• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Symetrical
    Yennie88 skrev 2015-07-21 20:09:57 följande:

Min ÄL är inte lika tydlig denna månad... Eller så blir den senare än beräknat, hoppas inte det eftersom sambon åker på turné på torsdag.

Kör du med äl-test, eller?
  • emzerus
    Symetrical skrev 2015-07-21 19:48:54 följande:
    Då är vi väldigt synkade! Jag hade äl idag, nämligen.
    Hoppas att det går vägen för dig nu!
    Vi får hålla tummarna för att det är vår månad nu :) Har du också bim i början av augusti?

• Anonym (Nymis)

Jag har inte vågat mig på ÄL-stickor ännu.
    Jag bör ha äl runt idag och känner någon slags mensvärk ikväll, men jag har inbillat mig så många olika saker och övertolkat kroppen nu under kampen att bli gravid, så jag vågar knappt lyssna på kroppen längre.

Vi "myser" ca varannan dag och hoppas det ska gå vägen!

• Yennie88
    Symetrical skrev 2015-07-21 20:13:11 följande:

Kör du med äl-test, eller?

Nej, inga tester. Brukar känna av tydligt ändå, men det verkar inte bli lika tydligt denna månad.
  • My102
    Symetrical skrev 2015-07-21 19:56:08 följande:

Sådär får jag jämt på äl-stickor! Som den här cykeln till exempel fick jag relativt starkt utslag i början på veckan, sedan svagare torsdag-lördag, för att sen pang boom bli mycket starkare i söndags och sen positivt igår.

Den äkta lh-stegringen sker oftast inte förrän precis dagarna innan ägget släpper.

Tycker att den här bilden är väldigt informativ.

Tack! Fick hoppet åter :)
  • vår sommar
    Nirvie skrev 2015-07-21 13:31:15 följande:

Jag brukar bara känna av äl lite grann i vanliga fall men en gång för några år sedan fick jag fruktansvärt ont. Kunde inte gå rakt utan vek mig dubbelt. Sökte akut och blev inlagd ett dygn för kontroll (visste ej vad det var) och smärtlindring. Sedan avtog det. Fick då veta att jag hade haft äl och att äggblåsan ibland kan vara så stor innan den brister att det blir en vätskeansamling i bukhinnan. Bukhinnan är full av nerver och således väldigt känslig. Var alltså helt ofarligt, men fruktansvärt smärtsamt.

Tack för att du delade med dej, känns bra att det låter som en kraftig äl. Kanske förbättrar mina chanser hehe. Idag gör det inte alls ont så hoppas jag får ett pluss nu. När har du bim?
  • vår sommar
    Anonym (Nymis) skrev 2015-07-21 20:38:32 följande:

Jag har inte vågat mig på ÄL-stickor ännu.

Jag bör ha äl runt idag och känner någon slags mensvärk ikväll, men jag har inbillat mig så många olika saker och övertolkat kroppen nu under kampen att bli gravid, så jag vågar knappt lyssna på kroppen längre.

Vi "myser" ca varannan dag och hoppas det ska gå vägen!

Vi myser oxå varannan dag och hoppas det ska duga. Har försökt varje dag kring äl de andra månaderna men både jag och sambon tycket det blir för mycket och tröttnar typ. Varannan känns bra för oss. Hoppas på många pluss nu
  • Symetrical
    emzerus skrev 2015-07-21 20:24:50 följande:
    Vi får hålla tummarna för att det är vår månad nu :) Har du också bim i början av augusti?

Jag har senaste halvåret (efter grav, amning och minipillerstopp) bara haft 8 dagars lutealfas, så räknar bim som 29/7. Alla dagar utöver det som förblir mensfria ser jag som ett gott tecken.
  • Jenka81

Shit! Inser just att äl kanske inträffar när vi är bortresta och trångbodda med tre barn + en familj till i några dagar. Om äl är på dag 13-15 så är loppet kört redan innan det startat! Förra gången var den på dag 18 och då är vi hemma igen, så håll tummarna för att vi lyckas pricka rätt dag(ar) ändå. OM vu skulle lyckas nu så skulle det bli exakt samma åldersskillnad som på storbarnen. :)

• Angdev

Dagens dilemma som jag behöver hjälp med.
    Jag började för drygt en vecka sedan med Apiforce (bidrottninggele) och har hört att den kan förkorta cykeln. Jag har normalt 27-33 dagar. Om jag nu skulle förkorta en 27 dagars cykel, när ska jag börja ÄL-testa? Jag har för tillfället 7 Äl-test hemma sedan innan, behöver jag beställa fler tro?

Svar på tråden Vi med BIM i augusti