• Maalon

Vi med BIM i augusti

Jag hoppar gärna in här. Det här var vårat första riktiga försök, har en 50 dagar lång cykel så känns lite bittert även om jag inte hade förväntat mig att det skulle ta. Nu siktar vi på äl 13/8 cirka, den här cykeln kortades den från 51 till 49 dagar så kan hända att samma sak händer nu också. Bim är runt 27/8.

• Maalon
    Villbligravidnu skrev 2015-07-10 00:13:35 följande:

Jag käkar även bidrottninggelé, b-vitamin, zink och järntabletter

Var köper du bidrottninggelé? Jag är nyfiken på att prova det nu. Annars käkar jag samma som du, plus folsyra. Kommer antagligen prova det här med bisolvon den här månaden. Även om jag läst här på fl att forskning visat att det är bullshit så tänker jag att det skadar ju inte att testa, många menar ju att det fungerat :)
  • Maalon

Om jag skulle ha normal cykel så skulle äl vara nu på torsdag, men med min cykel menar kalendern att äl är runt 13e. Tog ett ältest idag bara för att kolla läget och fick utslag. Däremot kan jag inte avgöra om det är utslag såpass starkt att äl r på gång eller om det är "standardutslag" som man får genom hela cykeln. Nån som har en åsikt som kan göra mig lite klokare?
  • Maalon
    Fian88 skrev 2015-07-20 13:43:56 följande:

Känns som att det där är så individuellt! Men det ser ju hyfsat starkt ut så är ju inte omöjligt att den beräknade äl-dagen stämmer.

Hoppas på det, min cykel har i regel blivit 2-3 dagar kortare för varje gång nu senaste tre gångerna, bara att hoppas på att den kan rätta till sig nu. Får ta test imorgon och se om det stiger.
  • Maalon
    Tiger grr skrev 2015-07-20 15:33:57 följande:

För mig är det där standardutslag. Kan tom få lite starkare teststreck.

Det är inte positivt. Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

Ja asså så mycket vet jag också. Frågan var ju om det är standard eller om det är början till stegring, inte om det är positivt. Jag har bara en månads erfarenhet av ältester så vet inte mycket mer än det som står på paketet. Vad som är positivt utslag kunde jag läsa mig till själv pga är läskunnig
  • Maalon
    Angdev skrev 2015-07-20 16:55:00 följande:

Är det första testet? Vänta i sådana fall och jämför med morgondagens. Lättare då att se om det är någon stegring. Jag brukar spara alla ÄL-test under perioden för att inte missa ev stegring.

Jepp, sen jag slutade med piller förra året har jag gått ner en tredjedel av min vikt och mensen har blivit oregelbunden och min cykel lång. Den har legat runt 50 dagar, så utifrån det är äl inte beräknad förrän 13/8. Men om min cykel skulle vara tillbaka på "normal" nu så skulle äl va nu på torsdag och därför testade jag idag bara för att se om det gjorde nåt vidare utslag. Och det här blev starkare ön vad jag vill tro var standard förra månaden, så därför jag tänkte höra om någon här kunde ge mig lite mer klarhet om hur det ser ut när det börjar stegra. Ska ta veckan ut nu och se om det blir skillnad.
  • Maalon
    My102 skrev 2015-07-20 17:13:16 följande:

Jag tog ett ÄL test igår, i princip obefintligt streck. Jag räknar det som de i alla fall. Idag däremot så såg mitt streck ut som ditt :) enligt P-tracker appen så ska jag ha ägglossning nu på fredag. Men det känns som att den kan komma lite tidigare med tanke på stegringen från igår. Körde även CB digital ÄL test å där blev det ingen stegring så jag fick en glad gubbe. Beräknad BIM 7 augusti. När har du beräknad BIM? Låter som vi ligger lika :). Så med andra ord så är strecket olika från dag till dag. Jag tolkar de där strecket, precis som jag för med mitt att ÄL är nära!

Min cykel har varit väldigt lång sen jag slutade med piller så äl är egentligen inte beräknad förrän 13/8. Men om min cykel skulle vara tillbaka på mitt normala ska äl vara på torsdag. Ska testa varje dag nu i veckan och se om det stegrar. Kul om vi kan följas vid!
  • Maalon
    Angdev skrev 2015-07-20 17:47:09 följande:

Det är väldigt individuellt. Mina streck brukar vara väldigt tunna och inte öka förrän själva ÄL-dagen. Jag testar på morgonen, ungefär samma tid. Då är urinen mest koncentrerad och man har mest LH-hormon.

Har läst så himla många olika åsikter om när på dagen man ska ta det. Vissa har sagt att morgonurin är dåligt, andra att det är då man ska ta. Jag tog också på morgonen, men då hade jag kissat en gång ca 2h innan, så det var inte så koncentrerat egentligen.
  • Maalon
    Angdev skrev 2015-07-20 18:04:49 följande:

Försök hålla dig i 4 timmar, utan att dricka. Lättast att göra det är nog på morgonen, om man inte jobbar natt vill säga :)

Nice med lite guidelines!
  • Maalon

Har tagit äl-tester igår och idag och fått ungefär samma utslag som det jag la upp bild på, så räknar med att mina standardutslag är relativt starka. Bara att tro på appen jag har och sikta på äl 13/8 :) 

Ni som äter bidrottninggele. Om jag beställer det cirka nu, är det för sent att börja ta det för den här cykeln då? När ska man börja liksom?

Svar på tråden Vi med BIM i augusti