• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • sommarblomma1
    sommarblomma1 skrev 2015-07-25 16:18:47 följande:
    Du kan nog inte direkt räkna ut något datum som det är nu utan får helt enkelt gå lite på kroppen. Men börja testa från dag 12 iaf så bör du inte missa om cykeln blir 28 dagar igen. Men du använde NC med eller hur var det?
    Förresten, var din cykel 28 dagar även innan preventivmedel? För går man på hormoner så brukar ju de styra cykeln. Jag har alltid haft oregelbunden men när jag åt p-piller hade jag alltid 28 dagar exakt
  • Malin 845
    sommarblomma1 skrev 2015-07-25 16:18:47 följande:
    Du kan nog inte direkt räkna ut något datum som det är nu utan får helt enkelt gå lite på kroppen. Men börja testa från dag 12 iaf så bör du inte missa om cykeln blir 28 dagar igen. Men du använde NC med eller hur var det?
    Ja lite på hur det känns i kroppen med då, men tempen o så. Dag 12 räknat från idag? Hoppas den blir det, men kroppen gör lite som den själv vill.. Ja jag använder NC och jag hade förhöjd temp i morse, 36,7. NC visade då att äl kan vara i början av nästa vecka. Men då jag fått mensen så är det ju orsaken till tempen. Har blivit dåligt med tempandet senaste 1,5 veckan då jag varit bortrest, samt inte sovit..
  • Mamma 80

Många sidor att läsa igen blev det!

Här kör jag CB's digitala äl tester och har nu i 3(!) dagar haft en blinkande glad gubbe. Vi får se hur det tre sig imorgon.

Förra mån var det 2 dagar m blinkande och därefter fast på tredje dagen.

Tur man har semester....hihi...

Mamma till 2 tweenies
  • sommarblomma1
    Malin 845 skrev 2015-07-25 16:57:25 följande:
    Ja lite på hur det känns i kroppen med då, men tempen o så. Dag 12 räknat från idag? Hoppas den blir det, men kroppen gör lite som den själv vill.. Ja jag använder NC och jag hade förhöjd temp i morse, 36,7. NC visade då att äl kan vara i början av nästa vecka. Men då jag fått mensen så är det ju orsaken till tempen. Har blivit dåligt med tempandet senaste 1,5 veckan då jag varit bortrest, samt inte sovit..
    Ja precis men börja testa så fort flytningarna ändrar karaktär så du säkert inte missar.
  • Elyssa81
    Symetrical skrev 2015-07-25 08:38:28 följande:
    Jag tror inte att den varit, men att den kan vara på gång snart. smile1.gif
    Har du några andra äl-tecken? Flytningar?
    Köpte CB- digital och fick en rund ring idag. Känner mig så ledsen och maktlös. Har varit en total hormonstormningsdag idag. Har varit arg och ledsen om vartannat. Ska testa igen om någon dag...
  • Pluttan
    Villbligravidnu skrev 2015-07-25 14:06:28 följande:

Haha!! Känner igen det där! Gubbarna är minsann aldrig nöjda. Denna gången håller jag min sambo utanför allt vad ÄL heter och han frågar inte heller, det känns som att det blir mindre prestationsångest för honom då. Istället delar jag all info med er :P svårt att hålla på med detta i hemlighet ju!!

Håller helt med! Min man VILLE veta om ÄL. Men jag sa icke! Fast tror han vet någorlunda iaf. Han ser väl en och annan glömd sticka ;)
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • 9camilla9

Tänkte fråga om jag får vara med här?:) planerar bebis nr 2 fick första mensen eftee uttag av pstav igår o har bim 21 augusti:)

• Spring16

hahah ja dessa karlar. Allt för mig har hela tiden varit väldigt regelbunden och så fort jag såg lite tjockare flytningar idag, som jag alltid får när äl är, så tänkte jag att nu är det dags. tagit två test efter det men absolut ingen stegring alls på stickorna. Ska prova imon igen men känns konstigt då den aldrig varit sen tidigare

• Mamma 80

Det är ju meningen ned dessa digitala att man ska testa från en viss dag (står i instruktionerna) och sedan se hur det ter sig. Så fortsätt testa även imorgon och skippa inga dagar!!

Elyssa81 skrev 2015-07-25 19:52:57 följande:

Köpte CB- digital och fick en rund ring idag. Känner mig så ledsen och maktlös. Har varit en total hormonstormningsdag idag. Har varit arg och ledsen om vartannat. Ska testa igen om någon dag...

Mamma till 2 tweenies
  • Villbligravidnu

Tempen var högre idag också så jag hade troligen ÄL den 24/8, vilket är en dag senare än vad jag räknat med. Nytt BIM datum blir därför 3:e augusti om nån kan justera i listan Jag tror tyvärr inte att det tog sig denna gången Jag har känt dom andra två gångerna när jag har blivit preggo. Nu känner jag nästan ingenting, så här lite som jag känner nu har jag nog aldrig känt efter ÄL. Jag brukar få mensvärk direkt efter ÄL även om jag inte är preggo verkar det som.

Svar på tråden Vi med BIM i augusti