Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 17:50:54 följande:
Hehe ganska svårt att ersätta min arbetsuppgift med vikarier då man måste ha en viss inriktning och kunna firman och så MEN tror mina kollegor definitivt kan dela upp min arbetsbörda sig emellan vi är rätt många nu. Det värsta är att tar det sig nu försvinner jag precis när högtrycket sätter igång (är revisor), men jag resonerade att det är för svårt att planera för att orka vänta med att ta it spiralen tills ev avkomma skulle födas vid lämpligare tillfälle...
Men ja :) det är ju en relativt kort period man är borta, i vårat fall är tanken att pappan ska ta över efter 6-8 månader beroende på hur det är med amning och så och vara hemma större delen av tiden. Kanske jag tar några till månader under en lugn period på jobbet
Jag är konsult och jobbar också med sånt som inte går att ersätta lite snabbt och lätt med vikarier,, men det är ändå inga sura miner varken när jag blev sjukskriven eller när jag blev mammaledig. Dom fick sätta in en ny konsult och lära upp under 6 månader. Man inser inte hur utbytbara man faktiskt är förrän man går hem. Självklart förlorade företaget arbetskapacitet på att jag gick hem, men det löste sig i alla projekt ändå
få inte dåligt samvete, det löser sig och det är arbetsgivaren som ska lösa dina arbetsuppgifter, du ska inte behöva tänka på det!