• Malin 845

Vi med BIM i augusti

Symetrical skrev 2015-07-27 19:28:42 följande:
    Så gullig du är! <3

Ja, du. Den som det visste?!? Bara blivit så efter grav, amning och minipiller. Kör med progesteronkräm nu för att förhoppningsvis lyckas förlänga den lite. smile1.gif
    Hihi du med söta du! <3

Aha ja det kan nog påverka en del, och kanske ditt tidiga MF för ett tag sen?

Förstår fortfarande inte hur jag ska räkna ut nästa bim.. Borde vara omkring 22/8 med äl omkring den 8/8 om jag har en cykel på 28 dagar. Men som sagt, hur vet jag?! Om jag testar positivt på äl tester så är bim 14 dagar efter? :S förvirrande :S
  • Malin 845
    vår sommar skrev 2015-07-27 20:17:54 följande:
    Jag brukar räkna min bim 14 dagar efter äl. Så funkar min kropp, men det är en intressant fråga. Hur är det för er andra?
    Ja det brukar vara så för mig med, men kanske är olika?
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-27 20:58:40 följande:
    Detta är första äl efter mitt tidiga MF i slutet av maj, så det kan jag knappast klandra för den korta lutealfasen som jag haft sen december nu. :-/

Om jag vore du hade jag haft noga koll på äl-symptom och så börjat testa på typ dag 14 om du nu inte märkt av några känningar innan dess. Är testet då helt blankt hade jag testat typ varannan dag tills det började stegras och då kört varje.
    Vanligast är lutealfas på 12-16 dagar, så det kan du säkert räkna med tills motsatsen bevisas. smile1.gif
    Stackare :( stora styrkekramar!

Ja jag får nog beställa hem fler test då! Okej men ska jag då "tillfälligt" räkna med att nästa bim blir 22/8 o ändra om äl flyttar på sig? :). Då är ju äl ca 8/8 :). eller ska man skriva obestämd bim på listan här i tråden? :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-28 06:26:49 följande:
    Jag hade nog personligen satt obestämd bim, så att det inte blir någon sorts stressfaktor om nu inte äl dyker upp när den förväntas. smile1.gif
    Har du tagit något gravtest än förresten?
    Ja men det blir kanske bäst :). Ska försöka testa från dag 12 så jag inte missar äl :)

Det var negativt! Då var det väl iaf inget MF jag fått utan vanlig mens? :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-29 09:33:03 följande:

Äl +8 då (= galet tidig bim)
    Ingen mens eller spottings än och fortfarande stabilt hög temp.
    Eventuellt ett spökstreck på testet imorse och det är det test jag tagit där jag sett tydligast skugga med blotta ögat. (Vägrar försöka trixa fram ett streck numera efter alla framredigerade plus tidigare!)
    Får se hur detta artar sig! :-P phpUJgPJP93953.jpg

Åh det ser ju lovande ut! :D hoppas innerligt på ett starkare plus för dig! :). När ska du testa nästa gång?
    Kram!
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-29 16:00:14 följande:
    Nyss köpt med mig tester från lloyds apotek som är extra känsliga. Blir säkerligen till att ta ett sådant imorgon bitti. smile1.gif
    Lycka till och keep me updated ;)
  • Malin 845

Angdev, skulle du kunna lägga till mig i listan för obestämt bim? :). Den är förmodligen 22/8 om jag då har 28 dagars cykel. Men det vet jag ju inte.. Men ska försöka ta reda på när äl är så jag kan ge ett rätt bim datum :)

• Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-30 05:26:34 följande:

Jag kan varmt rekommendera Lloyd för alla era otåliga själar där ute! smile2.gifphp1p0bgI25144.jpg

Åhhh stort grattis vännen!! :D woho! :) när är bf? :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-30 11:48:36 följande:
    Tack fina du! smile1.gif
    Bf blir kring 12/4 om plutten vill stanna kvar! smile5.gif
    Håller tummarna för dig! :D och hoppas att vi inte syns i nästa tråd igen! Även fast du och även många andra hjälpt mig mycket med stöd och svar på frågor så hoppas jag att det går vägen för dig denna gång! :D ha det så bra och lycka till! :D kram! <3
  • Malin 845

Vilka äl tester rekommenderar ni? Har testlagrets men funderar på att skaffa andra. Finns clearblue med och utan hormonindikator, stickor från olika företag och teststavar. Vilka är bäst? Och är det värt att lägga extra pengar på de med hormonindikator? Ska börja testa nästa vecka så ska beställa hem tester :)

Svar på tråden Vi med BIM i augusti