• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Anonym (Nymis)
    vår sommar skrev 2015-07-20 11:48:14 följande:

Hej. Va med i juli gruppen men inget pluss då heller. Det här blir vårat 4:e försök. Har fått positivt äl idag så min bim blir 3:e eller 4:e augusti. Vet inte om jag hoppas jätte mycket att att ska ta sig den här månaden för tar det sig nu så kommer det va ruggigt nära sonens födelsedag. Men självklart hoppas vi på pluss ändå. Hehe. När jag blir gravid så blir det vår 4:e graviditet har ett missfall ett utomkveds och en lyckad graviditet i ryggsäcken.

Då är vi en till som var med i Juligruppen :)
    Tänk positivt: När de är lite större kommer det vara skönt att kunna slå ihop födelsedagarna, det är ju praktiskt också :)

Hur gammal är din son idag?
    Min är snart 2.
  • Tiger grr
    Maalon skrev 2015-07-20 13:41:40 följande:

phpTPQPN816248.jpg

Om jag skulle ha normal cykel så skulle äl vara nu på torsdag, men med min cykel menar kalendern att äl är runt 13e. Tog ett ältest idag bara för att kolla läget och fick utslag. Däremot kan jag inte avgöra om det är utslag såpass starkt att äl r på gång eller om det är "standardutslag" som man får genom hela cykeln. Nån som har en åsikt som kan göra mig lite klokare?

För mig är det där standardutslag. Kan tom få lite starkare teststreck.

Det är inte positivt. Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
  • Missii

Hej på er!

Jag har BIM den 14 augusti! Hoppas på bättre lycka andra försöket :) blev sååå besviken när mensen kom igår, gick och la mig med tårar i ögonen då jag nästan va säker på att jag var gravid, men icke :(

• Tiger grr
    La till ngra jag såg som inte fanns med. Glad

{#emotions_dlg.flower}
    BIM {#emotions_dlg.flower}                                   

1/8
    Anonym (Plus i augusti?), 5:e försöket
    Kvinna84a, 8:e försöket
    2/8
    Fsake, 3:e försöket, 3:e barnet
    Villbligravidnu, 5:e försöket, 2:a barnet
    Tablettask, 3:e försöket
    Fian88, 13:e försöket, 2:a barnet

3/8
    Interiorista
    Pluttan, 3:e försöket
    FamMorrhår, 2:a barnet
    Anonym (Vippan), 1:a försöket, 2:a barnet
    Tedrickarn
    vår sommar
    babytjejen

4/8
    Nirvie, 4:e försöket
    5/8
    Tiger grr, 1:a försöket, 4:e barnet
    6/8
    MamsenTramsen, 2:a försöket, 2:a barnet
    livias, 3:e försöket, 1:a barnet
    Yennie88, 3:e försöket, 1:a barnet
    Jonnis
    7/8
    My 102
    Elyssa81
    Anonym (Snel) 1:a barnet
    8/8
    9/8
    Annan87, 3:e försöket, 1:a barnet
    Kaffe Tös, 1:a barnet
    10/8
    Fronten, 4:e försöket, 3:e barnet
    Mamma 80, 3:e barnet
    11/8
    Natt91, 2:a försöket
    Spring16
    Angdev, 9:e försöket, 2:a barnet
    12/8
    Mjön, 2:a försöket, 1:a barnet
    Jenka81, 4:e barnet
    13/8
    Mammabertil, 4:e försöket, 4:e barnet
    14/8
    Missii, 2:a försöket
    15/8
    Boel
    Anonym (Nymis), 2:a barnet
    Lilla My o co, 2:a försöket
    Millemupp, 3:e försöket, 2:a barnet
    16/8
    QueenS, 2:a försöket
    Kolan91

17/8
    Marol
    18/8
    19/8
    m2b
    20/8
    21/8
    22/8
    23/8
    björnbär, 3:e försöket
    24/8
    25/8
    26/8
    Emilix, 1:a försöket, 1:a barnet
    27/8
    Maalon
    SessanSessan, 3:e barnet
    28/8
    29/8
    30/8

Väntar på BIM-datum
    H1ssa
    Sommarblomma1 3:e försöket, 3:e barnet

Plus Gravida Plus

• vår sommar
    Anonym (Nymis) skrev 2015-07-20 14:44:09 följande:

Då är vi en till som var med i Juligruppen :)

Tänk positivt: När de är lite större kommer det vara skönt att kunna slå ihop födelsedagarna, det är ju praktiskt också :)

Hur gammal är din son idag?

Min är snart 2.

Ja jo det är ju sant. jag har en son som är 15 månader. Vi vill helst ha 2 år mellan barnen då både jag och sambon är sladdisar så både han och jag saknade ett jämnåriga syskon när vi va små. Sen vill jag gärna ha tre barn så önskar barnen tätt. Men det här med att planera är inte på vår sida. Det tog nästan 2 år att få sonen. :-S
  • Maalon
    Tiger grr skrev 2015-07-20 15:33:57 följande:

För mig är det där standardutslag. Kan tom få lite starkare teststreck.

Det är inte positivt. Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

Ja asså så mycket vet jag också. Frågan var ju om det är standard eller om det är början till stegring, inte om det är positivt. Jag har bara en månads erfarenhet av ältester så vet inte mycket mer än det som står på paketet. Vad som är positivt utslag kunde jag läsa mig till själv pga är läskunnig
  • Thotis90

Jag fick min första mens idag, 5.5 vecka efter att jag slutade med mina minpiller. Så snart mensen har försvunnit påbörjar vi första riktiga försöket BIM är runt 19/8.

Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Angdev
    Maalon skrev 2015-07-20 16:23:40 följande:
    Ja asså så mycket vet jag också. Frågan var ju om det är standard eller om det är början till stegring, inte om det är positivt. Jag har bara en månads erfarenhet av ältester så vet inte mycket mer än det som står på paketet. Vad som är positivt utslag kunde jag läsa mig till själv pga är läskunnig
    Är det första testet? Vänta i sådana fall och jämför med morgondagens. Lättare då att se om det är någon stegring. Jag brukar spara alla ÄL-test under perioden för att inte missa ev stegring.
  • My102
    Maalon skrev 2015-07-20 13:41:40 följande:

Om jag skulle ha normal cykel så skulle äl vara nu på torsdag, men med min cykel menar kalendern att äl är runt 13e. Tog ett ältest idag bara för att kolla läget och fick utslag. Däremot kan jag inte avgöra om det är utslag såpass starkt att äl r på gång eller om det är "standardutslag" som man får genom hela cykeln. Nån som har en åsikt som kan göra mig lite klokare?

Jag tog ett ÄL test igår, i princip obefintligt streck. Jag räknar det som de i alla fall. Idag däremot så såg mitt streck ut som ditt :) enligt P-tracker appen så ska jag ha ägglossning nu på fredag. Men det känns som att den kan komma lite tidigare med tanke på stegringen från igår. Körde även CB digital ÄL test å där blev det ingen stegring så jag fick en glad gubbe. Beräknad BIM 7 augusti. När har du beräknad BIM? Låter som vi ligger lika :). Så med andra ord så är strecket olika från dag till dag. Jag tolkar de där strecket, precis som jag för med mitt att ÄL är nära!
  • Maalon
    Angdev skrev 2015-07-20 16:55:00 följande:

Är det första testet? Vänta i sådana fall och jämför med morgondagens. Lättare då att se om det är någon stegring. Jag brukar spara alla ÄL-test under perioden för att inte missa ev stegring.

Jepp, sen jag slutade med piller förra året har jag gått ner en tredjedel av min vikt och mensen har blivit oregelbunden och min cykel lång. Den har legat runt 50 dagar, så utifrån det är äl inte beräknad förrän 13/8. Men om min cykel skulle vara tillbaka på "normal" nu så skulle äl va nu på torsdag och därför testade jag idag bara för att se om det gjorde nåt vidare utslag. Och det här blev starkare ön vad jag vill tro var standard förra månaden, så därför jag tänkte höra om någon här kunde ge mig lite mer klarhet om hur det ser ut när det börjar stegra. Ska ta veckan ut nu och se om det blir skillnad.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti