• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Nirvie

På tal om äl så var min antagligen den 16:e,dvs några dagar för tidigt tyvärr. Sexade 13:e och 17:e med resultat men däremellan gick det inge bra pga att killen åt värkmedicin som gjorde det omöjligt med utlösning Inga höga förväntningar denna månad således med BIM kan i alla fall ändras till den 30 /7. Stannar kvar i augusti-tråden då nytt BIM sedan ändå blir någon gång i slutet av augusti.

• Interiorista

Jag fick positivt äl-test idag kl 12. Betyder det att jag har äl idag eller imorgon?

• Jenka81
    Interiorista skrev 2015-07-21 16:16:58 följande:

Jag fick positivt äl-test idag kl 12. Betyder det att jag har äl idag eller imorgon?

Positivt äl-test brukar betyda att ägget släpper inom 24-48 timmar.
  • My102

Nu blev jag galen! Tog ett av RFSUs ÄL test igår kring 16:15, visade en stegring ifrån i söndags. Nu tog jag ännu ett i hopp om ett ännu starkare resultat men icke! Blev ju för sjutton svagare idag ju! (Testade tom två stickor ifall det skulle va nåt fel på ett men båda visade samma svaga resultat) Testade även CB ÄL test med en "nolla" ifrån igår och idag. Ska enligt app och tidigare historik med mitt ÄL mående ha ägglossning denna vecka, i slutet på veckan.

Hur kan det vara möjligt att ha ett svagare stegring idag?! Idag tog jag det 17:45, så ungefärlig samma tid och igår hade jag precis kissat, inte idag.

Blir inte klok på det här :(

• mammaA93

Hoppar in här jag med! BIM är den 3/8.
    Jag fick ett tidigt MF i slutet av v.4 i juli men äl kom tillbaka direkt så detta blir tredje försöket!
    Hoppas på "tredje gången gillt" nu :)

• Fian88
    My102 skrev 2015-07-21 18:19:11 följande:

Nu blev jag galen! Tog ett av RFSUs ÄL test igår kring 16:15, visade en stegring ifrån i söndags. Nu tog jag ännu ett i hopp om ett ännu starkare resultat men icke! Blev ju för sjutton svagare idag ju! (Testade tom två stickor ifall det skulle va nåt fel på ett men båda visade samma svaga resultat) Testade även CB ÄL test med en "nolla" ifrån igår och idag. Ska enligt app och tidigare historik med mitt ÄL mående ha ägglossning denna vecka, i slutet på veckan.

Hur kan det vara möjligt att ha ett svagare stegring idag?! Idag tog jag det 17:45, så ungefärlig samma tid och igår hade jag precis kissat, inte idag.

Jag testar inte själv med äl-stickor men har förstått att många föredrar det digitala. Inga streck, färger och styrka att analysera då. Förstår att du blir frustrerad!
  • emzerus

Jag hoppar gärna in i den här tråden också :)

Vart gravid i juni men fick tidigt missfall i v 5 (vårt 2a missfall och försök nr 10). Men detta missfall klarade kroppen av själv åtminstone (behövde skrapas efter förra).

Hade ÄL igår den 20 juli o bim 3 augusti. Hoppas så att det kan gå bra nu! Längtan är enorm!! Hjärta

• Symetrical
    emzerus skrev 2015-07-21 19:44:48 följande:

Jag hoppar gärna in i den här tråden också :)

Vart gravid i juni men fick tidigt missfall i v 5 (vårt 2a missfall och försök nr 10). Men detta missfall klarade kroppen av själv åtminstone (behövde skrapas efter förra).

Hade ÄL igår den 20 juli o bim 3 augusti. Hoppas så att det kan gå bra nu! Längtan är enorm!! Hjärta

Då är vi väldigt synkade! Jag hade äl idag, nämligen.
    Hoppas att det går vägen för dig nu!
  • Symetrical
    My102 skrev 2015-07-21 18:19:11 följande:

Sådär får jag jämt på äl-stickor! Som den här cykeln till exempel fick jag relativt starkt utslag i början på veckan, sedan svagare torsdag-lördag, för att sen pang boom bli mycket starkare i söndags och sen positivt igår.
    Den äkta lh-stegringen sker oftast inte förrän precis dagarna innan ägget släpper.
    Tycker att den här bilden är väldigt informativ.
  • Yennie88

Min ÄL är inte lika tydlig denna månad... Eller så blir den senare än beräknat, hoppas inte det eftersom sambon åker på turné på torsdag.

Svar på tråden Vi med BIM i augusti