Vi med BIM i augusti
Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.
Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.
BIM 24 augusti, jag har alltid drömt om ett majbarn.. långt innan jag träffade min sambo och började prata barn. Nu blir det vårt fjärde försök, hoppas så innerligt att vi får ett plus i augusti..:)
Hej Hej!
Hoppas att ni alla mår bra! Jag tänkte testa att köra med cb digitala ältest då jag inte blir klok på de andra stickorna. Är det någon mer än jag i denna grupp som testar/ska testa dem också?
Jag har nu efter 4 månader börjat förstå att jag har en lång lutealfas (tror jag). Min cykel varierar från 28-32 dagar. Har varit olika längd under alla 4 månader.
När vi började försöka i april hade jag 28 sedan,30, 31 och 32.
Finns det någon logik på ett hörn borde det kanske börja om igen med en cykel på 28 dagar.. ska bli extra spännande denna månad.
Hoppas så in i bomben på att det tar sig denna gång! Heja, heja oss!!
Jag brukar använda testlagrets stickor fram tills dom börjar bli starka o sedan använda cb digitala som visar fast smiley för att bekräfta äl. Enklast så o blir billigare då clearblues test är så dyra...
Jag får alltid efter och inte innan och det brukar bara vara i ngn dag. Näe flytningarna är väldigt sparsamma nu och inte alls som innan den förväntade ÄL.
Men åh, känns som att kanske kroppen hoppade över ägglossningen denna månad.
Hej Hej!
Hoppas att ni alla mår bra! Jag tänkte testa att köra med cb digitala ältest då jag inte blir klok på de andra stickorna. Är det någon mer än jag i denna grupp som testar/ska testa dem också?
Jag har nu efter 4 månader börjat förstå att jag har en lång lutealfas (tror jag). Min cykel varierar från 28-32 dagar. Har varit olika längd under alla 4 månader.
När vi började försöka i april hade jag 28 sedan,30, 31 och 32.
Finns det någon logik på ett hörn borde det kanske börja om igen med en cykel på 28 dagar.. ska bli extra spännande denna månad.
Hoppas så in i bomben på att det tar sig denna gång! Heja, heja oss!!
Vad använder ni för slags termometer ni som tempar? Har prövat men dels har mina två ( öron och mun) inte mer än en decimal och är opålitliga då de visar totalt olika. Var köper ni era, vilken sort och ca-pris?
BeccaBus skrev 2015-07-23 19:47:09 följande:
Jag har bim 10 aug, så spännande! Första omgången för oss med andra barnet!
Spännande . Hur gammalt är ert första?
Verkligen! Vår dotter är 8 så det blir en sladdis.. Jag fick en längtan helt plötsligt efter fler barn haha
tog ett ägglossningstest idag. vet inte varför egentligen då jag vet att ägglossningen är imorgon. vi har sexat varje dag sen mensen försvann förra helgen. sambon har tydligen inte förstått att det är bra att ligga innan äl då spermierna kan leva upp till 4 dagar i kroppen så han förstod inte alls varför jag varit så på de senaste dagarna :p rätt intressant hur ovetandes de flesta killarna är på kroppen och dess funktion :)
håller tummarna för många + nu för oss alla
Min sambo är nog lika ovetandes han. Han var inte ens med på att man har typ 4 dagar på sig, man kan bli gravid så fort mensen försvinner enligt honom:-P. Om det ändå vore så väl!
tog ett ägglossningstest idag. vet inte varför egentligen då jag vet att ägglossningen är imorgon. vi har sexat varje dag sen mensen försvann förra helgen. sambon har tydligen inte förstått att det är bra att ligga innan äl då spermierna kan leva upp till 4 dagar i kroppen så han förstod inte alls varför jag varit så på de senaste dagarna :p rätt intressant hur ovetandes de flesta killarna är på kroppen och dess funktion :)
håller tummarna för många + nu för oss alla