• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Pluttan

Men åh :( Mensvärk som kommer nu :( :( En vecka kvar till bim . Kan väl inte vara bra??

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Pluttan
    9camilla9 skrev 2015-07-25 21:13:45 följande:

Tänkte fråga om jag får vara med här?:) planerar bebis nr 2 fick första mensen eftee uttag av pstav igår o har bim 21 augusti:)

Välkommen :)
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • H1ssa
    Pluttan skrev 2015-07-26 11:07:11 följande:

Men åh :( Mensvärk som kommer nu :( :( En vecka kvar till bim . Kan väl inte vara bra??

Jag hade precis likadant när jag plussade förra månaden. Brukar känna mensvärk 4-5 dagar innan jag får mens i vanliga fall så jag var övertygad om att det var kört och testade inte ens veckan innan bim. Mensen uteblev och jag plussade på bim +1 då jag insåg att mensen var sen. Givetvis kan det vara mens på g, men jag skulle inte utesluta att jag var gravid förrän mensen kommer :) lycka till!
  • Fian88

Tror min äl var i fredags faktiskt och inte i onsdags. Skrev häromdagen att jag inte hade några känningar men fick det i fredags. Svullen och öm över livmodern, smärta på vänster sida då och då samt ont vid sex. Så hoppas verkligen att cykeln blir längre denna månaden, en lutealfas på 8 dagar vill man ju inte ha..

• Symetrical
    Fian88 skrev 2015-07-26 12:40:18 följande:

Tror min äl var i fredags faktiskt och inte i onsdags. Skrev häromdagen att jag inte hade några känningar men fick det i fredags. Svullen och öm över livmodern, smärta på vänster sida då och då samt ont vid sex. Så hoppas verkligen att cykeln blir längre denna månaden, en lutealfas på 8 dagar vill man ju inte ha..

Precis samma här. Äl i tisdags och bim redan på onsdag, tack vare alldeles för kort lutealfas. Aja, får se om pregesteronkrämen gör susen nu.
    Fördelen är ju att man inte behöver vänta så länge för att få reda på om det tagit sig eller inte!
  • Anonym (Bim 3 augusti)

Hej! går det bra om jag hoppar in här?

Jag har Bim 3 augusti alltså om 8 dagar gjorde ett grav test idag bara för skojs skull  såg ett väldigt svagt streck vilket jag tror att jag bara inbillar mig, gjorde även ett äl test som ser positivt ut själv är jag värdigt fundersam kan man ha äl 8 dagar innan mens? 

• miamarina84

Bisolvon är Slem förtunnande och bidrottninggele ska göra det kladdiga där nere eller? Fungerar de tvärt i mot varandra?

• Fian88
    Symetrical skrev 2015-07-26 12:56:01 följande:
    Precis samma här. Äl i tisdags och bim redan på onsdag, tack vare alldeles för kort lutealfas. Aja, får se om pregesteronkrämen gör susen nu. smile1.gif
    Fördelen är ju att man inte behöver vänta så länge för att få reda på om det tagit sig eller inte! smile5.gif
    Grejen med en för kort lutealfas är ju att ett befruktat ägg riskerar att sköljas ut av mensen eftersom det inte hinner fästa! Tar ju normalt sätt 5-10 dagar för ägget att fästa. Hade hellre haft en bekräftad fas på 14-16 dagar än att den kanske bara är på 8 . Men hoppas på att min cykel blir 24-26 dagar den här månaden och inte 21 som förra. Håller tummarna att krämen gjort susen för dig
  • vår sommar
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-26 13:02:57 följande:

Hej! går det bra om jag hoppar in här?

Jag har Bim 3 augusti alltså om 8 dagar gjorde ett grav test idag bara för skojs skull  såg ett väldigt svagt streck vilket jag tror att jag bara inbillar mig, gjorde även ett äl test som ser positivt ut själv är jag värdigt fundersam kan man ha äl 8 dagar innan mens? 

Hej och välkommen.

Oj va spännande. Kan du inte lägga upp bild så kan vi analysera ihop Hihi
Svar på tråden Vi med BIM i augusti