• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • FDFMGA
    Bobby Clarke skrev 2017-11-22 08:35:42 följande:
    Grattis Danmark, vägen utför har börjat där också.
    Jepp, Danmark ligger ju lite före oss avseende utvecklingen för högerpopulister.

Perfekt att det börjat gå utför för Dansk Folkeparti. 

Här hemma går det ju utför för SD, men det ska ju ses mot bakgrund av att M i allt större utsträckning har närmat sig SD.

Hursomhelst, S gick väl fram i det danska valet. Det är ju också som det brukar vara, när borgarna fått härja ett tag brukar folk förvänta sig att sossarna bringar ordning i oredan, där som härSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Guttaperka)

Jag tror att både S och M har goda förutsättningar att öka på bekostnad av framförallt SD den närmaste tiden (vi får väl se vilka skandaler som uppdagas på SD:s landsdagar ;)). 

Det verkar dock också - enligt media - som att oenigheten mellan S och MP i amnestifrågan för de afghanska ungdomarna riskerar att få stora effekter. Jag hoppas att S har förmåga att stå upp för asylsystemet (även om jag personligen helst hade sett att ungdomarna fick stanna). Hur omvärlden (och vi själva) betraktar asylsystemet måste gå i första hand. Men jag vågar inte sia om hur det påverkar S i opinionen om man låter ungdomarna stanna. 

• K Markatta
    KillBill skrev 2017-11-22 07:57:51 följande:
    Danska socialdemokraterna ökar ordentligt i kommunvalet medan venstre (Danmarks högerparti) och danska folkeparti tappar kraftigt.

www.b.dk/politiko/danskerne-har-talt-venstre-...
    Här får vi nog påminna om vad du själv skrev för en månad sedan Glad

"Det är anmärkningsvärt många inom högern som är intresserade av hur det går för socialdemokratiska partier i andra länder i Europa. Kan det vara så att det har blivit en snuttefilt när det går dåligt för högerpartierna och bra för socialdemokraterna i Sverige?"

Bra att du ändrat uppfattning och numera intresserar dig också för utländsk politik.
  • Draken55
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-11-22 09:44:19 följande:

Jag tror att både S och M har goda förutsättningar att öka på bekostnad av framförallt SD den närmaste tiden (vi får väl se vilka skandaler som uppdagas på SD:s landsdagar ;)). 

Det verkar dock också - enligt media - som att oenigheten mellan S och MP i amnestifrågan för de afghanska ungdomarna riskerar att få stora effekter. Jag hoppas att S har förmåga att stå upp för asylsystemet (även om jag personligen helst hade sett att ungdomarna fick stanna). Hur omvärlden (och vi själva) betraktar asylsystemet måste gå i första hand. Men jag vågar inte sia om hur det påverkar S i opinionen om man låter ungdomarna stanna. 

Att S skulle locka tillbaka de som flytt till SD ser jag som helt osannolikt.

Det är bara partiledningen där som står emot MPs extremism, flera grenar inom S , SSU s-tanterna, s-religiösa, vill att fler flyktingar ska få stanna.
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-11-22 07:57:51 följande:

Danska socialdemokraterna ökar ordentligt i kommunvalet medan venstre (Danmarks högerparti) och danska folkeparti tappar kraftigt.

www.b.dk/politiko/danskerne-har-talt-venstre-og-dansk-folkeparti-lider-nederlag

Ska Danmark bestämma vår politik?  tror inte det. 
    Nyss ville du /ni att Aftonbladet skulle bestämma hur landet skulle regeras, nu ska Danskarna bestämma?

Desperation igen?
  • Bobby Clarke
    King Markatta skrev 2017-11-22 12:30:25 följande:

Här får vi nog påminna om vad du själv skrev för en månad sedan "Det är anmärkningsvärt många inom högern som är intresserade av hur det går för socialdemokratiska partier i andra länder i Europa. Kan det vara så att det har blivit en snuttefilt när det går dåligt för högerpartierna och bra för socialdemokraterna i Sverige?"

Bra att du ändrat uppfattning och numera intresserar dig också för utländsk politik.

• Abegayle70

Igår sa Jimmie Åkesson sagt att han är villig att fälla en Alliansregering. Vad säger nu Stefan Löfven, är han villig att med SD sänka en Alliansregering?

have a dream for breakfast and another one for life
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?