• Anonym (Mona Lisa)

Har ljugit en del för min kille

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del. Jag är hans andra tjej han har haft sex med. Han har varit i ett tidigare förhållande med en tjej ett par år och aldrig med någon annan. Jag har sagt att jag har vart med 3 killar innan honom, men sanningen är att det förmodligen är över 53. Därutöver säkert ett dussin tjejer. trekanter, gruppsex, gangbangs, bdsm och så.

Det här är egentligen inga grejer jag egentligen velat utan haft en del skumma killar innan. Jag gillar vanligt, enbart med honom. Jag ångrar det mesta. Jag är dessutom närmare 20 än 30 vilket förvärrar saken.

Jag vill sluta ljuga men det är svårt när man snärjt in sig i en massa lögner och man bara fortsätter på det spåret. Han tror att jag har ett ganska oskuldsfullt förflutet men det är en bit ifrån sanningen.    

• Svar på tråden Har ljugit en del för min kille
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-20 16:11:56 följande:
    Sålänge han lyckas dölja det för dig är ju din upplevelse av att inga löften är brutna intakt.

Ditt krav är ju från början helt irrationellt.

Vad kan det spela dig för roll vad din man gör när du inte är med? 
    Kan du inte se det?
  • Anonym (.)
    Nenne666 skrev 2015-05-20 16:12:48 följande:
    Nä, jag förstår inte kopplingen. Du pratar om prostitution där man har utnyttjat en annan människas sämre situation. Köparen vet ju knappast om h*n är den 'lyckliga horan'. Därmed är det inte alls samma sak som att ligga med någon på samma villkor med samma utgångspunkt.
    Du klarar mycket riktigt inte av att särskilja de två.

Vad beskrev du precis?

Aktiviteten? eller Hemlighållandet?
  • Anonym (.)
    Nenne666 skrev 2015-05-20 16:13:40 följande:
    Kan du inte se det?
    Nej. Inte allls.

Beskriv hur det fungerar.

Hur kan information du inte vet om påverka dig?
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-20 16:30:32 följande:
    Nej. Inte allls.

Beskriv hur det fungerar.

Hur kan information du inte vet om påverka dig?
    Otrohet innebär att man har svikit ett löfte om trohet, sinsemellan. Hur det påverkar mig har jag inte den blekaste aning om, det beror väl på hur han döljer det. Givetvis blir det en helt annan reaktion på det framför att han låg med Greta , Ragnhild och Berta 2 år innan han träffade mig. Om det skulle uppdagas. Det är rent svineri att ljuga och dilla och gå bakom ryggen på sin partner. Vilket han inte gjort om han så hade gruppsex med halva Sverige innan mig.
  • Anonym (.)
    Nenne666 skrev 2015-05-20 16:49:23 följande:
    Otrohet innebär att man har svikit ett löfte om trohet, sinsemellan. Hur det påverkar mig har jag inte den blekaste aning om, det beror väl på hur han döljer det. Givetvis blir det en helt annan reaktion på det framför att han låg med Greta , Ragnhild och Berta 2 år innan han träffade mig. Om det skulle uppdagas. Det är rent svineri att ljuga och dilla och gå bakom ryggen på sin partner. Vilket han inte gjort om han så hade gruppsex med halva Sverige innan mig.
    Nu beskrev du båda. 

Det här är vad du har att säga om hemlighållandet.

"Det är rent svineri att ljuga och dilla och gå bakom ryggen på sin partner. "

Intressant nog så är det här utbrottet något du får när det är just din helt irrationella svartsjuka som triggas. Men du har fortfarande inte förklarat vad den är grundad i.

Hur kan det spela någon roll för dig vad din man gör när du inte är med?
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-20 17:00:03 följande:
    Nu beskrev du båda. 

Det här är vad du har att säga om hemlighållandet.

"Det är rent svineri att ljuga och dilla och gå bakom ryggen på sin partner. "

Intressant nog så är det här utbrottet något du får när det är just din helt irrationella svartsjuka som triggas. Men du har fortfarande inte förklarat vad den är grundad i.

Hur kan det spela någon roll för dig vad din man gör när du inte är med?
    För att man bryter ett AVTAL!
  • Anonym (.)
    Nenne666 skrev 2015-05-20 17:02:20 följande:
    För att man bryter ett AVTAL!
    Du låter som en lagbok. Avtal. Redovisningsplikt...

Sådär fungerar inte känslor. Det där avtalet är ju grundat nånstans.

Om det var ett avtal helt skapat ur ingenting, så kan du ju bara ingå ett annat "avtal".

Orsaken till att du vill ha ditt avtal är ju din irrationella svartsjuka till att börja med.

Vad kan det spela för roll för dig vad din man gör när du inte är med?
  • Anonym (kls)
    Nenne666 skrev 2015-05-18 10:45:31 följande:
    Jag använder inte den juridiska delen som svepskäl öht, det va mest ett konstaterande. Att ha sex på vilket sätt man än väljer att ha det på, två,3 eller 10 pers, bdsm osv.,så ska det ske på samma villkor för alla inblandande parter. Vilket inte prostitution är, i vilka lagar som än råder, i vilket land du än befinner dig i. Det är en betydlig skillnad att agera samspelt än att utnyttja en annan människas taskiga position. Och vem är du att tala om vad som är okej att göra innan den personen ens träffat dig? Vem Är du att döma andras sexliv?
    Lite lustigt att du efter att ha moraliserat högt och lågt, fäller kommentaren vem JAG är att tala om vad som är okej att göra eller inte. (kan tillägga att jag aldrig gått till en prostituerad någonsin i mitt liv, det är för losers som inte får ligga gratis)

Likasom du inte accepterar att din partner gått till prostituerade, accepterar inte jag heller att min partner sysslat med trekanter, gruppsex och annat lösaktigt beteende innan hon träffat mig. För tillfälliga sexuella förbindelser, visst inga problem, men hos en partner, absolut inte. 
  • LauraPalmer

Varför känner du att du måste redogöra för ditt tidigare sexliv? Jag skulle varken fråga om någon annans eller berätta om mitt.

• Nenne666
    Anonym (kls) skrev 2015-05-20 19:16:34 följande:
    Lite lustigt att du efter att ha moraliserat högt och lågt, fäller kommentaren vem JAG är att tala om vad som är okej att göra eller inte. (kan tillägga att jag aldrig gått till en prostituerad någonsin i mitt liv, det är för losers som inte får ligga gratis)

Likasom du inte accepterar att din partner gått till prostituerade, accepterar inte jag heller att min partner sysslat med trekanter, gruppsex och annat lösaktigt beteende innan hon träffat mig. För tillfälliga sexuella förbindelser, visst inga problem, men hos en partner, absolut inte. 
    Men då slipper du. Då är det väl bara att strunta i att ha en relation med henne? (Om hon nu har lust att berätta sådana privata saker för dig).
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille