• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • nattuw
    Anonym (S för Sverige) skrev 2017-11-15 09:04:46 följande:
    där kan du även se att Sverige är världsbäst inom många fler områden.

Frågan är bara vad det säger om resten av världen...
  • KillBill
    Anonym (S för Sverige) skrev 2017-11-15 10:04:55 följande:

Nu har M börjat att kopiera S:s välfärds program???

Det ska löna sig att arbeta och att ha arbetat. Vi vill förbättra för de äldre:
    ? Sänkt skatt för pensionärer.
    ? Mer RUT för äldre för fler tjänster i hemmet.
    ? Höj bostadstillägget för pensionärer.
    ? Mer pengar i plånboken för äldre som arbetar....
    ? Öka kvaliteten i äldreomsorgen.

men vad mena M under deras regeringsperiod så höjde de skatten för pensionärer samt försämrade för pensionärer som vill jobba efter 65?
    när S lade fram höjda bostadstillägg för pensionärer med låg pension men M röstade emot förslaget?

Moderaterna luras förstås. M accepterar regeringens skattesänkningar för pensionärerna men föreslår samtidigt ett sjätte jobbskatteavdrag som kommer att skapa en ny skatteklyfta mellan lön och pension

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Draken55

Nya siffror , det blir allt svårare att dölja och ljuga om hur otroligt illa saker gått i det här landet under den rödgröna röran...

www.svt.se/nyheter/inrikes/bra-sexbrott-upp-till-en-ny-toppniva

Och det gäller inte bara sexbrott, misshandel, rån, det är riktigt otrevliga trender.

Kanske  löfvens regering blir den som man i framtiden kommer ihåg för som startade trenden med Gated Communities?, nåt ska de ju kommas ihåg för.

• Missermajser
    Draken55 skrev 2017-11-16 10:51:47 följande:

Nya siffror , det blir allt svårare att dölja och ljuga om hur otroligt illa saker gått i det här landet under den rödgröna röran...

www.svt.se/nyheter/inrikes/bra-sexbrott-upp-till-en-ny-toppniva

Och det gäller inte bara sexbrott, misshandel, rån, det är riktigt otrevliga trender.

Kanske  löfvens regering blir den som man i framtiden kommer ihåg för som startade trenden med Gated Communities?, nåt ska de ju kommas ihåg för.

Jag vill gärna se en förklaring på hur du lyckas isolera orsaken till Löfvens regering.

Varför och hur kommer det sig att du tror att rödgröna är ansvariga för detta?

Förklara...!

• Draken55
    Missermajser skrev 2017-11-16 11:33:46 följande:

Jag vill gärna se en förklaring på hur du lyckas isolera orsaken till Löfvens regering.

Varför och hur kommer det sig att du tror att rödgröna är ansvariga för detta?

Förklara...!

Om man inte anser att regeringsmakten har ansvaret för utvecklingen i landet, ja då vet jag inte varför vi har val, demokrati riksdag regering...  då kan vi ju lika gärna avskaffa hela skiten.
    De rödgröna har suttit i 3  år, klart de har ansvaret.
  • Draken55

Nu kommer det signaler om att S viker ner sig i frågan om de ensamkommande, folk som fått avslag på asylrätt ska ändå få rätt att få sin sak omprövad( alltså stanna då) trots att de redan fått laga beslut på avvisning! 

En liten högljudd grupp  (mp och ett antal flyktingaktivister) försöker bestämma i så allvarliga frågor, ytterst  allvarligt för demokratin!

Hur mycket orkar Sverige?

Hurn påverkar detta S i opinionen?

• Missermajser
    Draken55 skrev 2017-11-16 11:38:20 följande:
    Om man inte anser att regeringsmakten har ansvaret för utvecklingen i landet, ja då vet jag inte varför vi har val, demokrati riksdag regering...  då kan vi ju lika gärna avskaffa hela skiten.
    De rödgröna har suttit i 3  år, klart de har ansvaret.

Då har du missförstått ditt demokratiska ansvar totalt tycker jag.

Alla har ansvar i en demokrati och det gäller hela samhället.

Du har fortfarande inte beskrivit hur S och MP har orsakat den på nämnda områden ökade anmälda brott.

• Draken55
    Missermajser skrev 2017-11-16 12:24:22 följande:

Då har du missförstått ditt demokratiska ansvar totalt tycker jag.

Alla har ansvar i en demokrati och det gäller hela samhället.

Du har fortfarande inte beskrivit hur S och MP har orsakat den på nämnda områden ökade anmälda brott.

Vet inte om vi är i samma universum? menar du jag har ansvar för hur regeringen utövar sin makt i praktiken? förordar du anarki?

S och MP (regeringen) har ansvaret över, 
    ordningsmakt
    flyktinginvandring
    gränskontroll
    kontroll av kriminella
    rättsväsendet

ska jag fortsätta?
  • Missermajser
    Draken55 skrev 2017-11-16 12:29:43 följande:
    Vet inte om vi är i samma universum? menar du jag har ansvar för hur regeringen utövar sin makt i praktiken? förordar du anarki?

S och MP (regeringen) har ansvaret över, 
    ordningsmakt
    flyktinginvandring
    gränskontroll
    kontroll av kriminella
    rättsväsendet

ska jag fortsätta?

Vilka reformer som nuvarande regering är ansvarig för syftar du på i fråga om  kriminaliteten?

Vilken eventuell lagstiftning i riksdagen menar du på som S och MP haft majoritet i?

• Draken55
    Missermajser skrev 2017-11-16 12:33:51 följande:

Vilka reformer som nuvarande regering är ansvarig för syftar du på i fråga om  kriminaliteten?

Vilken eventuell lagstiftning i riksdagen menar du på som S och MP haft majoritet i?

Reformer?  ja det är väl just det som SAKNATS, inte vilka som gjorts, eller hur.

Regeringen är ansvarig, inkompetens räknas inte som en ursäkt i Sverige för ansvarsfrihet, ännu , är väl bäst att tillägga.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?