• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Tiger grr
    Pluttan skrev 2015-07-18 21:19:39 följande:
    Kan tillägga att detta är försök till 4:e barnet här också. Pojke 15 år, flicka 3 år och flicka 1 år.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
    Så kul! :D
    Vart bor du?
  • Jenka81
    Tiger grr skrev 2015-07-19 15:20:19 följande:
    Så kul! :D
    Vart bor du?
    Ursäkta att jag kapar kommentaren ;) måste bara säga att det blir fjärde här också. :) Har flicka 12, pojke 9 och flicka 2. Bor i södra Stockholm.
  • Angdev
    Elyssa81 skrev 2015-07-19 14:29:28 följande:
    Trist!

Vi får hoppas på många plus denna månad.
    Detta ska bli våran månad! Många fina plus med boendekontrakt fram till april/maj FlörtSkrattande
  • Villbligravidnu
    Tiger grr skrev 2015-07-18 00:27:43 följande:

Ja precis men jag menade mer om det va ngn fler som har så "väldigt länge" innan ägget släpper? :) ibland pågår det ett tag för att sen avta och sen komma igen, hinner då fundera däremellan på om ÄL redan varit, men har som tur är brösten som bekräftar. :))

Hmm.. Undra varför! Jag har ett barn sen innan och jag upplever snarare att jag har välidigt lite ÄL-flytningar som jag märker av utan att kolla efter. När jag var yngre och käkade P-piller så kunde jag ha som tjockt snor som var på väg ut och gick att dra ut med fingrarna. Tydligare ÄL-sekret finns typ inte haha! fast då åt jag ju P-piller. Hur gammal är du förresten? Jag tänkte att eftersom du har 3 barn redan så kanske du ibland får två ägg som lossar, vanligare med tvillinggraviditet efter 30 år och om man fött flera barn
  • Villbligravidnu

Jag är också från Göteborg (såg att nån skrev att den kom från Göteborg)

Hur går det för alla? Närmar det sig ÄL? Jag har ÄL nästa vecka så vi har börjat på det 5:e försöket för oss är det andra barnet (tredje graviditeten). Vi är på semester just nu och har våra vuxenmys på en jättejättestor sittpuff på golvet medan vår son sover i sängen snart ska vi resa vidare och då får vi hitta en ny plats att vuxenmysa

• Fsake
    Fronten skrev (null) följande:
    Skönt att han är hemma denna gång. Då får ni mysa desto mer.

Jobbigt då man bara går och väntar på äl för att sedan hoppas på plus, speciellt om det är om man inte fick till det vid äl. En månad till spillo och än mer väntan. Tack, hoppas vi hinner med så vi har en chans
    Ja tur denna gång att det blir mys precis vid äl.

Beräknad äl må-ti här. Har haft blinkande gubbe i 4 dagar nu på cb digital, hoppas den blir fast ikväll eller imorn bitti. Sen börjar väntan till BIM
  • Kvinna84a
    My102 skrev 2015-07-16 09:24:50 följande:

Jag känner också av ÄL väldigt väl! Menssmärtor, migrän, yrsel, you name it. Första försöket för bebis nr 1 i juli. Testade även med ÄL stickor men ingen framgång! Alla i min familj är väldigt fertil så i mitt knäppa huvud trodde att det var stor chans att lyckas på första försöket, tji fick jag.

Har förstått efter alla trådar här att jag har missuppfattat ÄL stickorna, hade bara ett streck men inte lika starkt som som kontrollstrecket så vi missade ÄL helt å hållet! Med några dagar enbart..surt. Denna månad vet jag bättre däremot men jag har också lärt mig i och med stickorna att jag har missuppfattat min kropp. Tror ju att sexet måste ske innan smärtorna slår till för det är så som ägget lossnar om jag tolka andras erfarenheter rätt? Det är en helt vetenskap det här! Så även om kroppen ger tydliga signaler kan stickor vara till hjälp :) Jag längtar otroligt efter att va gravid å få bebis med min älskade sambo så mitt tålamod att lyssna på kroppen finns inte ????

Hehe det förstår jag, mitt tålamod är inte heller det bästa ;) Jag tycker absolut att man ska testa om man känner att det funkar för en. Jag varierar lite :) Den här månaden provar vi varannan dag med samliv från mensens slut, får se hur den metoden funkar hehe!
  • Millemupp
    Interiorista skrev 2015-07-19 13:34:59 följande:

Enligt app borde jag ha ägglossning idag. Jag har haft ont i äggstockarna varje dag i en vecka, men fortfarande svaga äl-test. Får se nu då hur länge det tar :/ vi har i alla fall sex var och varannan dag, så att vi säkert inte missar äl.

Testet längst ner är från idag. Ingen stegring ännu.

När har du testat? Samma tid varje dag? Rekommenderas att testa nån gång mellan 10-20 på dagen men vissa verkar få bäst resultat på morgonen. Och ibland missar man stegringen ändå! Hade exakt likadant som du förra månaden, och ska därför försöka testa 2 gånger/dag denna gång.
  • Tiger grr
    Villbligravidnu skrev 2015-07-19 17:22:06 följande:
    Hmm.. Undra varför! Jag har ett barn sen innan och jag upplever snarare att jag har välidigt lite ÄL-flytningar som jag märker av utan att kolla efter. När jag var yngre och käkade P-piller så kunde jag ha som tjockt snor som var på väg ut och gick att dra ut med fingrarna. Tydligare ÄL-sekret finns typ inte haha! fast då åt jag ju P-piller. Hur gammal är du förresten? Jag tänkte att eftersom du har 3 barn redan så kanske du ibland får två ägg som lossar, vanligare med tvillinggraviditet efter 30 år och om man fött flera barn smile1.gif
    Ber om ursäkt innan för detaljer...
    O jag kan få väldigt mkt vissa månader, som om det va mannens sats som kommer ut på en gång fast tunnare. XD
    Ja de första två barnen är "ägg två" i samma cykel. Finns ingen annan förklaring då jag blev gravid precis efter mensen tagit slut. Innan min tredje så fick jag så ngn gång under våra försöksmånader. Fick en massa missfall innan henne, sex stycken på ca 13 mån. :(
    Åh tvillinggraviditet skulle jag gärna vilja uppleva och behålla självklart! :D jag är 34
  • Tiger grr
    Villbligravidnu skrev 2015-07-19 17:26:10 följande:

Jag är också från Göteborg (såg att nån skrev att den kom från Göteborg) smile1.gif

Hur går det för alla? Närmar det sig ÄL? Jag har ÄL nästa vecka så vi har börjat på det 5:e försöket smile1.gif för oss är det andra barnet (tredje graviditeten). Vi är på semester just nu och har våra vuxenmys på en jättejättestor sittpuff på golvet medan vår son sover i sängen smile1.gif snart ska vi resa vidare och då får vi hitta en ny plats att vuxenmysa smile1.gif

Jag har ÄL idag tror jag. :) vi har fått till det både igår och i förrgår, men tänkte försöka förföra mannen även ikväll. ;D
Svar på tråden Vi med BIM i augusti