• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • FDFMGA
    Draken55 skrev 2017-11-14 15:18:56 följande:
    Långsiktigt är det ju ingen tvekan, S tappar mark .

Jag vet inte var S ska få sina framtida väljare ifrån, bidragstagarna är ju trots allt en begränsad tillgång och den politik de numera för är ju mer vindflöjel än idepolitik.

Mitt Europa har inga gränser.....  en klassiker.
    S har ju starkast stöd bland äldre som upplevt en del. Erfarenhet brukar innebära att man blir lite mer ödmjuk inför att omständigheter kan innebära att folk ibland mot sin vilja kan tvingas ta emot bidrag, de kan bli allvarligt sjuka, förlora jobbet etcetera.

Fast jag betvivlar att socialdemokrater skulle vara mer bidragsberoende än andra väljargrupper, snarare tvärtom - de är vana att göra rätt för sig.

Att skrikhögern skränar om S som ett bidragsparti får man nog ta för vad det är, dumdrygt skrän eller i bästa fall bara ungdomligt oförstånd.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Draken55
    FDFMGA skrev 2017-11-14 19:31:57 följande:
    S har ju starkast stöd bland äldre som upplevt en del. Erfarenhet brukar innebära att man blir lite mer ödmjuk inför att omständigheter kan innebära att folk ibland mot sin vilja kan tvingas ta emot bidrag, de kan bli allvarligt sjuka, förlora jobbet etcetera.

Fast jag betvivlar att socialdemokrater skulle vara mer bidragsberoende än andra väljargrupper, snarare tvärtom - de är vana att göra rätt för sig.

Att skrikhögern skränar om S som ett bidragsparti får man nog ta för vad det är, dumdrygt skrän eller i bästa fall bara ungdomligt oförstånd.
    Bland äldre, som idag inte riktigt fattar att S av idag är ett helt annat parti än det de röstade på 1960 typ, opch de får ofta sin bild av en starkt vänsterfärgad Publicservice.

Tvivla om bidrag och S  behöver du inte det är sant. I många så kallade utanförskapsområden får väl S typ 70-80%?  läs på lite.

Skrikhöger?  Kan man skrika så att vänstern fattar är väl det ett positivt omdöme antar jag, men det finns väl ingen uppfunnen decibel som kan ändra på denna förstelnade rörelse.
  • KillBill
    Draken55 skrev 2017-11-14 19:39:25 följande:
    Bland äldre, som idag inte riktigt fattar att S av idag är ett helt annat parti än det de röstade på 1960 typ, opch de får ofta sin bild av en starkt vänsterfärgad Publicservice.

Tvivla om bidrag och S  behöver du inte det är sant. I många så kallade utanförskapsområden får väl S typ 70-80%?  läs på lite.

Skrikhöger?  Kan man skrika så att vänstern fattar är väl det ett positivt omdöme antar jag, men det finns väl ingen uppfunnen decibel som kan ändra på denna förstelnade rörelse.

Jag tror att det är ett enkelt val för de flesta pensionärer att välja mellan moderaternas skattesänkningar för de rika och pensionärskatt och socialdemokraternas satsningar på vård och omsorg och sänkt pensionärsskatt.

Det är egentligen konstigt att SD som har varit så kritiska mot pensionärsskatten så förbehållslöst stödjer moderaternas skattesänkningar för de mest välbärgade och system med högre skatt för pensionärer.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-11-14 20:15:27 följande:

Jag tror att det är ett enkelt val för de flesta pensionärer att välja mellan moderaternas skattesänkningar för de rika och pensionärskatt och socialdemokraternas satsningar på vård och omsorg och sänkt pensionärsskatt.

Det är egentligen konstigt att SD som har varit så kritiska mot pensionärsskatten så förbehållslöst stödjer moderaternas skattesänkningar för de mest välbärgade och system med högre skatt för pensionärer.

Måste jag slåss mot 2 debattörer i samma fråga nu?, ok det är en enkel match, jag är ju höger och ni vänster,:))

Du reducerar de äldre till att bara se efter om de får en femtilapp mer i månaden, de är nog klokare än så, den del av de äldre som har sina tankeförmågor kvar alltså, det finns ju en del som röstar " som de alltid gjort".

Du har fortfarande inte förstått att SD är ett högerparti, och därmed i de flesta frågor per automatik går emot vänstern.
  • KillBill
    Draken55 skrev 2017-11-14 20:20:19 följande:

Måste jag slåss mot 2 debattörer i samma fråga nu?, ok det är en enkel match, jag är ju höger och ni vänster,:))

Du reducerar de äldre till att bara se efter om de får en femtilapp mer i månaden, de är nog klokare än så, den del av de äldre som har sina tankeförmågor kvar alltså, det finns ju en del som röstar " som de alltid gjort".

Du har fortfarande inte förstått att SD är ett högerparti, och därmed i de flesta frågor per automatik går emot vänstern.

Ja SD är ett högerparti som svek sina löften till landets pensionärer.

När det gäller moderaterna så tror jag inte att de kommer vara framgångsrika bland landets pensionärer som anser att pensionärsskatten är mycket orättvis.
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-11-14 20:23:23 följande:
    Ja SD är ett högerparti som svek sina löften till landets pensionärer.

När det gäller moderaterna så tror jag inte att de kommer vara framgångsrika bland landets pensionärer som anser att pensionärsskatten är mycket orättvis.
    Ok, du har äntligen förstått att SD är höger, vi gör framsteg.

M har en enorm potential nu när de fått bort stolpskottet Batra.

Livet är inte rättvist och de gnällspikar som anser att man ska förneka de som jobbar ihop hela jämra samhällsekonomin inte är värda ett litet skatteavdrag, ja de får väl rösta vänster om de vill, gnällspikar är mest en belastning i alla fall.
  • KillBill
    Draken55 skrev 2017-11-14 20:26:22 följande:

Ok, du har äntligen förstått att SD är höger, vi gör framsteg.

M har en enorm potential nu när de fått bort stolpskottet Batra.

Livet är inte rättvist och de gnällspikar som anser att man ska förneka de som jobbar ihop hela jämra samhällsekonomin inte är värda ett litet skatteavdrag, ja de får väl rösta vänster om de vill, gnällspikar är mest en belastning i alla fall.

M kanske kan ta ytterligare någon procent från SD men då M börjat tillämpa en del SD retorik är risken stor att det skrämmer iväg väljare från övriga allianspartier, Bland landets pensionärer kommer M inte bli populära.
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-11-14 20:44:03 följande:
    M kanske kan ta ytterligare någon procent från SD men då M börjat tillämpa en del SD retorik är risken stor att det skrämmer iväg väljare från övriga allianspartier, Bland landets pensionärer kommer M inte bli populära.
    Dina teoretiska  fantasier om är inte ens spännande, de är bara tråkiga, 

Tråkiga och i princip helt meningslösa,, det faktum att M lyckades göra sig av med stolpskottet Batra verkar ha satt vänstern i total limbo, ni är helt offside.
  • Anonym (S för Sverige)
    Konservativ skrev 2017-10-27 10:31:47 följande:
    Om du menar allvar med ditt inlägg måste du berätta vilka de 35 indikatorerna är så att man kan diskutera dem. De som redan är sosseväljare hurrar säkert för ditt inlägg men det kanske inte var dem du skulle övertyga?
    Om du har en dator eller smarttelefon så kan du se de uppgifter du önskar om du går in på "good country index"
    där kan du även se att Sverige är världsbäst inom många fler områden.

• Anonym (S för Sverige)

Nu har M börjat att kopiera S:s välfärds program???

Det ska löna sig att arbeta och att ha arbetat. Vi vill förbättra för de äldre:
    ? Sänkt skatt för pensionärer.
    ? Mer RUT för äldre för fler tjänster i hemmet.
    ? Höj bostadstillägget för pensionärer.
    ? Mer pengar i plånboken för äldre som arbetar....
    ? Öka kvaliteten i äldreomsorgen.

men vad mena M under deras regeringsperiod så höjde de skatten för pensionärer samt försämrade för pensionärer som vill jobba efter 65?
    när S lade fram höjda bostadstillägg för pensionärer med låg pension men M röstade emot förslaget?

Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?