• Anonym (Mona Lisa)

Har ljugit en del för min kille

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del. Jag är hans andra tjej han har haft sex med. Han har varit i ett tidigare förhållande med en tjej ett par år och aldrig med någon annan. Jag har sagt att jag har vart med 3 killar innan honom, men sanningen är att det förmodligen är över 53. Därutöver säkert ett dussin tjejer. trekanter, gruppsex, gangbangs, bdsm och så.

Det här är egentligen inga grejer jag egentligen velat utan haft en del skumma killar innan. Jag gillar vanligt, enbart med honom. Jag ångrar det mesta. Jag är dessutom närmare 20 än 30 vilket förvärrar saken.

Jag vill sluta ljuga men det är svårt när man snärjt in sig i en massa lögner och man bara fortsätter på det spåret. Han tror att jag har ett ganska oskuldsfullt förflutet men det är en bit ifrån sanningen.    

• Svar på tråden Har ljugit en del för min kille
  • BengtH
    Anonym (våga) skrev 2015-05-20 12:30:46 följande:
    Jag har kunnat förbise det men jag kanske inte har varit speciellt positiv till det.
    Liiiite skillnad liksom från att betala för sex än att leva ut sin sexualitet utan att betala för sex.
    Det är upp till var och en att avgöra vad man accepterar eller inte och hur man ställer sig till saker och ting i livet.
    Tyvärr är det långt ifrån alla som likt TS har möjlighet att leva ut sin sexualitet.

Jag är säker på att TS pojkvän hade haft ett minst lika vidlyftigt sexliv som TS  om han hade haft möjlighet till det. Tyvärr  måste många killar betala prostituerade för att få uppleva lika mycket sex som TS.

Hur hade TS reagerat om pojkvännen varit med prostituerade ? Hade hon varit lika förlåtande som pojkvännen var mot henne ?
  • BengtH
    Nenne666 skrev 2015-05-20 13:01:23 följande:
    Jag hade ju inte velat ha den karln som köpt sex, vilken anledning han än må ha. Att han har utnyttjat en annan kvinnas taskiga position skulle få mig att lämna honom. Däremot hade jag inte haft problem med att han har vart med en massa tjejer innan på samma villkor. ,
    Män och kvinnor har aldrig sex på samma villkor. Männen har en taskig position då  det är svårare för dem att få sex, det är därför vissa av dem tvingas välja mellan att köpa sex eller att avstå från sex. Prostituerade utnyttjar männens taskiga position och låter dem betala för att få sex.
  • j a d e d

Varför tjatar ni om prostitution? Vad exakt har prostitution med detta att göra?

• Nenne666
    j a d e d skrev 2015-05-20 20:18:24 följande:

Varför tjatar ni om prostitution? Vad exakt har prostitution med detta att göra?

Jadu. Det undrar jag med.
  • Nenne666
    BengtH skrev 2015-05-20 20:16:33 följande:
    Män och kvinnor har aldrig sex på samma villkor. Männen har en taskig position då  det är svårare för dem att få sex, det är därför vissa av dem tvingas välja mellan att köpa sex eller att avstå från sex. Prostituerade utnyttjar männens taskiga position och låter dem betala för att få sex.
    Du har ju hakat upp dig på det där att män (eller kanske är det....du?) inte får lika mycket sex som kvinnor, och stackars alla män, buhuuu...nu måste männen köpa horor, stackars männen. Vad fan ge dig nu!
  • Hadraniel
    j a d e d skrev 2015-05-20 20:18:24 följande:
    Tror det hela började med att diskussionen i tråden gled in på sidospåret om vissa människors åsikt att  kvinnor har rätt att dölja och ljuga om sitt promiskiösa leverne inför sin partner istället för att diskutera TS ursprungliga frågeställning om hur hon skulle gå tillväga för att vara ärlig mot sin partner utan att såra honom mer än nödvändigt.

Sedan blev det ett sidospår från detta ursprungliga sidospår genom att kvinnors rätt att ljuga om sitt beteende jämställdes med någorlunda likvärdiga beteenden från mäns sida varav ett exempel var just prostitution.

Men eftersom TS har lyckats lösa sin situation på ett bra sätt med ett lyckat utfall så är det nog ok att köra full fart på sidospåren utan att vara taskiga eller respektlösa mot TS.

Ungefär så ser min syn ut på hur tråden hamnade där den gjorde gällande prostitution i alla fall! Tungan ute
  • BengtH
    Anonym (.) skrev 2015-05-20 15:48:21 följande:
    Otrohet kommer in i bilden för det också har exakt samma irrationella innehåll.

Vad kan det spela dig för roll vad din man gör när du inte är med?

Sålänge han lyckas dölja det för dig.
    Gruppsex, otrohet, prostitution är irrationella sexuella avarter som man har rätt att reagera på. Att köpa sex är  något som bara män hänger sig åt, orsaken är att de inte får sex på annat håll. Om mannen förlåter kvinnans gruppsex, så bör kvinnan förlåta mannens bordellbesök.

Jag tycker att gruppsex och trekant är minst lika syndigt då personerna känner varandra och umgås vid sidan av. Svartsjuka kan uppstå. Några av dem kanske har känslor för varandra, håller kontakten och fortsätter relationen efteråt. 

Prostitutionen sker med en anonym kvinna som bara vill ha pengarna, det handlar inte om känslor utan bara om sex. Den prostituerade kommer aldrig att inleda nån relation med mannen som köpte sex.
  • BengtH
    Anonym (.) skrev 2015-05-20 14:57:59 följande:
    Men ett bra exempel på ett liknande dilemma i en relation.
    Prostitution är inte samma sak, men ett liknande dilemma i en relation, dock drabbar bara detta dilemma män, för kvinnor behöver inte gå till prostituerade. 
  • Fool

Iof är det en intressant frågeställning Flört

Är en mans tidigare köp av sex hos horor lika ointressant som en kvinnas tidigare promiskuösa leverne? Jag tycker mig ha hört många ggr kvinnor som säger att det är äckligt med män som köper sex och skulle aldrig kunna tänka sig vara ihop med en fd torsk. Men är det lika ok för en man att säga att det är äckligt med en kvinna som haft gangbangs, trekanter, osv och skulle aldrig tänka sig vara ihop med en?

• j a d e d
    Fool skrev 2015-05-20 20:52:27 följande:

Iof är det en intressant frågeställning 

Är en mans tidigare köp av sex hos horor lika ointressant som en kvinnas tidigare promiskuösa leverne? Jag tycker mig ha hört många ggr kvinnor som säger att det är äckligt med män som köper sex och skulle aldrig kunna tänka sig vara ihop med en fd torsk. Men är det lika ok för en man att säga att det är äckligt med en kvinna som haft gangbangs, trekanter, osv och skulle aldrig tänka sig vara ihop med en?

Ja. Visst. Är väl fritt att tycka vad man vill om sådant.
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille