• Malin 845

Vi med BIM i augusti

Mensens första dag idag, då jag har en väldigt hoppig cykel: när ska man då räkna ut när nästa bim och äl är? Jag har haft 28 dagars cykel som en klocka innan, men nu sist var den 64 dagar.
    Någon som kan hjälpa mig med detta? Ska man beräkna att cykeln blir "normal" eller lång? När ska man börja med äl tester? Förvirrad :S

• Malin 845
    sommarblomma1 skrev 2015-07-25 16:18:47 följande:
    Du kan nog inte direkt räkna ut något datum som det är nu utan får helt enkelt gå lite på kroppen. Men börja testa från dag 12 iaf så bör du inte missa om cykeln blir 28 dagar igen. Men du använde NC med eller hur var det?
    Ja lite på hur det känns i kroppen med då, men tempen o så. Dag 12 räknat från idag? Hoppas den blir det, men kroppen gör lite som den själv vill.. Ja jag använder NC och jag hade förhöjd temp i morse, 36,7. NC visade då att äl kan vara i början av nästa vecka. Men då jag fått mensen så är det ju orsaken till tempen. Har blivit dåligt med tempandet senaste 1,5 veckan då jag varit bortrest, samt inte sovit..
  • Malin 845

Min mens är lite annorlunda än vanligt. Har mer ont, blöder mer o nyss kom det ut en klump på ca 10 cm lång och 3 cm bred. Kan det vara ett tidigt missfall jag fått? :(

• Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-27 12:37:06 följande:
    Oj, men vännen då!
    Det låter ju onekligen så. smile4.gif
    Vill du veta säkert kan du ju ta ett gravtest. Lär visa positivt ifall det är så.
    Jag vet faktiskt inte om jag vill ta ett test o kolla. Bättre att vara ovetande :(. Har haft småklumpar under mensen innan, men inte en så stor lång klump :(.
  • Malin 845
    sommarblomma1 skrev 2015-07-27 13:22:32 följande:
    Behöver ju inte vara missfall utan kan ju vara så att det blir så mycket och så stora då det gått lång tid sen senaste mensen.
    Ja det är mycket möjligt, att det "blöder extra" nu. Jag ser det istället som en riklig mens, så slipper man oroa sig :)
  • Malin 845
    vår sommar skrev 2015-07-27 16:16:29 följande:
    Kan ju va bra att göra ett test ifall det är mf så kanske det ska kollas upp så det inte är rester kvar.
    Jag jobbar inatt, kan jag ta test när jag kommit hem på morgonen? Känner mig omotiverad till jobb med denna smärta dock :(
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-27 16:36:24 följande:
    Jag hade nog inte heller velat veta på ett sätt, men tänk på att om du skulle börja må dåligt kan det vara pga att det isf finns missfallsrester kvar som gett dig en infektion.
    Oftast tar ju dock kroppen bra hand om det hela själv. Nästa äl kan ju också bli lite försenad om hcg finns kvar i kroppen efter.
    Kram på dig!
    Ja jag ska försöka ta ett test när jag kommit hem imorgon bitti, så får vi se. Borde ju visa isf? Jag hoppas att det bara är riklig mens, och inget MF. Kan väl göra kroppen ur balans md cykeln? Kanske är bättre att ta test imorgon bitti..

Kram på dig med vännen! Hur går det för dig?
  • Malin 845
    vår sommar skrev 2015-07-27 17:30:50 följande:
    Styrkekramar till dig.
    Tack! Jobbar på demensboende så hoppas på två lugna nätter utan slag från de gamla.. :/

Hur går det för dig då? Väntar du på äl eller bim?
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-27 18:01:33 följande:
    Det kan det ju göra, men samtidigt är man oftast mer mottaglig för en ny graviditet efter ett MF, då kroppen är inställd på det. smile1.gif
    Håller tummarna att smärtan minskar snart, oavsett vad testet visar!

För mig går det helt okej. Äl +6 idag och de klassiska progesteronsymptomen molvärk och illamående. Bim redan på onsdag med tanke på min korta lutealfas.
    Ja då vet man ju inte vad man hoppas på.. Men smärtan hoppas jag blir bättre under natten så det inte påverkar jobbet :/. Tack vännen!

Men iallafall så får vi hoppas på ett plus för dig! Även fast jag gillar att ha ditt stöd här i tråden ;). Men vad beror den korta lutealfasen på då? Hoppas på ett fint plus för dig! :D kram
  • Malin 845
    vår sommar skrev 2015-07-27 18:26:46 följande:
    Oj ja det får vi verkligen hoppas att det blir lugna nätter med snälla tanter och farbröder. Jag har bim om en vecka så det är bara denna eviga väntan.
    Ja de är snälla när de vill vara snälla :P

Hoppas på ett plus för dig :) lycka till!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti