Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Danska socialdemokraterna ökar ordentligt i kommunvalet medan venstre (Danmarks högerparti) och danska folkeparti tappar kraftigt.
www.b.dk/politiko/danskerne-har-talt-venstre-og-dansk-folkeparti-lider-nederlag
Danska socialdemokraterna ökar ordentligt i kommunvalet medan venstre (Danmarks högerparti) och danska folkeparti tappar kraftigt.
Jag tror att både S och M har goda förutsättningar att öka på bekostnad av framförallt SD den närmaste tiden (vi får väl se vilka skandaler som uppdagas på SD:s landsdagar ;)).
Det verkar dock också - enligt media - som att oenigheten mellan S och MP i amnestifrågan för de afghanska ungdomarna riskerar att få stora effekter. Jag hoppas att S har förmåga att stå upp för asylsystemet (även om jag personligen helst hade sett att ungdomarna fick stanna). Hur omvärlden (och vi själva) betraktar asylsystemet måste gå i första hand. Men jag vågar inte sia om hur det påverkar S i opinionen om man låter ungdomarna stanna.
Jag tror att både S och M har goda förutsättningar att öka på bekostnad av framförallt SD den närmaste tiden (vi får väl se vilka skandaler som uppdagas på SD:s landsdagar ;)).
Det verkar dock också - enligt media - som att oenigheten mellan S och MP i amnestifrågan för de afghanska ungdomarna riskerar att få stora effekter. Jag hoppas att S har förmåga att stå upp för asylsystemet (även om jag personligen helst hade sett att ungdomarna fick stanna). Hur omvärlden (och vi själva) betraktar asylsystemet måste gå i första hand. Men jag vågar inte sia om hur det påverkar S i opinionen om man låter ungdomarna stanna.
Här får vi nog påminna om vad du själv skrev för en månad sedan "Det är anmärkningsvärt många inom högern som är intresserade av hur det går för socialdemokratiska partier i andra länder i Europa. Kan det vara så att det har blivit en snuttefilt när det går dåligt för högerpartierna och bra för socialdemokraterna i Sverige?"
Bra att du ändrat uppfattning och numera intresserar dig också för utländsk politik.
Igår sa Jimmie Åkesson sagt att han är villig att fälla en Alliansregering. Vad säger nu Stefan Löfven, är han villig att med SD sänka en Alliansregering?
Först hittar man på en lag som tvingar kommuner att ta emot nyanlända, oavsett kapacitet. Sedan så blir man upprörd när kommunerna ger invandrarna förtur. Vilket skämt.
www.svt.se/nyheter/inrikes/etableringsminister-ylva-johansson-inte-rimligt-att-nyanlanda-gar-fore-andra