• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • FDFMGA
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-11-24 12:07:26 följande:
    Håller helt med om det fetstilta. Men så har det knappast sett ut.

Det finns medlemmar på den här sidan (inte i den här tråden dock) som har uttryckt att oavsett vad SD förslår (tror det handlade om cykelvägar den gången) måste ett sansat parti rösta emot - eftersom SD är ett rasistiskt parti vars förslag därmed är rasistiska per automatik. Många höll med. 

Liknande tankegångar förs fram av i den politiska debatten (om än inte lika tydligt). 
    Snarare är det väl så att andra politiska partier varit så angelägna att visa sig vara oberoende av SD, att de blivit beroende - att anpassa politiken så att den inte ska påminna eller ska påminna om SD:s politik är ju detsamma som att positionera sig utifrån SD:s politik.

Inte för att fenomenet varit alltför vanligt, men nog har det förekommit.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-11-24 10:25:00 följande:
    För övrigt så skulle man utifrån ditt lite märkliga resonemang kunna göra en rätt drastisk jämförelse.

Jag kan ju göra den, även om jag anser det självklart att löfven inte lämnar över frivilligt efter valet om S är största partiet, och nästan lika självklart att alliansen, med eller utan nödvändigt stöd från SD fäller regeringen, så att talmannen kan börja sondera efter en hållbar regeringskonstellation.

Samtliga alliansledare har förklarat att de även om den forna alliansen blir mindre än de rödgröna kommer att krypa in mellan Åkessons skinkor, Lööf och Björklund bara för en tillfällig sniff medan Kristersson och Busch Thor är beredda att stanna mer permanentSkrattande

Månne Busch Thor fått för sig att det är där Gösta Berlings saga utspelar sig.
    Jag vet inte vad som får dig att tro att jag är det minsta intresserad av dina fantasier om vad som finns mellan Åkessons skinkor?
    have a dream for breakfast and another one for life
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-11-24 19:08:00 följande:
    Jag vet inte vad som får dig att tro att jag är det minsta intresserad av dina fantasier om vad som finns mellan Åkessons skinkor?
    Nej, det tror jag inte.

Fantasier är väl inte rätt uttryck, det var väl en jämförelse jag gjorde.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-11-24 20:06:08 följande:
    Nej, det tror jag inte.

Fantasier är väl inte rätt uttryck, det var väl en jämförelse jag gjorde.
    Den var osmaklig.
    have a dream for breakfast and another one for life
  • Anonym (mr happy)
    FDFMGA skrev 2017-11-24 11:52:01 följande:
    Nja, det var visst någon person som ville slå vad om 10.000 kronor och som sedan började dilla om förföljelse av högeråsikter när inlägget raderades. Hen förstod aldrig att FL inte är en vadslagningssajt och att det skulle vara olagligt om det anordnades vadslagning om så stora belopp här på en familjesajt.

Det var ungefär som den där kraken som tutade om att politikerna bestämt att alla ska jobba tills de fyllt 69 år, alltså att man vissa problem med att förstå det vanligt folk begriper omedelbart.

Jag försökte hjälpa personen som ville slå vad genom att föreslå ett vad om en symbolisk krona där mitt påstående är att S kommer att ingå i regeringen även efter valet.

Det vadet ville hen inte anta.
    Varför ljuger du?

Ingen har dillat om förföljelse av högeråsikter. Ingen har har tutat om att "ALLA ska jobba tills de är 69". Den ende som "dillar" och "tutar" är den som heter FGAGGA eller nåt sånt.
  • Anonym (mr happy)
    Draken55 skrev 2017-11-24 16:24:17 följande:
     Kasta skit på de som möjliggör välståndet i Sverige, industrifolket, går bra, men själv har de inga problem med minimalskatt..  vilket sanslöst hyckleri.
    Anders Borg-affären genrerade 1000-tals knäppa vänsterinlägg.

Virtanen genererade noll inlägg från vänstern, möjligen gick någon i nåt enstaka svaromål. Ohly - vänstern verkar inte bry sig alls om hans kvinnosyn. Soran? Caset är för bra för att publiceras?

Hur kan det komma sig att detär "de goda"somstår för de flesta övergreppen?

Scanias vd genererade ramaskri i media. Men fuskande s-politiker är som en dag på jobbet.
  • KillBill
    Anonym (mr happy) skrev 2017-11-25 20:08:06 följande:

Anders Borg-affären genrerade 1000-tals knäppa vänsterinlägg.

Virtanen genererade noll inlägg från vänstern, möjligen gick någon i nåt enstaka svaromål. Ohly - vänstern verkar inte bry sig alls om hans kvinnosyn. Soran? Caset är för bra för att publiceras?

Hur kan det komma sig att detär "de goda"somstår för de flesta övergreppen?

Scanias vd genererade ramaskri i media. Men fuskande s-politiker är som en dag på jobbet.

Du har fel, Virtanen affären har mött lika mycket vrede bland vänstersinnade som vreden mot Martin Timell.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-11-25 20:33:45 följande:
    Du har fel, Virtanen affären har mött lika mycket vrede bland vänstersinnade som vreden mot Martin Timell.
    Löjligt trams. Det har knappt varit en rubrik om Virtanen sen han erkände. Ohly verkar glida förbi relativt obemärkt hanockså.
  • KillBill
    Anonym (mr happy) skrev 2017-11-25 20:43:39 följande:

Löjligt trams. Det har knappt varit en rubrik om Virtanen sen han erkände. Ohly verkar glida förbi relativt obemärkt hanockså.

Du verkar inte hänga med i debatten. Ohly är portad från alla politiska sammankomster.

Saken är den att metoo rör hela samhället och alla politiska partier. Bara den senaste veckan har en moderat, en centerpartist och en socialdemokrat fått lämna sina tjänster pga olämpligt beteende mot kvinnor och en sverigedemokrat som arbetar på SDs riksdagskansli har polisanmälts för våldtäkt.

Det är du som tramsar när du försöker göra politiska poänger av sexuella övergrepp mot kvinnnor.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?