• livias

Vi med BIM i augusti

Hej! Hoppar in här då mensen just kom. Äl 22 juli och bim 6 augusti.

• livias

Glömde lägga till att det är vårt 3e försök och första barnet:)

• livias

Denna månaden hade jag tydliga äl känningar här i dagarna. Var skönt att känna då jag inte kände något alls förra månaden. Kör fortfarande inga äl tester utan kör varannan dag, minst:) Hoppas på tredje gången gillt nu. Tror äl var lite tidigare dock än beräknat men håller fast bim på den 6 Aug. . Lång väntan nu! Men spännande också:))

• livias
    Yennie88 skrev 2015-07-26 17:50:57 följande:

ÄL +3 och redan inbillar jag mig saker... Lite stickande känsla i nedre magen till och från, ägget lär ju inte fastna redan nu...

Haha, har samma och fick ömmande bröst igår. Så tidigt innan mens har jag aldrig fått det! Såklart att man börjar analysera förstås;)
  • livias
    Yennie88 skrev 2015-07-26 19:19:21 följande:

Man blir ju galen på sig själv. Jag kommer få ömmande bröst efter allt "är de inte lite ömma?" Nej men de kommer bli!

Precis! Tror vi har bim samma dag. Vi får följas åt och överanalysera våra symptom fram till bim och hålla tummarna:)
  • livias
    Yennie88 skrev 2015-07-28 12:40:04 följande:

Mina känningar i vänster ljumske fortsätter ven idag, mer än igår dessutom. Känns som början till muskelkramp men släpper innan det börjar göra ont. Får vänta och se hur det utvecklar sig under de kommande dagarna.

Bara några dagar efter äl så fick jag ömma bröst som sagt, och nu är dom ännu värre. Har även sen i förrgår haft stickningar och molvärk i tjejmagen. Inatt var det så starkt att jag vakna av det. Har även konstiga vita lite tjockare flytningar - efter äl?! Nån som haft? Bim om en vecka...Yennie88 har du några andra känningar än i ljumsken? Hur länge har du haft dom nu?:)
  • livias
    Villbligravidnu skrev 2015-07-28 16:10:59 följande:

Utan att få falska förhoppningar, läs mitt svar till yennie88

Ja, jag brukar inte analysera alltför mycket utan tagit det mest för vad det är. Men denna gången känns det så annorlunda så klart att man tänker i dom banorna. Får avvakta tills nästa vecka och se helt enkelt:) Beklagar ditt ma:/
  • livias

Wow stort grattis till plusen! :D

Nu är det exakt en vecka kvar till bim och brösten ömmar fortfarande och stick i sidan och nedre delen av magen. Kan ju lika gärna vara pms men ser fram emot till när man kan testa:))

• livias

Lång väntan till torsdag! Har fortfarande molvärk och det drar och spänner i livmodern. Brösten gör såååå ont! Trötthet och hunger (fast inget smakar nåt!) Detta har hållt på sen efter äl och blir bara mer och mer för varje dag. Kan ju vara pms såklart men hoppas ju på ett plus:) Ska bli spännande att testa snart. Får se om man kan hålla sig till bim... :) Har testlagrets hemma men beställde från bäst på test igår också

• livias

Blä:/ mens känningar och min typiska "mens finne" har dykt upp. Får väl ställa om och vänta in den istället:( Men hoppet finns ju kvar tills den faktiskt kommer!

• livias

Så många plus! Grattis alla som fått två sträck ? Ger en hopp och vilja till att fortsätta att försöka:) Inväntar mensen imorgon och börjar på ny kula efter det. Ganska säker på att det inte tagit sig denna månaden trots allt - kunde inte hålla mig och tog ett test idag bim -1 och det var toknegativt. Så få försöka vidare!:)

• livias

Fick enligt kalendern mens idag så hoppar av augusti tråden! Men kommer ändå följa er - alla kämpar:) grattis till plusen och ni som inte fått nåt besked än, lycka till!!

Svar på tråden Vi med BIM i augusti