Inlägg från: Villbligravidnu |Visa alla inlägg
  • Villbligravidnu

Vi med BIM i augusti

misslina skrev 2015-07-31 10:29:22 följande:

Nu går jag ich väntar på äl. Blir stickor för mig.. Cb, de lila. Mycket för att min cykel har börjat variera lite och jag har dåliga äl-känningar...

Så nu hoppas vi att det tar denna gång.

Tycker det är så svårt att veta när man ska mysa till det. Kanske bäst att köra typ varannan dag. Men då blir jag nojig och rädd att jag missar själva äl-dagen. Nä nu måste jag sluta överanylisera detta;). Detta blir vårt andra försök, tredje barnen. De andra två har tagit sig på första försöket

Vi kör på varannan dag för att det är svårt att få till det utan planering eftersom vi har en två-åring. Men ibland lyckas vi två dagar i rad. Tänk på att dom flesta ägglossningar sker på kvällen och om ägget lever i 24 timmar så går det ju lika bra dagen efter ägglossning som på ÄL-dagen. Så försöker jag tänka
  • Villbligravidnu
    Sali2015 skrev 2015-07-31 15:40:31 följande:

Jag testar CB äl test denna gången. Första gången jag testar ÄL test överhuvudtaget. Detta blir tredje gången gillt så jag vill se om min app har rätt om min ÄL eller inte och den verkar ha det. Ska ha ÄL 2/8 enligt appen och BIM 16/8 och har tagit ÄL test för säkerhetsskull sedan ons 29/7 och ingen glad gubbe än dock stegring i de två strecken (som jag vet att man inte ska titta på men gör det ändå för jag överanalyserar för jag vill så gärna ha min efterlängtade lilla bebbe). Och det verkar gå åt rätt riktning. Har idag uppmärksammat tjocka vita yoghurt aktiga flytningar och undrar om inte det kan vara ÄL flytningar? Någon som känner igen?

Vill minnas att jag har sådana varje månad men inte lagt någon mer tanke vid vad dem innebär eller vid vilken tidpunkt de kommer. Förrän nu när jag gör allt för att förstå min kropp och äntligen kunna bli gravid. Vad säger ni?

Grattis till alla plus. Hoppas jag joinar er om 17 dagar :)

Nej, det låter inte som ÄL-flytningar än. Äl-flytningar ser ut som äggvita, transparent och slemmig, trådig. Du kan hålla en sån flytning mellan två fingrar och då ska den kunna hänga ihop en liten bit, ibland 2 cm. Efter ÄL blir flytningarna ofta sparsamma och gula om jag minns rätt. Det låter alltså som du är innan ÄL just nu.
  • Villbligravidnu
    Kolan91 skrev 2015-07-31 21:44:32 följande:

Haha, nej kroppen är underbart bra (på vissa saker), fettet runt höfter och rumpa gjorde att jag landade mjukt och fint 

Det är så många i gruppen.. har svårt att ha koll på alla, vart ligger du i cykeln? 

Hehe!!! :P Jag har BIM den 3:e alltså nu på måndag. Känner absolut ingenting i kroppen. Vanligtvis har jag mycket mensvärk mellan ÄL och BIM, oavsett om jag är preggo eller ej. Så jag förstår inte riktigt vad som händer just nu. Igår på ÄL+7 hade jag temp-stegring igen, alltså ännu högre temp än efter ÄL, funderar på om det kan vara trefas-temp, dvs tempen vissa får när ägget fäster. Fast om jag är preggo nu och inte får mensvärk snart så kommer jag vara sjukt orolig för MA Hoppas så klart på plus men helst symptom också. Hoppas det tar sig för dig nu!!
  • Villbligravidnu
    Kolan91 skrev 2015-07-31 21:55:36 följande:

När det ändå diskuteras älsekret och ältester.. (tack för bilden, bra gjort!)

Jag får inga direkt typiska älflytningar, det är lotionaktiga och sedan märker jag älvärk och får det bekräftat med ältester. Kanske att de lotionaktiga flytningarna avtar något vid äl (uppehåll på 2-3 dagar) för att sedan börja igen till 1-3 dagar innan mens då det rätt torrt.

Kan det vara därför jag in te blir gravid eller är det fler som inte har äggvitesekret vid äl?

Jag håller tummarna för alla kommande plus, kanske är jag en av dem eller du! Hehe! Heja, Heja!

Har du provat att känna efter ordentligt med fingrarna? Jag märker inte alltid av mina om jag inte känner efter...
  • Villbligravidnu
    Anonym (oooops?) skrev 2015-08-01 00:43:06 följande:

Det där undrar jag också! Jag hade ökande mensvärk fre-tis, med topp på tisdagen. På onsdagen var all värk borta. Kollar inte med stickor eftersom vi egentligen inte alls försöker, men det låter ju snarlikt ditt mönster med älvärk. Ä oxå nyfiken på om ÄL är EFTER hela mensvärksprocessen.

Undrar också det! Trodde förut att mensvärkprocessen började när jag fick ÄL men dom senaste månaderna när jag har tempar har jag märkt att jag får mensvärk innan ÄL
  • Villbligravidnu
    Elyssa81 skrev 2015-08-01 12:10:27 följande:

Är det här ett spökstreck? Det är det va?

Jag tycker strecket ser rosa ut? Gör det inte det?? Om det gör det så vågar jag mig på ett grattis!! Jag har läst att spökstreck är grå och inte rosa (för då har inte reaktionen skett). Grattis!!!!
  • Villbligravidnu
    Malin 845 skrev 2015-08-01 12:16:15 följande:

Fick detta på NC. Ska jag börja testa med äl tester nu då eller ska jag vänta? Hade mens för en vecka sen..

Enligt NC ska du börja på tisdag. Ser du att det är en pil på tisdag där det står LH?
  • Villbligravidnu
    Malin 845 skrev 2015-08-01 13:34:04 följande:

Aha då ska jag börja testa då? :) för jag tog ett i morse som var väldigt svagt. Men då testar jag på tisdag :)

Hur länge har du tempat? Brukar NC ha rätt? Om du inte tempat så länge eller NC inte alltid har rätt så kanske det är bäst att börja lite innan, så att du inte missar tänker jag
  • Villbligravidnu
    Anonym (Jenny) skrev 2015-08-01 12:29:13 följande:

Hej. Idag började tempen gå ner och jag fick "spottings" och världens mensvärk, så det tar sig nog inte denna månad

Väntar tills mensen riktigt sätter in innan jag vet nästa bim.  Jag undrar om det är värt att börja med äl-tester eller om man ska bara köra på 2-3 ggr/v. Allt testande och alla tankar på det tycker jag har tärt på mig. Dessutom så trodde jag verkligen att jag var gravid. Hade så mkt symtom. Tänk att man kan bli så lurad. Att det bara var pms. Nästa gång ska jag inte testa för tidigt.

Jag tycker inte fet funkar med ÄL-stickor och har varit för snål för CB så tempar istället. Man får reda på när ÄL har varit i dagen efter, men det funkar för oss. Vi sexar varannan dag, ibland varje dag en vecka innan beräknad ÄL och tills temphöjningen varit. Vi har inte missat nån äl hittills ett tips om du vill slippa ÄL-stickor men ändå veta när ÄL är
  • Villbligravidnu
    Humlan26 skrev 2015-08-01 16:41:44 följande:

Slutade med mini pe 2/7. Tre veckor senare fick jag mens, som höll i sig i 4 dagar. Nu knappt en vecka senare har jag fått mens igen...! Vad händer? Nån som känner igen sig?

Så var det när jag slutade med P-piller efter 10 år. Hade mens varannan vecka i 1 månad och sen var jag preggo på direkten ÄL kan ske närsomhelst efter ppillerstopp, kroppen blir lite knäpp då
  • Villbligravidnu
    Louise87 skrev 2015-08-02 12:27:32 följande:

Hej! Någon som har haft ilande känsla i äggstockarna efter ägglossning? Hade det några dagar, men har nu övergått till svag molvärk. (Om jag inte bara inbillar mig ;) ) har BIM 8/8!

Jag hade det båda mina graviditeter
  • Villbligravidnu
    Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 17:50:54 följande:

Hehe ganska svårt att ersätta min arbetsuppgift med vikarier då man måste ha en viss inriktning och kunna firman och så MEN tror mina kollegor definitivt kan dela upp min arbetsbörda sig emellan vi är rätt många nu. Det värsta är att tar det sig nu försvinner jag precis när högtrycket sätter igång (är revisor), men jag resonerade att det är för svårt att planera för att orka vänta med att ta it spiralen tills ev avkomma skulle födas vid lämpligare tillfälle...

Men ja :) det är ju en relativt kort period man är borta, i vårat fall är tanken att pappan ska ta över efter 6-8 månader beroende på hur det är med amning och så och vara hemma större delen av tiden. Kanske jag tar några till månader under en lugn period på jobbet

Jag är konsult och jobbar också med sånt som inte går att ersätta lite snabbt och lätt med vikarier,, men det är ändå inga sura miner varken när jag blev sjukskriven eller när jag blev mammaledig. Dom fick sätta in en ny konsult och lära upp under 6 månader. Man inser inte hur utbytbara man faktiskt är förrän man går hem. Självklart förlorade företaget arbetskapacitet på att jag gick hem, men det löste sig i alla projekt ändå få inte dåligt samvete, det löser sig och det är arbetsgivaren som ska lösa dina arbetsuppgifter, du ska inte behöva tänka på det!
  • Villbligravidnu

Idag är BiM+1 för mig, alltså ÄL+11. Jag har inga som helst tecken på att mensen är på väg. Inga spottings ingenting. Så här lång lutealfas har jag inte haft på superduperlänge. Jag känner svag svag molvärk men det känns i te som jag ska ha mens och det känns inte som jag är preggo. Tempen dippade lite imorse verkar det som så jag får nog ställa in mig på mens. Jag vågade inte testa imorse... Får se vad tempen visar imorgon, vill inte testa så länge tempen är låg.

• Villbligravidnu

Tjoohoo! Här kom det äntligen två streck på stickan! Även om det är svagt så känner jag mig rätt säker på att det inte är spök. Strecket är rosa och idag är det ju ÄL+12 BIM+2 så strecket ska ju vara svagt. Jag tog först ett ägglossningstest som visade positivt så då vågade jag testa med ett gravtest (se bild).

Jag vill nog prova med CB digital också, men är det för tidigt att testa med imorgon? Jag fick positivt med CB digital på ÄL+12 med första barnet, men jag vill ju inte riskera ett negativt test och sen vänta på att göra ett nytt. Det är alldeles för nervöst haha!!

• Villbligravidnu
    Anonym (Carro) skrev 2015-08-05 10:19:59 följande:

Trolig BIM idag, testade med CB imorse, visade GRAVID!!

BF 10-12 april enl olika uträkningar.

Grattis!!! :D
  • Villbligravidnu

Jag har varit väldigt nyfiken på hur tempkurvor ser ut mellan ÄL och BIM så jag tänkte dela med mig av min. Den har varit lite koko och hoppat väldigt lågt emellanåt, men imorse fortsatte den att stiga och imorse var jag inte täppt i näsan som jag var igår om tempen inte hade ökat idag hade jag inte testa med gravtest, men idag sa t.o.m NC att jag skulle ta ett gravtest

• Villbligravidnu
    Anonym (Fia) skrev 2015-08-05 10:52:43 följande:

Grattis till alla er som plussat! Hoppar in här och ställer en fråga till just er ;)

Har ni haft några tidiga symptom innan ni vågade testa? Samt hur vanligt är det att få en "nidblödning"? Jag hade det med mitt första (och enda) barn. Så nu förväntar jag mig automatiskt samma sak igen. Jag har bim på måndag eller tisdag. Detta är fjärde försöket.

Jag hade faktiskt inga känningar eller symptom alls. Jag tyckte inte alls att det kändes som jag var gravid. Jag kände mig mer gravid förra månaden! Mina andra två graviditeter så har jag känt när ägget har blivit befruktat och jag har haft molvärk från start. Denna graviditeten kände jag ingenting, förutom svag molvärk som började för cirka 3 dagar sen. Anledningen till att jag tog ett gravtest var för att mensen är sen (har kort lutealfas) och jag har fortsatt hög temp. Känns häftigt att graviditeter kan kännas så olika!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti