• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • babytjejen

Här blir det att väcka sambon för ett sista mys på denna älperiod :) sen kommer den låååånga väntan på bim, tiden går ju så långsamt då!

• Tablettask

Nu har vi haft sex varje dag sedan i tisdags, ägglossning enligt app och clearblue-test var igår. Så nu är det bara att hålla tummarna att det fastnade något. Lycka till ni andra!

• Flerattälska

Äntligen kom mensen :) Jag har slutat med p-piller för en månad sedan och har inte fått utslag på äl testen så jag var osäker på hur lång tid det skulle ta för kroppen att komma igång igen men nu verkar den vara igång igen.

Beräknad bim 17/8 så nu håller jag tummarna för att en liten kommer till.våren 2016.

Jag orkar inte med fler missfall så nästa graviditet måste bara hålla hela vägen *håller alla tummar och tår*

• Kvinna84a

Enligt app hade jag Äl i söndags. Men hade ont igår så blir lite osäker. Sex fredag, söndag och måndag. Så vi har gjort vårt försök denna månad ;P Nu är det bara att vänta och hoppas!

• livias

Denna månaden hade jag tydliga äl känningar här i dagarna. Var skönt att känna då jag inte kände något alls förra månaden. Kör fortfarande inga äl tester utan kör varannan dag, minst:) Hoppas på tredje gången gillt nu. Tror äl var lite tidigare dock än beräknat men håller fast bim på den 6 Aug. . Lång väntan nu! Men spännande också:))

• vår sommar

Det gjorde så himla ont igår så det blev inget ligga igår. Hade sex i söndags och planerat ikväll. Possitivt äl test igår negativt idag. Tror ni att det är kört för att vi inte fick till det igår?

• Nirvie
    vår sommar skrev 2015-07-20 18:50:50 följande:

Jag har sån jävla äl smärtor. Har aldrig haft det förut. Kan knappt sitta på en stol. Är det nån som haft det förut. Är ju inte ett dugg sex sugen när det gör så ont så jag måste ligga i fosterställning.

Jag brukar bara känna av äl lite grann i vanliga fall men en gång för några år sedan fick jag fruktansvärt ont. Kunde inte gå rakt utan vek mig dubbelt. Sökte akut och blev inlagd ett dygn för kontroll (visste ej vad det var) och smärtlindring. Sedan avtog det. Fick då veta att jag hade haft äl och att äggblåsan ibland kan vara så stor innan den brister att det blir en vätskeansamling i bukhinnan. Bukhinnan är full av nerver och således väldigt känslig. Var alltså helt ofarligt, men fruktansvärt smärtsamt.
  • Nirvie
    vår sommar skrev 2015-07-21 11:35:35 följande:

Det gjorde så himla ont igår så det blev inget ligga igår. Hade sex i söndags och planerat ikväll. Possitivt äl test igår negativt idag. Tror ni att det är kört för att vi inte fick till det igår?

Positivt äl test innebär äl inom 24-48 timmar och ägget lever desutom i 12-24 timmar. Så jag skulle försökt med sex idag också. Dessutom kan spermier, om miljön i livmodern/äggledarna är gynnsam och spermierna pigga, överleva upp till 5 dagar (i enstaka fall 7) så kört är det absolut inte för er
  • Nirvie

Har för mig att min Naturalcycles-app meddelade mig för några dagar sedan att 95% av alla graviditeter blir till på äl dagen samt de två dagarna innan äl

• Nirvie

Har för mig att min Naturalcycles-app meddelade mig för några dagar sedan att 95% av alla graviditeter blir till på äl dagen samt de två dagarna innan äl

Svar på tråden Vi med BIM i augusti