Inlägg från: Villbligravidnu |Visa alla inlägg
  • Villbligravidnu

Vi med BIM i augusti

Hej! Nu hoppar jag också in i BIM augusti. Nästa BIM för mig är 3:e augusti och då är det vårt 5:e försök. Ska bli spännande med myset vid nästa ÄL då vi kommer vara utomlands med vår 2-åring. Tycker det känns svårt med sex när han är i samma rum även om han sover. Hoppas det går att sexa på toaletten istället Någon som har dator som vill fixa en BIM-lista förresten?

• Villbligravidnu

Vad skönt att vi inte är ensamma om det problemet haha! Jag hade känt mig fånig då

Jag ska prova ProtesterAll denna månaden har jag tänkt, hoppas bara att posten kommer imorgon för på måndag åker vi utomlands så då hinne jag inte få den i tid. Jag har kort lutealfas och jag tror det är det som är problemet för mig. Hoppas posten kommer

• Villbligravidnu
    Maalon skrev 2015-07-10 20:01:36 följande:

Var köper du bidrottninggelé? Jag är nyfiken på att prova det nu. Annars käkar jag samma som du, plus folsyra. Kommer antagligen prova det här med bisolvon den här månaden. Även om jag läst här på fl att forskning visat att det är bullshit så tänker jag att det skadar ju inte att testa, många menar ju att det fungerat :)

Jag köper på graviditetskollen.se och b-vitaminer jag köper är B-komplex och dom innehåller folsyra så man slipper käka extra
  • Villbligravidnu
    Elyssa81 skrev 2015-07-14 01:46:59 följande:

Med ett så tidigt missfall behöver du i te vänta en månad. Jag fick MF denna gång i v 5+2 och man behövde inte vänta sa de på gyn. ÄL kommer som vanligt eller något senare bara så räkna som vanligt. Beklagar ditt MF!

Jag fick MA i vecka 9 och första läkaren sa att jag skulle vänta en mens, andra läkaren förklarade att detta är en uråldrig rekommendation från innan ultraljud-tiden då man inte kunde datera graviditeten så lätt utan att veta när sista mensen var. På fertilitetskliniker rekommenderar de numera att man försöker så snart som möjligt eftersom chansen att bli gravid är lite större direkt efter ett missfall. Samma sak direkt efter preventivmedelstopp. Kroppen blir lite koko och kan släppa ett ägg när som helst
  • Villbligravidnu
    Tiger grr skrev 2015-07-15 22:53:40 följande:

Jag kör inga ÄL stickor men brukar vanligtvis känna av ÄL och får varje gång ömma bröstvårtor dagen efter. :)

Men ngt som förvirrar lite är ju detta genomskinliga slem som kan pågå ibland över en vecka innan. Fler som får så?

Tycker det blir lite mer för varje barn. hehe

Beräknar att ÄL sker på söndag, får vi se om det kommer stämma.

Det genomskinliga slemmet låter som ÄL-flytningar tycker jag. Blir det som äggvita? Hänger det ihop om du håller det mellan två fingrar? Som en slembrygga mellan fingrarna? Det kommer lite innan ÄL och håller i sig till ÄL. Det är till för att spermierna lättare ska ta sig till ägget. Efter ÄL ändrar flytningarna karaktär.
  • Villbligravidnu
    Tiger grr skrev 2015-07-15 22:53:40 följande:

Jag kör inga ÄL stickor men brukar vanligtvis känna av ÄL och får varje gång ömma bröstvårtor dagen efter. :)

Men ngt som förvirrar lite är ju detta genomskinliga slem som kan pågå ibland över en vecka innan. Fler som får så?

Tycker det blir lite mer för varje barn. hehe

Beräknar att ÄL sker på söndag, får vi se om det kommer stämma.

Det genomskinliga slemmet låter som ÄL-flytningar tycker jag. Blir det som äggvita? Hänger det ihop om du håller det mellan två fingrar? Som en slembrygga mellan fingrarna? Det kommer lite innan ÄL och håller i sig till ÄL. Det är till för att spermierna lättare ska ta sig till ägget. Efter ÄL ändrar flytningarna karaktär.
  • Villbligravidnu
    Tiger grr skrev 2015-07-18 00:27:43 följande:

Ja precis men jag menade mer om det va ngn fler som har så "väldigt länge" innan ägget släpper? :) ibland pågår det ett tag för att sen avta och sen komma igen, hinner då fundera däremellan på om ÄL redan varit, men har som tur är brösten som bekräftar. :))

Hmm.. Undra varför! Jag har ett barn sen innan och jag upplever snarare att jag har välidigt lite ÄL-flytningar som jag märker av utan att kolla efter. När jag var yngre och käkade P-piller så kunde jag ha som tjockt snor som var på väg ut och gick att dra ut med fingrarna. Tydligare ÄL-sekret finns typ inte haha! fast då åt jag ju P-piller. Hur gammal är du förresten? Jag tänkte att eftersom du har 3 barn redan så kanske du ibland får två ägg som lossar, vanligare med tvillinggraviditet efter 30 år och om man fött flera barn
Svar på tråden Vi med BIM i augusti