tiger grr

Jag skulle ju haft ägglossning nu i söndags men blir så osäker när kroppen inte beter sig som vanligt. Har inte ont i bröstvårtorna ännu, som jag brukar få efter, och har istället fått sen igår en lätt mensvärk. Brukar inte ha mensvärk alls... Men på sekretet så stämmer det att ÄL varit.
    Hur får ni efter ÄL?

• Fronten
    Tiger grr skrev 2015-07-22 20:47:07 följande:

Jag skulle ju haft ägglossning nu i söndags men blir så osäker när kroppen inte beter sig som vanligt. Har inte ont i bröstvårtorna ännu, som jag brukar få efter, och har istället fått sen igår en lätt mensvärk. Brukar inte ha mensvärk alls... Men på sekretet så stämmer det att ÄL varit.

Hur får ni efter ÄL?

Jag brukar få mensvärk och ömma bröst några dagarna innan äl som sedan eskalerar. Inga flytningar efter äl men rikligt dagarna innan.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti